خبرگزاری کار ایران

"بازر" اولین مرکز آنلاین خرید و فروش طلای آبشده شروع به کار کرد!

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۶۰۰

میلیاردها سال از عمر زمین می گذرد و سهم ما از این تاریخ پر پیچ و تاب، عصر تکنولوژی بود. در چند دهه گذشته تکنولوژی بیش از پیش در زندگی روزمره انسان ها نفوذ کرده است و این روزها کسب و کارها را نیز متاثر کرده است. در ادامه روند دیجیتالی شدن کسب و کارها، یکی از سنتی ترین بازارهای ایران یعنی طلا نیز به سمت کسب و کارهای دیجیتالی کوچ کرد.

 مرکز معاملات و سرمایه گذاری طلای بازر به تازگی اپلیکیشنی برای خرید و فروش طلای آب شده طراحی کرده است که در شرایط کنونی موج خبرهای بد در جامعه، امیدی به آینده روشن را در دل ها ایجاد کرده است.

بازار طلای آب شده چیست و چرا در چند سال اخیر برای سرمایه گذاران جذاب شده است؟

 طلای آب شده در واقع طلای دست دوم و کهنه ای است که ذوب شده باشد. فرض کنید شما مقداری طلا در خانه دارید و می خواهید آن را بفروشید. وقتی به طلافروشی مراجعه می کنید، آن ها طلای دست دوم شما را می خرند و به آزمایشگاه های تعیین عیار که مورد تایید اتحادیه طلافروشان و اداره استاندارد ایران است می فرستند. این طلای کهنه در این آزمایشگاه ها ذوب می شود و به صورت قالب های طلای آب شده در می آید.

چرا این بازار برای سرمایه گذاران جذاب است؟

دلیل جذابیت این بازار تفاوت در پرداخت مالیات، هزینه ساخت (اجرت) و مبلغ کارمزد در مقایسه با زیورآلات می باشد. یک سازنده طلای زینتی را در نظر بگیرید. فرض کنید او 10% بابت هزینه ساخت (اجرت) دریافت کرده و آن طلای ساخته شده را به طلا فروش تحویل دهد. طلا فروش نیز به عنوان کارمزد 7% از مبلغ فروش را برای خود در نظر می گیرد. از طرف دیگر دولت نیز 9% مالیات از فروش آن طلای زینتی را دریافت می کند. بنابراین با خرید زیورآلات، شما مبلغی را به سازنده طلا ( اجرت)، طلا فروش (کارمزد) و دولت (مالیات) پرداخت خواهید کرد.

همچنین در بازار طلای زینتی، طلاهای دست دوم که به طلای بدون اجرت شهرت دارد نیز معامله می شود. برای خرید طلای بدون اجرت نیز باید 7% کارمزد و 9% مالیات پرداخت کنید. اما با خرید طلای آب شده نیازی به پرداخت مالیات و اجرت نیست و و تنها کارمزد ناچیز یک درصدی به آن تعلق می گیرد، بنابراین طلای آب شده  بهترین و پرسودترین انتخاب در بین گزینه های موجود در بازار طلا است.  آمار چند سال اخیر در ایران نیز نشان دهنده همین واقعیت است؛ طبق آخرین آمار سازمان آمار و اطلاعات طی دو سال اخیر بین 60 تا 80 درصد معاملات بازار طلا به خرید و فروش طلای آب شده اختصاص یافته است. بازار فروش طلای آب‌شده در ماه‌های گذشته به حدی داغ شده است که بیشتر سهم بازار فروش بازار طلا، در اختیار طلای آب‌ شده قرار گرفته است.

"بازر" اولین مرکز آنلاین خرید و فروش طلای آبشده شروع به کار کرد!

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار طلای آب شده را داشته باشید قطعا یکی از چالش های پیش روی شما نیاز به سرمایه اولیه نسبتا زیاد است، زیرا حداقل مقدار لازم برای تولید یک قطعه طلای آب شده 20 گرم است. اما این مشکل توسط مرکز معاملات و سرمایه گذاری طلای بازَر حل شده است. این مرکز با طراحی اپلیکیشن بازر این امکان را فراهم کرده است که بتوانید طلای آب شده را به صورت گرمی خریداری کرده و در زمان دلخواه به راحتی آن را بفروشید. حداقل میزان خرید طلا در اپلیکیشن بازَر یک صدم گرم است؛ به این معنا که فقط با ۵ هزار تومان می توان سرمایه گذاری در بازار طلای آب شده را آغاز کرد. در واقع بازر یک مرکز معاملات طلای آب شده بر بستر اینترنت ایجاد کرده است. بازر کل این معاملات را به صورت آنلاین درآورده که جذابیت این بازار را دوچندان کرده است.

 

جالب است بدانید که یکی از خدمات اپلیکیشن بازر این است که وقتی طلای آب شده ای که به صورت گرمی خریداری کرده و در حساب خود در اپلیکیشن ذخیره کرده اید، به 20 گرم برسد، امکان تحویل فیزیکی نیز برای شما فراهم است. طلای آب شده در بسته بندی های متفاوت به همراه شناسنامه کامل شامل عیار، وزن و... در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بنابراین مرکز معاملات بازر این بستر را برای همه مردم با هر سطح از توان مالی فراهم کرده است تا در پرسودترین بازار سرمایه گذاری وارد شوند. همانطور که می دانید اتفاقات چند دهه اخیر در اقتصاد جهانی و رقابت تجاری بین چین و آمریکا نیز باعث افزایش قیمت جهانی طلا شده است و در نتیجه قیمت آن در ایران نیز افزایش یافته است. همچنین با توجه به روند اقتصاد جهانی در سال های  اخیر، بزرگترین تحلیل‌گران اقتصادی دنیا افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده اند.  

برای اثبات این ادعا، به افزایش قیمت طلا در 20 سال گذشته در ایران نگاهی انداخته ایم ( نمودار بر اساس قیمت یک گرم طلا است):

"بازر" اولین مرکز آنلاین خرید و فروش طلای آبشده شروع به کار کرد!

با توجه به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور تصمیم گیری برای سرمایه گذاری حساس تر از گذشته شده است. در چنین شرایطی بهتر است بازاری را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم که سوابقش نشان دهنده کمترین ریسک و بیشترین سود باشد. با مقایسه بازار طلا با سایر بازارهای سرمایه گذاری موجود در کشور در می یابیم که سرمایه‌گذاری در طلا بهترین انتخاب یک سرمایه گذار می تواند باشد. زیرا در این بازار خیال آسوده خواهیم داشت که حتی در رکود اقتصادی جهانی مانند بحرانی که در سال ۲۰۰۸ رخ داد، سرمایه ما ارزش واقعی خود را حفظ می کند. چون قیمت طلا در ایران بر اساس قیمت های جهانی تغییر می کند و تنها وابسته به عوامل داخل کشور نیست.

همواره ایجاد بسترهایی برای تسهیل سرمایه گذاری به نفع اقتصاد کشور است. به ویژه اگر برای سرمایه گذاری در بازارهایی همچون طلا طراحی شوند. چرا که از حرکت مردم به سمت دلار و افزایش نوسانات نرخ ارز جلوگیری شده و در سلامت اقتصاد کشور تاثیر مثبتی دارد، بنابراین همواره این نوع سرمایه گذاری ها، برای توسعه اقتصادی کشورها توصیه می شود. همچنین این تکنولوژی توسط اساتید و دانشجویان مجرب دانشگاه های برتر ایران از جمله دانشگاه صنعتی شریف توسعه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز