خبرگزاری کار ایران

برای جلوگیری از ریزش مو چه شامپویی بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۶۶۴

بهترین شامپو برای ریزش مو کدام است؟ چگونه می‌توانم مانع ریزش موهای خود بشوم؟ چنانچه در حال مطالعه این نوشته هستید، احتمالا خودتان یا اطرافیان شما به دنبال جلوگیری از ریزش مو هستید. در این مطلب قصد داریم تا بهترین شامپو برای ریزش مو را به شما معرفی می‌کنیم.

تعریف ریزش مو چیست؟

از دست دادن مقدار مشخص مو در طول روز، کاملا طبیعی است؛ اما چنانچه حجم این مقدار زیاد شود، می‌توان به این موضوع به چشم یک معضل تحت عنوان ریزش یا آلوپسی نگاه کرد و برای حل آن به دنبال چاره بود. در همین باره گفتنی است که ریزش طبیعی، بخشی از چرخه رشد مو محسوب می‌شود و از دست دادن 50 الی 100 عدد تار در طول یک روز برای انسان مجاز است. کمیت این عدد می‌تواند با اختلاف کمی تغییر کند اما چنانچه تعداد موهای ریخته شده به طور چشمگیری فراتر از این مقدار (50 الی 100 عدد در طول یک روز) باشد، می‌توان گفت که فرد به طور واضحی دچار ریزش مو است و باید به دنبال علت ریزش موی خود باشد. زیرا علت ریزش مو در انتخاب محصولات درمانی نقش مهمی دارد.

دلایل ریزش مو چیست؟

  • ریزش مو ارثی: این گونه از ریزش، شایع‌ترین نوع از دست دادن مو تلقی می‌شود و هم در زنان و هم در مردان وجود دارد. چون ژن‌های ناکارآمد و یا معیوب والد یا والدین عامل ایجاد این معضل است، لفظ ژنتیکی یا ارثی به آن اطلاق می‌گردد. ناگفته نماند که الگوی طاسی مردانه و یا زنانه، نام دیگر این نوع ریزش است.
  • بیماری‌ها: بیماری‌های مختلفی وجود دارند که ریزش مو، بخشی از عوارض آن‌ها به حساب می‌آید؛ ازجمله بیماری‌های مرتبط با تیروئید، بیماری‌های قارچی و...
  • استرس: استرس یک بیماری نیست اما می‌تواند امراض و مشکلات مختلف و متنوعی را برای فرد ایجاد نماید که آلوپسی یکی از آن‌ها است.
  • آسیب‌های جانبی: در معرض حرارت قرار دادن مداوم موها، استفاده مکرر و زیاد از مواد شیمیایی و... عوارض بسیاری دارد که زیرش مو یکی از این عوارض محسوب می‌شود.
  • سن: این مورد از مهمترین دلایل ریزش مو است. با بالا رفتن سن، مو نازک‌تر، شکننده‌تر و ضعیف‌تر می‌شود.
  • اختلالات هورمونی: اختلال هورمونی در آقایان با افزایش هورمون تستتسترون و در خانمها با اختلالات هورمونهای مختلف زنانه مانند پرولاکتین، استروژن و پروژسترون ایجاد می شود و معمولا اختلال هورمونی در خانمها با علائم دیگری در بدن آنها مانند جوش در ناحیه فک، اختلال در پریودها، کیست و تنبلی تخمدان قابل تشخیص می باشد.تیروئید نیز یکی دیگر از هورمونهای بدن است که اختلال آن عوارض مختلفی از جمله ریزش مو دارد.
  • کرونا: کرونا بیماری ویروسی است که اخیرا گریبان گیر مردم دنیا شده، این بیماری دارای عوارض جانبی مانند از دست دادن بویایی، کهیر می باشد... یکی از شایع ترین عوارض کرونا که اغلب افراد از 2 هفته تا 9 ماه پس از ابتلا، دچار آن می شوند "ریزش موی شدید" می باشد که علت اصلی آن تضعیف سیستم ایمنی، استرس، کمبود ویتامین و مواد مغذی، تب در طی دوره ابتلا می باشد و معمولا با قرصهای ضعیف و معمولی قابل درمان نیست.

بیشتر بخوانید: بررسی 3 شامپوهای ضد ریزش موی خوب ایرانی

آلوپسی چگونه درمان می‌شود؟

محصولات درمانی مختلفی برای جلوگیری از آلوپسی وجود دارند که از این میان می‌توان به محصولات داروخانه ای از جمله شامپو و داروهای گیاهی اشاره کرد.

درمان با شامپو: برندهای مختلف شامپو در بازار وجود دارد که هر کدام برای یک الی چند مشکل می‌توانند کارساز باشند. گفتنی است که با رشد نرخ طاسی سر، هم در زنان و هم در مردان، امروزه محصولات مختلفی تحت عنوان بهترین شامپو برای ریزش مو، روانه بازار شده است که شما بنابر مشکل و نیاز خود،  می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. در همین زمینه گفتنی است که اگر راجع به استفاده از این محصولات مطمئن نیستید و یا نمی‌دانید که چه درمانی برای شما مفید است، می‌توانید به داروخانه آنلاین «مهتاطب» مراجعه کرده و در رابطه با بهترین شامپو برای ریزش مو از کارشناسان و متخصصان خبره این سایت، کمک بگیرید. بهتر است شامپوی شما مناسببا نوع مو یا جنسیت شما انتخاب شود.

پیش از خرید بهترین شامپو برای ریزش مو چه نکاتی را باید مد نظر قرار داد؟

  • نوع: همانطور که‌ می‌دانید، موی سر به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. خشک، چرب و معمولی نوع‌های مختلفی از مو هستند که پیش از خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، باید آن‌ها را مدنظر قرار داد.
  • دلیل ریزش: پیشتر گفتیم که آلوپسی از دلایل متعددی پیروی می‌کند. با این حساب قبل از خرید بهترین شامپو برای ریزش مو، لازم است تا دلیل ریزش را جویا شد و شامپو را بر اساس آن انتخاب نمود.
  • کف سر: این تنها موی سر شما نیست که خشک، چرب و یا معمولی است؛ بلکه پوست کف سرتان نیز می‌تواند خشک، چرب و یا معمولی باشد. با این حال لازم است تا قبل از خرید بهترین شامپو، به نوع کف سرتان هم توجه داشته باشید.
  • توجه به PH: در نظر گرفتن PH کف سر اهمیت دارد. با این تفسیر اگر از شامپویی استفاده کنید که PH آن با PH کف سرتان تناسب نداشته باشد، فولیکول موی شما شکسته شده و در نتیجه کدر و کم پشت خواهد شد. برای حل این مشکل توصیه می‌شود که در زمان انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو، برندی را انتخاب نمایید که مقدار PH شامپو را روی جلد، ذکر کرده باشد. در همین زمینه لازم به ذکر است که تناسب در مقدار PH، موها را درخشنده و پرپشت می‌کند.
  • توجه به ترکیبات: اگر از مشکل آلوپسی رنج می‌برید، حتما باید شامپویی را انتخاب نمایید که ترکیبات آن در جهت رفع مشکل شما باشند. به عنوان مثال مصرف ویتامین برای ریزش موی شدید، یک الزام است؛ از این رو بهتر است که شامپوی انتخاب شده توسط شما، حاصل ترکیب ویتامین‌های مفید باشد.

آیا می‌توان با انتخاب بهترین شامپو برای ریزش مو، این مشکل را برطرف کرد؟

به طور قطعی نمی‌توان به این سوال پاسخ داد، اما به طور تقریبی می‌توان گفت که برای درمان ریزش مو علاوه بر روش موضعی، یعنی استفاده از شامپو و محلول اکثرا نیاز به مصرف یک یا چند قرص مکمل تقویت مو نیز نیاز می باشد و گاهی در صورت وجود بیماری مثل کمخونی، تیروئید، اختلال هورمون و... باید بیماری نیز تحت درمان قرار بگیرد.

برای خرید مطمئن تر و راحتتر، لازم است که با یک فرد با تجربه و با معلومات مانند یک مشاور پوست و مو، پزشک یا داروساز مشورت نمائید. زیرا تنوع محصولات در داروخانه و فروشگاه ها بسیار زیاد است و ممکن است نتوانید بهترینمحصولی که برای شما قابل استفاده است را انتخاب و خریداری نمائید.

در این میان داروخانه اینترنتی مهتاطب که این مقاله نیز توسط این فروشگاه محصولات داروخانه ای نوشته شده است؛ چندین مشاور پوست و موی حاذق و چندین دکتر داروساز دارد که میتوانند شما را در خرید و ثبت سفارش خود برای درمان ریزش مو و خرید بهترین شامپوی ضد ریزش راهنمایی نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن محصولات آن می‌توانید به آدرس اینترنتی WWW.MAHTATEB.COM مراجعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز