خبرگزاری کار ایران

بررسی عوامل فیزیکی، بیوشیمیایی یا راه های دیگر بر روی سلامت انسان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۶۴۳

در دنیا عوامل بسیار متعددی وجود دارد که می تواند بر روی سلامت انسان و به خصوص سیستم های عصبی او تاثیر گذار باشد. سیستم عصبی یکی از مهم ترین سیستم های بدن انسان است که در صورت بروز اختلال در آن، کل عملکرد بدن دچار تغییر خواهد شد. از این رو در این بخش قصد داریم به معرفی و بررسی عوامل متعدد فیزیکی، بیوشیمیایی یا راه های دیگر که به صورت مستقیم بر روی سلامت مغز شما تاثیر گذار خواهد بود، بپردازیم.

آشنایی با خطرناک ترین بیماری های رایج مغزی

بیماری های رایج مغزی تاثیر بسیار مخربی بر روی سیستم عصبی انسان می گذارد. از این رو باید روش های متنوع ای را اتخاذ کنیم تا در صورت بروز مشکلات جدی بتوانیم راه مناسبی را برای درمان آن ها در نظر داشته باشیم. از این رو به معرفی بیماری های رایج مغزی می پردازیم:

  1. پارکینسون

این بیماری یکی از خطرناک ترین و شایع ترین بیماری های سیستم مغز و اعصاب است که سلولهای مغزی را که کنترل کننده حرکت هستند، تحت تاثیر خود قرار می دهد و یکی از عوامل زمینه ساز بروز این بیماری، کاهش سطح دوپامین است.

 

2.تومورهای مغزی

در حال حاضر 23400 سرطان مختلف وجود دارد که شروع تمامی آن ها از مغز است. تومور ها نیز دارای انواع مختلفی هستند اگرچه همه آن ها کشنده نیستند اما می تواند تاثیر منفی ای بر روی سلامت و کیفیت زندگی شما بگذارند.

 

3.اختلالات روانی

بیماری یا اختلالات روانی در عموم افراد مشاهده می شود و هر نوع یک سبک متفاوتی از این نوع از بیماری ها را در خود دارد. اگر چه تمامی این اختلالات خطرناک نیست اما در شرایط مختلف می تواند مشکلات متعددی را برای فرد و یا افرادی که وی با آن ها در ارتباط است، بیاورد.

 

4.اوتیسم

اوتیسم یک نوع بیماری و اختلال جدید است که هنوز اطلاعات کافی ای در اختیار پزشکان وجود ندارد. اما یکی از علل اصلی و مهم آن می تواند ژنتیک باشد. اغلب نوع رفتار، یادگیری، واکنش و ارتباطات افراد اوتیسمی با سایر افراد جامعه کاملا متفاوت است.

 

5.مننژیت

یکی دیگر از مشکلات عصبی و اختلالات بسیار خطرناک مغزی می تواند این بیماری باشد. مننژیت التهابی در مرزهای اطراف مغز و بافت مغزی پدیدار می شود . می تواند سلامت و کیفیت زندگی افراد را دچار تغییر کند.

 

6.آلزایمر

این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های مغز و  اعصاب است که در عموم کشور های جهان وجود دارد. هنگامی که فرد به سن 85 سالگی می رسد بروز احتمال و ایجاد این بیماری در آن به شدت افزایش می یابد.

 

7.مالتیپل اسکلروزیس (ام اس)

ام اس در بخش های متنوع ای از بدن آغاز می شود و علائم مختلفی  را نیز دارد. از این رو فرد می تواند با کنترل علائم آن به زندگی عادی خویش ادامه دهد.

8.هیدروسفالی

هنگامی که مقادیر غیر نرمالی از مایع به مغز می رسد. در کودکان متاسفانه این علائم با بزرگ بودن سر مشخص می شود.

  1. دیسلکسیا (اختلال خواندن یا خوانش پریشی)
  2. تشنج

در صورت بروز چه مواردی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمود:

موارد بسیار متنوع ای همچون سردرد های ناگهانی، احساس ضعف عضلانی، تداخل حافظه، گز گز نمودن دست و پا و... از مهم ترین علائم بروز مشکل در سیستم عصبی است. عوامل مختلفی می تواند زمینه ساز وجود این موارد باشد. به عنوان مثال مصرف دخانیات، مشروبات الکی، مصرف دارو بدون نسخه پزشک، عدم استراحت کافی و... از این رو برای آن که بتوان این مشکلات را درمان نمود نیاز به مراجعه به پزشک متخصص مغز و اعصاب است.

شما عزیزان می توانید از روش های متنوع ای به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید اما یکی از ساده ترین راه ها، استفاده از خدمات سایت پذیرش 24 است.

سایت پذیرش 24 یک سایت پزشکی درد زمینه رزرو نوبت است که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بدون دغدغه و در کمتزین زمان ممکن، با پزشک معالج خود در ارتباط باشید و از مشاوره های او استفاده کنید تا در صورت نیاز به صورت حضوری درمان خود را آغاز کنید.

چه تفاوتی میان متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک دارد؟

به طور حتم مشخص است که متخصص مغز و اعصاب تخصص کافی ای در جهت درمان، بهبود، کنترل و پیشگیری از بیماری های مغز و اعصاب را دارد اما متخصص روانپزشک عموما با توجه به شرایط جسمی و روحی بیمار سعی می کند با تجویز دارو و همچنین روش های روان درمانی به درمان حال روحی و روانی بیمار خود بپردازد.

آیا می توان از بروز مشکلات عصبی جلوگیری نمود؟

بله! شما عزیزان با رعایت برخی از عوامل فیزیکی، محیطی و... می توانید از بروز مشکلات در سیستم عصبی جلوگیری نمایید. از بهترین روش ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. عدم مصرف دخانیات
  2. عدم مصرف مشروبات الکی
  3. رعایت نمودن رژیم غذایی متناسب
  4. رعایت نمودن خواب کافی
  5. انجام فعالیت های ورزشی در طول روز
  6. عدم مصرف قرص بدون تجویز پزشک
  7. و...
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز