خبرگزاری کار ایران

با کریستال هال باکو بیشتر آشنا شویم

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۱۷۱

کریستال هال باکو که در پایتخت کشور آذربایجان و در سواحل باکو و در نزدیکی میدان پرچم باکو واقع شده است در واقع یک سالن و ورزشگاه چند منظوره سر پوشیده در باکو می باشد که بعد از تصمیم به ساخت آن در کمتر از یک سال و در سال 2011 شروع به ساختن آن شد و در 2012 به اتمام رسید .

این پروژه در حدود 6 میلیون منات هزینه بردار بود و جز سازه های مدرن و فوق العاده در شهر باکو به حساب می آید . این ورزشگاه بسیار مدرن حدود 25 هزار نفر ظرفیت دارد که بخش های  vip  ای را در ان در نظر گرفته اند تا در صورت بازی های مهم افراد سرشناس در بخش  vip  آن بنشینند .

کریستال حال باکو :

در واقع کریستال هال باکو همان طور که از نامش پیداست یه سازه ای زیبا و به صورت مجموعه های کریستال می باشد که در کنار هم قرار گرفته اند و این مجموعه را تشکیل دارده اند . کریستال حال باکو که یک ورزشگاه چند منظوره سر پوشیده می باشد در فضایی بسیار توریستی و در نزدیکی سواحل دریای خزر واقع شده است که یکی از سازه های بسیار مدرن شهر باکو به حساب می آید.  این سازه در کنار سازه هایی فوق العاده ای چون مرکز فرهنگی حیدر علی اف ، برج های شعله باکو و بسیاری دیگر از سازه های فوق مدرن باکو در ردیف سازه های خاص باکو قرار گرفته است. گفتنیست که مسافران تور باکو بازدید از این مکان را جز برنامه های سفر خود در طول سفر خود به باکو به ویژه در تور زمینی باکو نوروز 99 قرار دهند . چرا که هر ساله در نوروز کشور آذربایجان و مردمان باکو سال جدید را جشن می گیرند و همانند ما ایرانی ها شور نشاط فراوانی برای آغاز سال جدید شمسی دارند . با توجه به این که این سازه فوق العاده دارای نور پردازی های فوق العاده زیبا و خاص برای مراسم های مختلف می باشد در ایام نوروز نیز نور پردازی های آن را می توان دید که بسیار زیبا و لذت بخش می باشد . شرکت بیسان گشت مهر که خود مجری مستقیم تور هایی چون همچنین تور استانبول ، تور باکو و همچنین تور زمینی باکو می باشد بازدید از این سالن زیبا را به مسافران خود پیشنهاد می دهد .

با کریستال هال باکو بیشتر آشنا شویم

این سازه که استرات آن در سال 2011 زده شد خیلی سریع ساخته و به پایان رسید . دولت آذربایجان برای ساخت این سازه در کنار سواحل، بسیاری از مردمان ساکن آن حوالی را بلند کرد تا بتواند این پروژه را شروع کند . نکته ناراحت کننده ای که بسیاری از اهالی ساکن این بخش قبل از ساختل کریستال هال باکو مردمان را ناراحت می کند این است که افرادی که در این بخش زندگی می کردند با زور دولت و به صورت شبانه از خانه هایشان اخراج شدند و بابت این جابه جایی هیچ پولی را از سمت دولت آذربایجان دریافت نکردند . لذا برخی مردمان باکو کمی بابت به زور گرفتن زمین این سازه از دولت ناراحت می باشند .این پروژه در 7 آوریل 2012 توسط رییس جمهور وقت آذربایجان ، آقای الهام علی اف افتتاح گردید .

با کریستال هال باکو بیشتر آشنا شویم

سالن کریستال هال باکو که سالنی چند منظوره می باشد بازی های مختلفی چون بوکس، کاراته، تکواندو والیبال و ورزش‌ های دیگر را میزبانی می کند . مکان های نزدیک به سالن کریستال هال باکو را می توان چرخ و فلک باکو ، موزه فرش آذربایجان در باکو، ونیز کوچک باکو، پارک آپ لند باکو، رستوران باغ هنر باکو و پارک فیلارمونیک نام برد .

با کریستال هال باکو بیشتر آشنا شویم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز