خبرگزاری کار ایران

تیشرت از مارلون براندو تا امروز

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۳۶۷

لباس‌های نوظهور و کم قدمت به‌قدری دوست‌داشتنی هستند که اغلب برندهای معتبر از تیشرت تبلیغاتی برای ثبت کردن نامشان در چشم و ذهن مخاطب استفاده می‌کنند.

به فیلم‌ها و عکس‌های سیاه‌وسفید و سال‌های نه‌چندان دور که نگاه می‌کنی خبری از تیشرت یا پولوشرت نیست. همه مردان و زنان لباس‌های رسمی بر تن دارند و حتی موقع استراحت لباس‌خواب‌های متفاوت از امروز پوشیده‌اند درحالی‌که ما امروز نمی‌توانیم زندگی را بدون تیشرت و پولوشرت‌های رنگارنگمان تصور کنیم. لحظه‌ای تصور کنید چقدر زندگی بدون انبوه تیشرت‌هایی که در کمد صف‌کشیده‌اند سخت و دشوار است.

این لباس‌های نوظهور و کم قدمت به‌قدری دوست‌داشتنی هستند که اغلب برندهای معتبر از تیشرت تبلیغاتی برای ثبت کردن نامشان در چشم و ذهن مخاطب استفاده می‌کنند.

خرید پولوشرت و تیشرت یکی از لذت‌بخش‌ترین خریدهایی است که مردم صدسال پیش هرگز تجربه نکرده‌اند. این لباس‌های راحت و زیبا که به‌راحتی شسته می‌شوند و می‌توان بدون اتو کردن آن‌ها را پوشید متناسب با زندگی امروز ما است. کسانی که برای اولین بار به تقلید از سربازان و کارگران معدن تیشرت های مردانه سفیدرنگ را امتحان کردند هرگز تصور نمی‌کردند تنوع این محصول به‌ جایی برسد که اغلب سلیقه‌ها را پوشش دهد. بسیاری از طراحان مد، راحتی را اولین متر و معیار خود قرار می‌دهند و تیشرت می‌تواند این معیار را به‌راحتی تامین کند و این تنها مزیت این لباس مدرن نیست. تیشرت این قابلیت را دارد که با یک تغییر در رنگ و جنس و فرم یقه و حتی اندازه و سایز سلیقه‌های متفاوتی را با خود همراه کند.

داستان تولد تیشرت

تاکنون به این فکر کرده‌اید که تیشرت چگونه جایش را بین لباس‌های اساسی باز کرد؟ این لباس در اصل به‌عنوان لباس‌زیر طراحی‌شده بود اما در حال حاضر به اصلی‌ترین و قدرتمندترین کالای مرتبط با پوشاک تبدیل شده است؛ اما داستان این لباس ساده که دنیای مد را متحول کرده است چیست؟

تیشرت همان‌طور که امروز آن را می‌شناسیم جزء اصلی پوشاک است. این لباس ساده آن‌قدر در فرهنگ جهانی گنجانیده شده است که به‌راحتی می‌توان فراموش کرد که تاریخچه کوتاهی دارد. تولد اولین تیشرت‌ها به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد، زمانی که کارگران لباس‌های خود را به نصف می‌رسانند تا در ماه‌های گرم سال گرمتر شوند. اولین تی‌شرت مردانه در سال 1898 و 1913 بین جنگ مکزیک و آمریکا تولید شد.

پس‌ از آن تا سال 1920 طول کشید تا اصطلاح واقعی تیشرت به فرهنگ لغت انگلیسی القا شود، اسکات فیتز جرالد اولین کسی بود که این کلمه را در رمان این سمت از بهشت استفاده کرد.

در ابتدای تولد تیشرت مردانه فقط سربازان چنین چیزی را می‌پوشیدند. تا اینکه مارلون براند و جیمز دین تمایل به پوشیدن تیشرت نشان دادند. در سال 1950، مارلون براندو با یک تی شرت سفید در فیلم اتوبوسی به نام هوس ظاهر شد در سال ۱۹۵۵ جیمز دین در شورش بی‌دلیل این کار را کرد. به لطف این دو پدر بنیان‌گذار، تی‌شرت به‌عنوان یک پوشاک مستقل جایش را بین مردم باز کرد.

تولد تی‌شرت‌های گرافیکی

در دهه 1950، تعدادی از شرکت‌ها در میامی، فلوریدا شروع به آزمایش دکوراسیون پوشاک کردند، اما این حرکت با صنعتی چند میلیارد دلاری چاپ تیشرت که امروز می‌شناسیم فاصله زیادی داشت. توماس ای. دیوی، نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواه، احتمالاً اولین تیشرت شعار پیروزی با کمپین «این کار را با دیویی انجام بده» ایجاد کرد، اما در خارج از این موارد، نمونه‌های زیادی از پیراهن‌های تزئینی مشاهده نشد.

بعداً در دهه 1950، یکی از شرکت‌های چاپ که بانام Tropix Togs شناخته می‌شدند، مجوز اصلی برای چاپ شخصیت‌های Walt Disney  را در اختیار داشتند. چاپ طرح روی تیشرت‌های گرافیکی از دهه 1950 و 1960 آغاز شد، اما در دهه 70 این تیشرت‌ها به سکوی قدرتمند پیام‌رسانی تبدیل شدند؛ و این تحول مدیون جنبش پانک است. افزایش محبوبیت در آرم‌های گروه راک، اعتراضات به جنگ ویتنام، در تقویت تیشرت به‌عنوان یک بستر پیام‌رسانی کمک کرد. شاید Dennis Nothdruft مدیر موزه مد لندن بهترین جمله را دراین‌باره نوشته باشد: «تیشرت را بوم خالی است که شما را با یک جنبش فرهنگی خاص یا قبیله مرتبط می‌کند.»

تیشرت از مارلون براندو تا امروز

تفاوت تیشرت و پولوشرت

 بزرگ‌ترین تفاوت تیشرت و پولوشرت در شکل یقه آن‌ها است. پولوشرت یقه‌ای شبیه یقه پیرهن مردانه دارد و تیشرت ها یقه‌گرد یا هفت دارند. در ابتدا تولید پولوشرت برای بازیکن‌های تنیس آغاز شد و اولین کسی که پولوشرت پوشید گرند اسلم رن لاکستر فرانسوی قهرمانی تنیس بود و برند LACOSTE آن را تولید می‌کرد. بعد از مدت کوتاهی مردم عادی هم به پوشیدن پولوشرت علاقه نشان دادند و برندهای دیگر این سبک را تقلید کردند. امروز اغلب برندهایی که تولید تیشرت پولوشرت های متنوعی تولید می‌کنند که بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است.

تیشرت و تبلیغات

در دنیای پررقابت امروز تبلیغات نقش مهمی را ایفا می‌کند. یک مدیر هوشمند همیشه از مخاطبش جلوتر است. تبلیغات درون‌سازمانی نسبت به تبلیغات شهری هزینه کمتری دارد و گاهی می‌تواند حتی تاثیرگذاری بالاتری داشته باشد. بسته‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین تبلیغات درون‌سازمانی است. یک هدیه تبلیغاتی خاص و متفاوت می‌تواند در برندسازی محصول نقش بزرگی را ایفا کند. پولوشرت و تیشرت تبلیغاتی یکی از این انتخاب‌های هوشمندانه است. چراکه می‌تواند طیف گسترده‌ای از مخاطب را با خودش همراه کند. علاوه بر این جذابیت می‌توان دلایل زیادی را برای این انتخاب نام برد.

سازگار با محیط‌زیست

زمین نسل به نسل انسان را در دامنش پرورش داده اما انسان ارزش این سخاوت را ندیده گرفت تا به طغیان زمین انجامید. محافظت از زمین یکی از دغدغه‌های مهم این روزهاست. دوست داران زمین با چشم‌باز رفتار دیگران را رصد می‌کنند و برندهای دوستدار محیط ‌زیست از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. تی‌شرت تبلیغاتی یکی از هدایای سازگار با محیط ‌زیست است و باعث قطع درختان و یا اضافه شدن پلاستیک بیشتر این چرخه معیوب نمی‌شوند.

کاربردی بودن

تبلیغاتی از قبیل سررسید، خودکار و ماگ دیگر کارکرد سابق را ندارند چراکه اغلب در کشوهای محل کار فراموش می‌شوند اما تابه‌حال کسی را دیده‌اید که از گرفتن یک تی‌شرت ناراحت شود و آن را روی میز کارش رها کند؟

حق انتخاب رنگ

هدیه‌ای که این اجازه را به شما بدهد تا در انتخاب رنگ آزاد باشید، نسبت به بقیه موارد، مزیت دارد. رنگ‌سازمانی می‌تواند ماندگاری یک برند را در ذهن مخاطبش طولانی‌تر کند. تنوع رنگ در تی‌شرت‌های تبلیغاتی از دیگر مزایای این انتخاب است.

تیشرت از مارلون براندو تا امروز

چشمگیر بودن

هرکسی که تیشرت تبلیغاتی برند شما را بپوشد یک مبلغ متحرک و رایگان برای برند شماست و در معرض دید عده بیشتری قرار می‌گیرد و اگر خلاقیت و زیبایی در این طراحی این محصول تبلیغاتی لحاظ شود مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد.

تماس با ایران پوشاک

آدرس: تهران ، خیابان فردوسی ، خیابان تقوی ، کوچه بهداشت ، پلاک شش

تلفن تماس: 02166715367

آدرس سایت : www.iranpooshak.com

" این رپورتاژ آگهی توسط آژانس خبری ایران رپرتاژ نگارش و منتشر شده است."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز