خبرگزاری کار ایران

خرید ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث به صورت اقساطی و بلندمدت از بیمه دات کام

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۸۶۲

بیمه شخص ثالث در بین طرح‌ها و محصولات بیمه‌ای مورد استقبال افراد بیشتری قرار گرفته است و دلیل آن هم می‌تواند قانون اجباری بودن این بیمه نامه باشد. در صورتی که وسیله نقلیه زمینی تحت پوشش بیمه شخص ثالث نباشند، ممکن است که عواقب جبران ناپذیری رخ دهد و خسارت سنگینی به همراه داشته باشد.

سوالی که پیش می‌آید این است که بیمه شخص ثالث چه پوشش‌هایی دارد و علت نام گذاری آن چیست؟ به شخص اول مالک وسیله نقلیه، بیمه‌گزار،  به شخص ثانی، شرکت بیمه و به شخص ثالث،  فرد زیان دیده گفته می‌شود.

بیمه نامه شخص ثالث را تمام شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌کنند و نرخ بیمه در شرکت‌های بیمه مختلف است. البته مبلغ پایه از سوی بیمه مرکزی مشخص می‌شود، اما با توجه به پوشش‌های مختلف ممکن است که قیمت‌ها و شرایط متفاوت باشد. همچنین تفاوت در کیفیت ارائه خدمات می‌تواند تاثیر بسزایی در میزان رضایتمندی بیمه‌گزارها داشته باشد.

 بیمه شخص ثالث چیست؟

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید.( اکثر بیمه‌نامه‌ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق بیمه‌نامه است. شرکت بیمه در بیمه‌نامه با عنوان بیمه‌گر درج می‌شود. در نهایت، شخص ثالث فرد زیان‌دیده در حوادث رانندگی است. منظور از زیان دیده هر شخص غیر از راننده مقصر است.

تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می‌بینند تحت پوشش بیمه ثالث  اتومبیل قرار می‌گیرند. این بیمه هزینه‌های مربوط به درمان، فوت و خسارات به اموال را جبران می‌کند. در این‌گونه اتفاقات راننده مقصر هم می‌تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه‌ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می‌آید استفاده کند. باید توجه داشت که بیمه حوادث راننده فقط زیان‌های جانی را به عهده می‌گیرد و در مقابلِ زیان‌های مالی هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی را تحت پوشش قرار می‌دهد که بیمه‌گر به حداکثر پرداخت خسارت تعهد می‌کند. این پوشش‌ها به شرح زیر است:

خسارت‌های مالی

خسارت‌هایی که بر اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود. این خسارت‌ها مانند تصادف با ماشین فرد ثالث است که بیمه‌گر جبران هزینه‌های تعمیرات و زیان وارد شده به وسیله نقلیه را پرداخت خواهد کرد.

خسارت‌های بدنی و جانی

بیمه‌گر خسارت‌های جانی اشخاص ثالث مانند: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان را بیمه می‌کند و تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌دهد. پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی و جزئی تحت پوشش بیمه نامه شخص ثالث است.

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث چگونه است؟

عوامل مختلفی بر قیمت بیمه نامه شخص ثالث تاثیر گزار است که عبارتند از:

  • درصد تخفیف بیمه نامه راننده
  • میزان جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه ثالث
  • تاریخ انقضای بیمه ثالث قبلی
  • میزان تعهدات مشخص شده در پوشش‌ها
  • تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث
  • سال تولید و سال ساخت ماشین
  • تعداد سیلندر
  • کاربری خودرو

 

توجه کنید که حق بیمه شخص ثالث و میزان پوشش‌های این بیمه نامه با توجه به دیه یک انسان در ماه حرام محاسبه خواهد شد.

اهمیت کاربری خودرو

کاربری خودرو نشان دهنده میزان ریسک و بروز حادثه در حین رانندگی است. اگر شما ماشین تاکسی یا خودروهای آموزش رانندگی داشته باشید، به طور حتم به دلیل تردد بیشتر در سطح شهر با ریسک بیشتری نسبت به یک خودرو شخصی مواجه هستید. کاربری ماشین باعث می‌شود که بیمه‌گزار حق بیمه بیشتری پرداخت کند و تاثیر مستقیم بر روی قیمت بیمه شخص ثالث داشته باشد. کاربری خودروهایی که باعث افزایش قیمت حق بیمه می‌شوند عبارتند از:

  • آتش نشانی
  • آمبولانس
  • تاکسی دورن شهری و برون شهری
  • بارکش
  • کاربری صنعتی

 

 جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث

با توجه به اینکه بیمه نامه شخص ثالث یک بیمه اجباری است، پس تمدید به موقع آن هم یک امر ضروری و اجباری است. در صورت عدم تمدید به موقع بیمه نامه، به ازای هر روز دیرکرد باید جریمه پرداخت شود که این مبلغ جریمه بر روی پرداختی حق بیمه اضافه خواهد شد. نرخ جریمه بیمه نامه ثالث با توجه به نوع خودرو و به صورت روز شمار به مدت 365 روز محاسبه خواهد شد.

 

نکته: در صورتی که جریمه دیرکرد بیمه نامه ثالث ماشین بیش از یک سال باشد، تمام تخفیف‌ها عدم خسارت از بیمه ثالث به حالت تعلیق درآمده و حق بیمه دوبرابر خواهد شد.

تخفیف بیمه شخص ثالث ارائه شده از طرف شرکت بیمه‌گر

شرکت های بیمه‌گر در بازۀ قیمتی که بیمۀ مرکزی هر ساله به آن ها ابلاغ می‎کند، مبلغ مطلوب را به عنوان حق بیمه ثالث خودرو به بیمه‌گزاران اعلام می‌‌کنند. بعضی از شرکت‌ها با لحاظ تخفیف‌های مجاز، قیمت بیمه شخص ثالث پایین تری به بیمه‌گزاران پیشنهاد می‌دهند؛ البته حق بیمه شخص ثالث پرداختی بیمه‌گزار، نباید از حداقل مبلغ حق بیمه‌ای که بیمۀ مرکزی اعلام کرده است، کمتر باشد.

برای استعلام، تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث اتومبیل به صورت اقساط یا نقدی با ارزان ترین قیمت به سامانه فروش آنلاین بیمه دات کام مراجعه نمایید:

نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1400

همانطور که اشاره شد، مبنای محاسبه نرخ حق بیمه نامه ثالث در ابتدای سال و با توجه به نرخ دیه مشخص می‌شود. در سال 1400، نرخ حق بیمه همانند سال 1399 محاسبه شده و با توجه به دیه یک انسان است. نرخ دیه طبق اعلام قوه قضاییه معادل 480 میلیون تومان در ماه‌های عادی و 640 میلیون تومان در ماه‌های حرام است.

با این توضیحات، پوشش جانی بیمه ثالث برابر با 640 میلیون تومان و میزان 2.5 درصد از این مبلغ به پوشش مالی تعلق خواهد گرفت. پوشش مالی تا سقف نصف دیه(320 میلیون تومان) است. همچنین پوشش حوادث راننده برابر با نرخ دیه در ماه‌های غیر حرام است که برابر با 330 میلیون خواهد بود.

چگونگی فسخ بیمه شخص ثالث

فسخ قرارداد بیمه شخص ثالث به طور کلی غیر ممکن است مگر در شرایط و بررسی‌های مختلف که به شرح زیر است:

  • خودرو اسقاط شده باشد.
  • ماشین مسروقه و گواهی معتبر از نیروی انتظامی‌ داشته باشد.
  • برای یک خودرو از دو نمایندگی، بیمه نامه صادر شده باشد.
  • خودرو فرسوده و از رده خارج باشد.

نکته: در صورت صدور دو بیمه نامه برای یک ماشین، بیمه‌گزار می‌تواند یکی از بیمه نامه‌ها را فسخ کند و طبق قانون در چنین شرایطی، حق با شرکت بیمه‌ای است که زودتر به صدور بیمه نامه اقدام کرده است.

خرید ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث به صورت اقساطی و بلندمدت از بیمه دات کام

خرید اینترنتی ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث

 

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

کارگزاری بیمه دات کام یک پلتفرم سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه نامه است که کافیست برای خرید بیمه شخص ثالث به صفحه اصلی این وبسایت مراجعه کرده و در قسمت منوی محصولات تنها با چند کلیک بیمه نامه خود را خریداری کنید.  خرید بیمه نامه به صورت آنلاین از بیمه دات کام می‌تواند در زمان و انرژی شما صرفه جویی کند. همچنین در این مجموعه شرایط مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای فراهم شده است تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین بیمه را خریداری کنید.

سامانه آنلاین بیمه دات کام به صورت 24 ساعته و در طول 7 روزهفته آمادگی پشتیبانی محصولات بیمه‌ای خود را دارد. کافی است که برای دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید آنلاین بیمه نامه با این مجموعه در ارتباط باشید.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه شخص ثالث خودرو، می‌توانید به سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)  یا راه های ارتباطی زیر مراجعه نمایید.

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: 4372-021

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز