خبرگزاری کار ایران

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا زبان های برنامه نویسی؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۸۷۵

روزانه از چند وب سایت بازدید می کنید؟ آیا تا به حال به ایجاد وب سایت برای خود فکر کرده اید؟ امروزه بسیاری از افراد و کسب و کارها وب سایت هایی را برای به اشتراک گذاری اطلاعات، آموزش و خرید و فروش محصولات و خدمات خودشان برای جذب مشتریان بیشتر ایجاد می کنند.

ساختن یک وب سایت مانند ساختن یک خانه است. در گام نخست به یک برنامه ریزی درست نیاز دارید.  با یک خانه، شما به یک معمار برای طراحی خانه، یک پیمانکار برای ساخت خانه و یک طراح داخلی برای تزئین خانه نیاز دارید.

در حالی که می‌توانید به تنهایی یک وب‌سایت بسازید، بسیاری از سازمان‌ها افراد حرفه‌ای را استخدام می‌کنند که مهارت‌ها و استعدادهای لازم برای ایجاد یک وب‌سایت جذاب و کارآمد را دارند. برای ساخت یک وب سایت، به یک مدیر خلاق که به عنوان معمار عمل می کند، یک مدیر وب که به عنوان یک پیمانکار عمل می کند، و یک مدیر محتوا که به عنوان طراح داخلی عمل می کند، نیاز دارید.

هنگام برنامه ریزی یک وب سایت، باید مخاطبان خود را بشناسید و وب سایتی را طراحی کنید که مطابق با نیازها، علایق و ترجیحات بازدید آنها باشد. طراحان وب‌سایت باید کاربرانی را با مرورگرهای وب، سیستم‌عامل‌ها و پلت‌فرم‌های رایانه‌ای متفاوت در نظر بگیرند تا از قابلیت دسترسی آنها اطمینان حاصل کنند.

ساخت وب سایت با زبان های برنامه نویسی

برخی ترجیح می دهند از سیستم مدیریت محتوای منحصر به فرد خود استفاده کنند. در این روش برنامه نویس با توجه به خواسته ها و نیازهای سایت، صفر تا صد سیستم های مدیریت محتوا و قالب را مطابق با سلیقه مشتری برنامه نویسی می کند. در ادامه به بررسی طراحی سایت با استفاده از محبوب ترین زبان های وب یعنی پایتون، جاوا و جاوا اسکریپت می پردازیم.

طراحی سایت با استفاده از پایتون

پایتون یک زبان تفسیری متن باز است که با کتابخانه های قدرتمند و حرفه ای خود در زمینه طراحی وب و امنیت سایبری، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، رباتیک و غیره به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان تبدیل شده است. فریم ورک های فلاسک، هرمی، Web2py و Cherrypy از محبوب ترین فریم ورک های توسعه اپلیکیشن های تحت وب پایتون هستند. از زمان معرفی آن در سال 1989، محبوبیت آن افزایش یافت و امروزه جامعه بسیار بزرگی از آن برای توسعه نرم افزارهای وب، دسکتاپ و موبایل استفاده می کند. اگرچه پایتون سریعتر از PHP است، اما کندتر از C ++ و جاوا است. فقدان ویژگی های محافظت شده، خصوصی و عمومی یکی از معایب پایتون است.

طراحی سایت با استفاده از جاوا

جاوا در سال 1991 توسط Oracle معرفی شد و یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی امروزی است. حتی اگر توسعه دهنده یا برنامه نویس نیستید، احتمالاً نام جاوا را بارها شنیده اید. امروزه بیش از 9 میلیون توسعه دهنده و 7 میلیارد دستگاه از جاوا استفاده می کنند. بسیاری از توسعه دهندگان از جاوا به دلایلی مانند امنیت خوب، جامعه پشتیبانی قوی، توانایی استفاده مجدد از کد و مقیاس پذیری بالای آن استفاده می کنند. استفاده از جاوا برای تولید برنامه های کاربردی وب  گزینه خوبی است. شما می توانید از jsp برای ادغام کد سمت سرور و سمت سرویس گیرنده استفاده کنید تا برنامه نویسی وب با این زبان آسان تر شود.

طراحی سایت با استفاده از جاوا اسکریپت

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت توسط Netscape در سال 1995 با هدف تبدیل صفحات استاتیک به صفحات پویا توسعه داده شد. امروزه بسیاری از وب سایت های مدرن از جاوا اسکریپت استفاده می کنند. جاوا اسکریپت در مرورگر کاربر اجرا می شود که منجر به افزایش سرعت سایت می شود. سهولت یادگیری و سرعت خوب جاوا اسکریپت باعث شده است تا استارتاپ های زیادی از این زبان برای توسعه سایت ها و اپلیکیشن ها استفاده کنند. اگر قصد دارید سایت خود را با استفاده از جاوا اسکریپت توسعه دهید، توصیه می شود از پلتفرم Node.js برای کدنویسی سمت سرور و توسعه برنامه های کاربردی وب استفاده کنید. در این پلتفرم متن باز از روش غیر مسدود کننده برای مدیریت ورودی ها و خروجی ها استفاده می شود. مزیت این روش، کاهش فشار روی سرور و افزایش سرعت است. NodeJS را می توان بر روی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک پیاده سازی کرد که توسعه برنامه های تحت وب را بسیار ساده می کند.

ساخت وب سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟ وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی با استفاده از PHP (پیش پردازشگر فرا متنی) و MySQL (یک سیستم مدیریت پایگاه داده منبع باز) ساخته شد. اما امروزه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کامل و فراتر از یک پلتفرم وبلاگ نویسی است. می توانید از آن برای ایجاد یک وب سایت استاندارد،  شبکه اجتماعی، سایت فروشگاهی و هر سایت دیگری استفاده کنید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد (از جمله بسیاری از مشاغل) این نرم افزار قدرتمند و ساده را انتخاب می کنند. به عنوان مثال، وب سایت های سونی، نیویورک پست و NBC با استفاده از وردپرس ایجاد شده اند. در حال حاضر (2021) بیش از 33 درصد از کل وب سایت ها در جهان از وردپرس استفاده می کنند. در اینجا مزایا و معایب وردپرس آورده شده است:

مزایای طراحی سایت با وردپرس

مزایای طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس عبارتند از:

نصب و استفاده آسان حتی برای مبتدیان

با مراجعه به سایت وردپرس و دانلود فایل نصبی آن می توانید تنها با چند کلیک ساده سایت خود را بسازید. ایجاد صفحات، پست ها و افزودن بسیاری از ویژگی های دیگر نیز آسان است. این یکی از دلایل برتری وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا و دروپال است.

تعداد زیادی قالب آماده

بسیاری از قالب های آماده برای سایت های مختلف وردپرس با کاربردهای مختلف را می توان در فروشگاه های اینترنتی مانند ThemeForest خریداری کرد. به این ترتیب هر زمان که از آن خسته شدید، می توانید به راحتی سایت خود را تغییر دهید. البته توصیه می شود برای اطمینان از امنیت و عدم وجود کدهای مخرب، قالب های وردپرس را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

پلاگین های کاربردی

صدها و شاید میلیون ها افزونه وردپرس برای افزودن موارد اضافی به سایت ها وجود دارد. افزونه ها به شما این امکان را می دهند که تا حد امکان سایت خود را شخصی سازی کنید و سایت مورد نظر خود را تنها با چند کلیک و بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، ایجاد کنید. توصیه می کنیم از افزونه های موجود در مخزن وردپرس استفاده کنید یا از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

انجمن پشتیبانی قدرتمند

همانطور که قبلا ذکر شد، درصد زیادی از وب سایت ها در جهان از وردپرس استفاده می کنند. استفاده زیاد کاربران از وردپرس باعث رشد و شکوفایی جامعه بزرگ آن شده است. هر زمان که در استفاده از وردپرس یا قالب‌ها و افزونه‌های آن با مشکل مواجه شدید، می‌توانید بسیاری از کتاب‌های الکترونیکی، وبلاگ‌ها، آموزش‌های آنلاین و انجمن‌های پرسش و پاسخ را برای کمک به حل مشکل خود بیابید.

به روز رسانی های متعدد

تفاوت سایت وردپرسی با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی

  سایت وردپرس طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی
نرم افزار سیستم مدیریت محتوای منبع باز هیچ نرم افزار زیربنایی وجود ندارد
راحتی در استفاده داشبورد داخلی، تم ها و افزونه ها، سفارشی سازی و مدیریت سایت وردپرس را آسان می کند. ساخت و مدیریت یک سایت بدون تجربه کدنویسی یا استخدام یک توسعه دهنده دشوار خواهد بود.
سئو علاوه بر اینکه میتوانید تنظیمات سئو را در داشبورد خود پیکربندی کنید، می;توانید صدها افزونه انتخاب کنید که به شما امکان میدهد سئوی داخلی و فنی خود را کنترل کنید. با قرار دادن برچسب های مناسب در کد منبع یا استخدام یک توسعه دهنده برای انجام این کار، سئوی درون صفحه را بهینه کنید.
قیمت قیمت برای استفاده از نرم افزار رایگان است، اما باید برای ثبت دامنه، میزبانی و افزونه ها و تم های ممتاز هزینه کنید. در نرخ جهانی به طور متوسط، هزینه ها از 11 تا 40 دلار در ماه به اضافه مبلغ یکباره 200 دلار متغیر است.
وبلاگ نویسی یک ویرایشگر بلوک با کشیدن و رها کردن و قابلیت پیشرفته وبلاگ نویسی داخلی را برای مدیریت کاربران، کنترل نمایان بودن محتوا و موارد دیگر ارائه می دهد تا بتوانید محتوا را درست در داشبورد خود ایجاد و مدیریت کنید. کنترل کامل بر ساختار و طراحی محتوا را ارائه می دهد، اما برای ایجاد نیاز به زمانی زیاد توجه و دانش کدنویسی عمیق دارد.

جمع بندی

در این مقاله طراحی سایت را با استفاده از دو روش استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و استفاده از زبان های وب مانند پایتون، جاوا و جاوا اسکریپت بررسی کرده ایم. روش اول، سرعت بالاتری دارد و حتی برای افراد مبتدی و ناآشنا به برنامه نویسی نیز مناسب است. روش دوم، معمولا توسط افراد حرفه ای استفاده می شود و هزینه آن بیشتر از روش اول خواهد بود؛ زیرا همه چیز از ابتدا توسط برنامه نویسان حرفه ای نوشته می شود و شما به تنهایی نمی توانید امکانات مورد نظر را به سایت خود اضافه کنید یا طراحی قالب آن را تغییر دهید.

برای گرفتن بهترین انتخاب، ابتدا تصمیم بگیرید که چه نتیجه ای را می خواهید به کاربران خود ارائه دهید: یک تجربه کاملا سفارشی یا یک تجربه پویا و انعطاف پذیر؟ سپس، باید تعیین کنید که چقدر دانش، منابع و زمان می توانید برای ساخت و نگهداری وب سایت خود اختصاص دهید.

به این ترتیب قالب و سیستم مدیریت محتوای سایت دقیقا مطابق میل شما ساخته می شود و هیچ کد غیر ضروری که سایت را سنگین کند وجود ندارد. در واقع هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و می توانید روش مناسبی را برای توسعه سایت در نظر بگیرید.

در آخر، امروزه برای اینکه یک سایت وردپرسی با توجه به مزایایی که بالا گفته شد، داشته باشید و یا یک سایت متفاوت با برنامه نویسی طراحی کنید و یا اگر علاقمند به حوزه طراحی سایت نیستید ولی نیاز به طراحی یکی از این دو مدل سایت برای کسب وکار خود هستید،  دیگر جای نگرانی نیست؛ چون با وجود فریلنسرها ، می توانید در هر پروژه ای که مدنظرتان است، به صورت کوتاه مدت و یا بلند مدت همکاری داشته باشید . پیدا کردن فریلنسر ها شاید برای بعضی از افراد خیلی کار دشواری باشد، اما با وجود سایت های فریلسنری مانند ژاکت سرویس کار برای کارفرما ها راحت تر شده است. پلتفرم های زیادی برای پیدا کردن فریلنسر وجود دارد. برای اشنایی با این پلتفرم ها به مقاله بهترین سایت های فریلنسری مراجعه کنید. شما با وارد شدن به این سایت ها می توانید بر اساس نوع پروژه خود و معیارهایی که مدنظرتان است، بهترین فریلنسر های متخصص را انتخاب کنید تا با آن ها همکاری داشته باشید . پس اگر دوست دارید یک سایت حرفه ای طراحی کنید ، حتما به سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی سر بزنید.

ژاکت سرویس به پشتوانه ژاکت، نیروی های مجربی را برای ارائه خدمات وردپرس و طراحی سایت در اختیار دارد.خدمات وردپرس که در ژاکت سرویس ارائه می شوند، شامل موارد زیر است

  • اصلاح مشکلات وردپرس
  • پشتیبانی وردپرس
  • اصلاح مشکلات وردپرس
  • پشتیبانی وردپرس
  • توسعه وردپرس که خود شامل : تبدیل html به قالب وردپرس ، طراحی افزونه وردپرس ، طراحی قالب وردپرس ،  راه اندازی و نصب قالب وردپرس ، نصب و بروزرسانی افزونه‌های وردپرس است.
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز