خبرگزاری کار ایران

فرصت 20 روزه بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو و موتور(آذر 1400)

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۹۹۳

بیمه شخص ثالث، خسارت اشخاص ثالث را در جریان تصادفات خودرو و موتور جبران می‌کند.

داشتن بیمه شخص ثالث برای هر وسیله‌ نقلیه اجباری است. فرقی نمی‌کند که خودرو یا موتور داشته باشید و همچنین اینکه نوع وسیله نقلیه شما چیست، باید همیشه بیمه شخص ثالث همراهتان باشد. متأسفانه مسئله اینجاست که برخی فراموش می‌کنند تا بیمه‌نامه خود را تمدید کند یا اینکه مسئله‌ای پیش می‌آید که تمدید بیمه‌نامه آن‌ها چند ماه عقب می‌افتد.

در چنین حالتی در هنگام تمدید مشمول پرداخت جریمه خواهند شد. طبق اعلام نهاد ناظر صنعت بیمه، از ۱۳ آذر تا پایان روز دوم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ همه جرایم مربوط به وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث مورد بخشودگی قرار می‌گیرد. در راستای ترویج فرهنگ بیمه و با در نظر گرفتن شرایط خاص همه‌گیری ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر ناشی از تحریم‌های ظالمانه، شرکت‌های بیمه موظف شده‌اند تا از دریافت جرایم وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه خودداری کنند.اما شرایط بخشودگی  جریمه بیمه شخص ثالث خودرو و موتور چیست؟

بیمه شخص ثالث خودرو و موتور چیست؟

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول یا بیمه‌گزار به شمار می آید. شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی غیر از راننده مقصر است. تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند.

موارد تحت پوشش بیمه شخص ثالث خودرو و موتور

بیمه شخص ثالث موتور و خودرو دو خسارت زیر را پوشش می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • خسارت جانی: در صورتی که از طرف راننده خودرو یا راکب موتور خسارت‌های جانی به شخص ثالث وارد شود، بیمه‌گر متعهد می‌شود تا این خسارت بر اساس سقف تعیین بیمه نامه پرداخت کند. خسارت‌های جانی شامل از کارافتادگی، نقص عضو، فوت و هزینه‌های پزشکی است.
  • خسارت مالی: خسارت مالی: خسارت‌هایی که به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود مانند تصادف و خسارت به خودروی ثالث.چنین خسارت هایی، زیان مادی شخص ثالث دارنده وسیله نقلیه موضوع بیمه را شامل می گردد.

از آنجا که بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری است، ما به همه دارندگان موتور و رانندگان خودرو، تمدید یا خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث را توصیه می‌کنیم تا از خسارت‌ها در هنگام بروز حوادث جلوگیری شود.

قیمت بیمه شخص ثالث خودرو و موتور1400

قیمت بیمه شخص ثالث موتور و خودرو به مؤلفه‌های متفاوتی بستگی دارد:

میزان سقف پوشش مالی

بیمه مرکزی حداقل و حداکثر پوشش مالی بر اساس نرخ دیه در ماه حرام و تعداد سیلندر مشخص می‌کند. حداقل و حداکثر تعهد مالی برای این بیمه خودرو 16 و 320 میلیون تومان است. حداقل پوشش مالی در همه شرکت‌های بیمه یکسان است؛ همه شرکت‌ها حداکثر پوشش را عرضه نمی‌کنند. بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی را افزایش دهد.

کاربری وسیله نقلیه موتوری زمینی

در صورتی کاربری وسیله نقلیه موتوری زمینی غیر از کاربری شخصی باشد، بیمه‌گزار باید مبلغ بیشتری را پرداخت کند. خودروهای تاکسی، آژانس، تاکسی اینترنتی، دولتی و موتورسیکلت‌های باربری به دلیل نرخ تصادف بالا ، بیمه‌گزار باید حق بیمه بیشتری را پرداخت کند.

تخفیف عدم دریافت بیمه شخص ثالث

در صورتی که بیمه‌گزار در طول مدت بیمه‌نامه خود خسارتی از شرکت بیمه گر خود دریافت نکند، در هنگام تمدید مشمول دریافت تخفیف خواهد شد. حداقل تخفیف برای سال اول 5% و به ازای افزایش تعداد سال، میزان تخفیف بیشتر خواهد شد. حداکثر تخفیف در سال چهاردهم برابر با 70% است.

تعداد سیلندر

هرچه تعداد سیلندر وسیله نقلیه موتوری زمینی بیشتر باشد، نرخ بیمه شخص ثالث بیشتر خواهد شد.

سال تولید وسیله

یکی از عوامل مهم مؤثر بر نرخ بیمه شخص ثالث، سال تولید آن است. هرچه وسیله نقلیه زمینی جدیدتر باشد، به دلیل کم بودن ریسک آن، قیمت بیمه شخص آن هم کمتر خواهد بود.

جریمه دیرکرد

در صورتی که بیمه‌گزار به هر دلیل بیمه شخص ثالث خود را تا تاریخ سررسید خود تمدید نکند، باید جریمه دیرکرد بپردازد. میزان این جریمه به صورت روزشمار است. تا تمدید نشدن بیمه، بیمه‌گر تعهدی برای پرداخت خسارت و دیه نخواهد داشت.

حق بیمه شخص ثالث موتورسیکلت در سال 1400 بدون جریمه دیرکرد و تخفیف بین 1300 تا 1900 تومان خواهد شد.

جریمه دیرکرد برای موتورسیکلت در سال 1400 به ازای هر روز و هر وسیله نقلیه به صورت زیر خواهد بود:

نوع موتور

مبلغ روزانه جریمه (ریال)

موتورسیکلت گازی

1318

موتورسیکلت دنده ای تک سیلندر

1610

موتورسیکلت دنده ای دو سیلندر

1768

موتورسیکلت سه چرخ

1902

 

 

 

 

 

 

 

 

برای خودرو، مبلغ روزانه جریمه دیرکرد در سال 1400 به صورت زیر است:

نوع خودرو

مبلغ روزانه جریمه (تومان)

سواری کمتر از ۴ سیلندر

 

5308

سواری، پراید، پیکان، سپند

6285

سواری سایر ۴ سیلندرها

7389

سواری بیش از ۴ سیلندر

8269

بارکش بیش از ۱ تن تا ۳ تن

7830

بارکش بیش از ۳ تن تا ۵ تن

9911

بارکش بیش از ۵ تن تا ۱۰ تن

12698

بارکش بیش از ۱۰ تن تا ۲۰ تن

14776

بارکش بیش از ۲۰ تن

15660

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث 1400

فرصت 20 روزه بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو و موتور(آذر 1400)

بخشش جریمه دیرکرد بیمه موتور و ماشین

هر ساله در موقعیت‌های خاص، بیمه مرکزی طرح‌های بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب می‌کند. در سال ۱۴۰۰، این سازمان در جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر از آسیب­های اجتماعی (به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از تحریم­های ظالمانه و پاندمی کرونا) و در راستای ترویج فرهنگ بیمه ­ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه ­ای ، ۱۰۰% مبلغ جریمه بیمه‌گزاران و رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه از ۱۳ آذر ( روز بیمه)  الی پایان ۳ دی ۱۴۰۰ به مدت ۲۰ روز در صورت خرید بیمه نامه با مدت اعتبار یک ساله مورد بخشودگی قرار می­گیرند. این طرح با نظر به موافقت رئیس محترم وقت مجمع تامین خسارت بدنی و پیشنهاد رئیس کل بیمه مرکزی در تاریخ ۶ مرداد ۱۴۰۰ تصویب شده است. این بخشودگی در خصوص جریمه بند “ب” ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث صورت می گیرد و دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره بخشودگی جرایم دیرکرد شخص ثالث به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/mag/delay-penalty-of-third-party-insurance-extension/

خرید بیمه شخص ثالث موتور و خودرو از بیمه دات کام

داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است؛ اما بسیاری به ویژه راکبان توجهی به داشتن آن یا فرصتی برای مراجعه به کارگزاری ندارند.

فرصت 20 روزه بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو و موتور(آذر 1400)

تمدید یا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث  موتور و خودرو

 بهترین و سریع‌ترین راه  تمدید بیمه شخص ثالث، استفاده از خدمات بیمه دات کام، سامانه آنلاین فروش انواع بیمه‌نامه است. با مراجعه به وبسایت bimeh.com و صفحه بیمه شخص ثالث خودرو یا موتور می‌توانید بیمه‌نامه خود را تمدید و مبلغ را پرداخت کنید. برای دریافت مشاوره بیمه فقط کافی است تا با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید.

ارتباط با کارشناسان بیمه دات کام:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز