خبرگزاری کار ایران

منو دیجیتال; پایانی بر دغدغه مدیران رستوران و کافی شاپ و مشتریان آن‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۳۹۴

کرونا، سبک و روش زندگی همه افراد کره زمین را تغییر داده است. همین تغییرات در لایف استایل افراد جامعه باعث شد کسب و کارها نیز تغییراتی در روش جذب مشتری در سیستم خود ایجاد کنند. از جمله این کسب و کارها می توان به رستوران، فست فود و کافی شاپ اشاره کرد. منو دیجیتال یکی از اصلی‌ترین تغییر در این کسب و کارها بود.

منو رستوران یکی از مهم‌ترین ابزارهاست و طراحی و بهداشت آن از جمله دغدغه مدیران رستوران است. همین دغدغه باعث شد محصولی به نام منو دیجیتال روانه بازار شود. منو دیجیتال از انتشار ویروس جلوگیری می کند و البته در طولانی مدت هزینه‌های رستوران‌، فست فود و کافی شاپ شما را کاهش می‌دهد. اگر هنوز به این محصول جذاب (منو دیجیتال) آشنایی ندارید این مطلب را دنبال کنید.

تمیز کردن مداوم منوی رستوران امکان‌پذیر نبود. به همین دلیل مدیران رستوران به فکر چاره‌ای افتادند و آن استفاده از منو دیجیتال بود. منو دیجیتال از انتشار ویروس جلوگیری می‌کند و البته در دراز مدت هزینه‌های رستوران، فست فود و کافی شاپ شما را کاهش می‌دهد. اگر هنوز با محصول منو دیجیتال آشنا نیستند شما را خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کنیم.

منوی آنلاین یا منو دیجیتال چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده که به رستوران، فست فود و یا کافی‌شاپی بروید و به جای منوی اصلی تنها یک کد QR به شما ارائه کنند. در این هنگام شما با اسکن این QR  به صفحه منوی رستوران هدایت می‌شوید؛ این همان منو دیجیتال است. در واقع می‌توان گفت منو دیجیتال یا منوی QR کد، نسخه دیجیتالی یک منو است که مشتریان می‌توانند از طریق اسکن یک کد در گوشی هوشمند خود، آن را مشاهده کنند. QR مخفف کلمه «quick response» به معنای پاسخ سریع است؛ دقیقاً همان چیزی است که مشتریان در محیط رستوران یا کافه به آن نیاز دارند.

QR کد، به شکل یک سریال مربعی، چیزی شبیه به بارکد محصولات در فروشگاه‌های مواد غذایی، در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. با اسکن این کد، مشتری به طور خودکار به یک وب‌سایت یا برنامه منتقل شده و اطلاعات کد، به یک منوی قابل خواندن، تبدیل می‌شود.

شایان ذکر است که مشتریان با استفاده از منو دیجیتال نه تنها قادر به مشاهده منوی شما هستند، بلکه می‌توانند همانجا سفارش دهند و به صورت آنلاین پرداخت کنند.

چگونه برای رستوران یا کافی شاپ، منو دیجیتال سفارش دهیم؟

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای ایجاد منو دیجیتال وجود دارد؛ ابزارهای رایگان و شرکت‌های نرم‌افزاری!

در حالت اول برای ایجاد منو دیجیتال، هیچ هزینه‌ای نباید پرداخت کند؛ اما طبیعتاً قادر به استفاده از امکاناتی همچون سفارشی سازی منو، تغییر رنگ، اضافه کردن آیتم‌های سفارشی و ... نخواهید بود. علاوه بر این، در صورتی که ابزار آنلاینی که شما از خدمات آن برای ساخت منو دیجیتال استفاده کرده‌اید، دچار مشکل شده یا به هر دلیلی از دسترس خارج شود، قطعاً منوی رستوران یا کافه شما هم دچار مشکل خواهد شد و این احتمالاً آخرین چیزی است که یک کسب‌وکار برای جلب رضایت مشتری به آن نیاز دارد!

به همین دلیل، استفاده از خدمات شرکت‌های نرم‌افزاری برای سفارش منو دیجیتال توصیه می‌شود. معمولاً چنین شرکت‌هایی علاوه بر Digital Menu، خدمات دیگری همچون نرم افزار کافی شاپ، رستوران و ... هم دارند که به شما در مدیریت و حسابداری هرچه بهتر، کمک می‌کنند. شما می‌توانید با یکپارچه سازی تمامی این پلتفرم‌ها با یکدیگر، تجربه‌ای متفاوت از مدیریت یک رستوران یا کافه تجربه کنید. معمولاً این شرکت‌ها، خدمات پشتیبانی خوبی  دارند و منو را درست مطابق با ویژگی‌های برند شما و البته پرسونای مخاطبتان طراحی می‌کنند.

تفاوت منو برد دیجیتال و منو آنلاین چیست؟

منو برد دیجیتال شکل دیگری از انواع منو است که از طریق یک صفحه نمایش LCD به نمایش گذاشته شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. حتماً شما هم نمونه این منوها را در رستوران‌های «خانه کنتاکی» در سراسر ایران، مشاهده کرده‌اید.

اصلی‌ترین تفاوت منو دیجیتال با منو برد دیجیتال این است که از نمایشگرها، نه تنها برای نمایش منو بلکه برای نمایش هر تصویر دیگری هم می‌توان استفاده کرد. اما چه چیزی موجب ارجحیت منوهای دیجیتال به این نوع منوها می‌شود؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد، شیوع ویروس کرونا، یکی از دلایل اصلی محبوبیت منوهای دیجیتال است. با استفاده از این منوها، مشتریان از طریق QR کدی که روی میزشان قرار گرفته است، به منو دسترسی داشته باشند. درواقع بدون هیچ ازدحامی در نزدیکی پیشخوان، کارکنان سفارش مشتریان را دریافت می‌کنند. این در حالی است که برای استفاده از منو برد دیجیتال، مشتریان برای ثبت سفارش، به پیشخوان مراجعه کنند که منجر به ازدحام، تشکیل صف و گاهاً بحث بین مشتریان و یا شاید کارکنان می‌شود!

چرا باید از منو دیجیتال استفاده کنید؟

منو دیجیتال; پایانی بر دغدغه مدیران رستوران و کافی شاپ و مشتریان آن‌ها

کاهش هزینه‌های رستوران یا کافه تا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دوران شیوع ویروس کرونا، از جمله دلایل استفاده از منو دیجیتال است. در ادامه به مهم‌ترین دلایل استفاده از Digital Menu اشاره می‌کنیم:

عدم نیاز به‌اشتراک‌گذاری منو بین مشتریان

با توجه به آنچه که در خصوص منوی QR کد گفته شد، با استفاده از این منوها، دیگر نیازی به‌اشتراک‌گذاری منوهای کاغذی بین مشتریان نیست. این مسئله نه تنها از انتشار میکروب‌ها بین افراد مختلف جلوگیری می‌کند، بلکه دسترسی افراد از نقاط مختلف رستوران را به منو راحت‌تر می‌کند.

کاهش هزینه‌های رستوران و کافه

در بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها، منو به طور مرتب تغییر می‌کند؛ چیزی به منو اضافه یا کم می‌شود! اگر منو کاغذی باشد، تغییر هر دفعه آن قطعاً هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. این در حالی است که با استفاده از منو دیجیتال، می‌توان هر تغییری را به صورت دیجیتال و از راه دور با کمترین هزینه، انجام داد.

کاهش ارتباط کارکنان با مشتریان

رعایت فاصله اجتماعی، یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعاتی بود که مردم در طی همه‌گیری کرونا با آن روبه‌رو شدند. با استفاده از منوی QR کد، ارتباط و نزدیکی بین کارکنان و مشتریان کاهش می‌یابد.

بهبود تجربه مشتری

ثبت سفارش به صورت رو در رو با کارکنان و در پیشخوان، استرس و فشار زیادی هم به کارکنان و هم به مشتریان وارد می‌کند. در واقع با استفاده از منو دیجیتال، مشتریان می‌توانند بدون آنکه نگران افراد پشت سر خود باشند، به راحتی سفارش خود را ثبت و در صورت لزوم تغییر دهند!

افزایش سرعت سرویس‌دهی

یکی دیگر از مواردی که به بهبود عملکرد مجموعه شما از طریق استفاده از منو دیجیتال کمک می‌کند، افزایش سرعت سرویس‌دهی به مشتریان است. با استفاده از این منوها، مشتریان به محض آنکه سر میز بنشینند، قادر به ثبت سفارش هستند؛ درواقع نیازی نیست تا منتظر بمانند تا یکی از کارکنان متوجه حضور آنها شوند.

به روز رسانی منو در کوتاه‌ترین زمان ممکن

اگر در حین کار، مواد غذایی شما به اتمام رسید، می‌توانید از طریق منو دیجیتال در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشتریان را مطلع کنید. در نتیجه دیگر نیاز نیست تا هر بار تغییرات ایجاد شده را برای هر مشتری به صورت جداگانه توضیح دهید.

طراحی بهتر منو

طراحی منو دیجیتال، به مراتب راحت‌تر و البته کم هزینه‌تر از سایر انواع منوی رستوران و کافی شاپ است. با استفاده از این نوع منو، می‌توانید هر روز موارد پیشنهادی و ویژه را به شکل متفاوتی به مشتریان عرضه کنید.

نمایش تصویر غذاها

در منوهای چاپی و کاغذی، نمایش تصویر تمامی غذاها، قطعاً غیرممکن است! در حالی که با استفاده از منوی QR کد می‌توانید به راحتی تصویری با کیفیت از تمام غذاها در اختیار مشتریان قرار دهید. قطعاً عکس غذاها، توجه مشتریان را به خود جلب کرده و آنها را به ثبت سفارش ترغیب می‌کند.

سپیدز؛ محبوب‌ترین ارائه کننده نرم‌افزارهای رستوران، فست فود و کافی شاپ

منو دیجیتال; پایانی بر دغدغه مدیران رستوران و کافی شاپ و مشتریان آن‌ها

در این مطلب سعی کردیم به صورت خلاصه از امکانات و ویژگی‌های منو دیجیتال برای شما بگوییم. استفاده از منو دیجیتال به شما کمک خواهد کرد تا ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کنید. در کنار این ابزار، استفاده از نرم افزار رستوران، فست فود و یا کافی شاپ و همچنین باشگاه مشتریان می‌تواند در افزایش بهره‌وری و سود شما اثرگذار باشد. شرکت سپیدز به عنوان محبوب‌ترین نرم افزار رستورانی با بیش از ۲۰ سال سابقه اقدام به آماده سازی منو دیجیتال کرده است. یکی از ویژگی‌های این منو دیجیتال امکان اتصال آن به نرم افزار رستورانی مجموعه است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۳۰ تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز