خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا در گفتگو با ایلنا؛

دولت مقابل پای تولیدکنندگان سنگ‌اندازی نکند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۷۳۱

مدیر شرکت نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا، کلید رفع مشکلات این صنعت را تغییر در اقتصاد کشور و ثبات نرخ دلار دانست و گفت: سال گذشته افزایش قیمت دلار باعث شد که کشورهایی همچون عراق، افغانستان و ترکمنستان واردات خود را از ایران افزایش دهند؛ اما رفته رفته با کاهش قیمت دلار آن‌ها نیز تمایل خود را به واردات محصولات فولادی از ایران از دست دادند.

محمدرضا هاشم الحسینی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص وضعیت صادرات شرکت نورد لوله کوثر صنعت اسپادانا گفت: عمده صادرات این شرکت به کشورهای عراق، افغانستان و ترکمنستان است. در سال گذشته شرایط بهتری را در صادرات مخصوصا برای کشور عراق تجربه کردیم؛ اما امسال صادرات محدودتر شده است، زیرا شرکت‌های مشاورین آن‌ها که عمدتا از کشور اروپایی و آمریکایی هستند؛ متوجه شده‌اند  که محصولات فولادی که برای اسکله بصره استفاده شده، از ایران وارد می‌شود. در نتیجه اجبار کرده‌اند که بیشتر واردات از کشورهای هند و ترکیه صورت بگیرد.

هاشم الحسینی، کلید رفع مشکلات این صنعت را تغییر در اقتصاد کشور و ثبات قیمت دلار دانست و  تشریح کرد: سال گذشته افزایش قیمت دلار باعث شد که کشورهایی همچون عراق، افغانستان و ترکمنستان واردات خود را از ایران افزایش دهند؛ اما با کاهش قیمت دلار آن‌ها نیز تمایل خود را به واردات محصولات فولادی از ایران از دست دادند.

هاشم الحسینی با انتقاد از سنگ اندازی‌های گمرک گفت: با وجود مشکلات اقتصادی، گمرک مانع از ترخیص دستگاهی را که برای تولید سفارش داده‌ایم، شده است،.زیرا عنوان می‌کند رنگ این دستگاه تطبیق نداشته و دست دوم است. این عوامل در سال رونق تولید مانع از پیشرفت بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به گرانی اخیر بنزین گفت: گرانی بنزین در همه مسائل از جمله حمل‌ونقل و قیمت‌های تمام شده تولید اثر گذار خواهد بود که این خود موجب کاهش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

بر اساس این گزارش: لوله‌های فولادی اسپیرال از سایز 8 تا 120 اینچ  برای پروژه‌های آبرسانی خط‌های نفت و گاز از تولیدات این شرکت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز