خبرگزاری کار ایران

جاذبه‌های دیدنی در شهر آنکارا ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۸۹۹

آنکارا دومین شهر بزرگ کشور ترکیه و پایتخت این کشور است که با وجود امتیازات فراوان نظیر داشتن تاریخ و فرهنگ کهن و مجموعه‌های تفریحی متنوع به شهرت رسیده است.

این شهر چهره ای مدرن و امروزی دارد و در گوشه و کنار آن ساختمان های سر به فلک کشیده و مراکز خرید متنوع به چشم می خورد . البته وجود همه این موارد در کنار هتل ها و اقامتگاههای بسیار لوکس شهر آنکارا را به مقصدی ایده آل برای گذران تعطیلات تبدیل نموده است .

با نگاهی دقیق تر به گوشه و کنار این شهر موزه ها و مکان های فرهنگی بسیاری را می بینید ، که بازدید از هر کدام جذاب و سرگرم کننده بوده و به نوعی شما را با تمدن و فرهنگ هزاران ساله این سرزمین آشنا می کند .

بهتر است اضافه کنیم جاذبه های دیدنی این شهر فراوان است ، و همگی آن ها در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. از این رو می توانید با برنامه ریزی صحیح همه آن ها ظرف چند روز ببینید . پیشنهاد می کنیم حین اقامت در شهر آنکارا بازدید از قلعه‌ آنکارا ، آرامگاه آتاتورک ، مسجد قوجاتپه و موزه‌ تمدن‌های آناتولی را در الویت برنامه خود قرار دهید . سپس می توانید به مراکز خرید مدرن و متنوع این شهر رفته و خریدی جذاب را تجربه کنید . همچنین در ادامه زمانی را به گشت و گذار در پارک های زیبای آنکارا  اختصاص دهید .

برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد تور ارزان استانبول در ادامه با سفر باتو  همراه باشید:

۱ . موزه‌ی فضای باز آلتینکوی

همانطور که گفتیم شهر آنکارا دارای تاریخی کهن و هزاران ساله است ، از این رو بازدید از موزه ها و مکان های فرهنگی این شهر بخش جدائی ناپذیر از گشت وگذار شما خواهد بود . یکی از مشهورترین موزه‌ های این شهر که تماشای آن را به شما پیشنهاد می کنیم ، موزه فضای باز آلتینکوی نام دارد . حین بازدید از این موزه درک بهتری از فرهنگ و تمدن این سرزمین بدست آورده و با آداب و رسوم و شیوه زندگی مردم در ادوار مختلف آشنا خواهید شد .

این مجموعه همانطور که از نامش پیداست ، در فضای باز و بسیار زیبایی بر پا شده و گشت و گذار در آن لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود . فروشگاه ها و دکه های مختلفی نیز در این مکان وجود دارد که انواع صنایع دستی و غذاهای محلی ترکی را عرضه می کنند . و خلاصه در این موزه همه چیز برای سپری نمودن یک روز ایده آل در دل طبیعت فراهم آمده است .

بیشتر بخوانید

۲.  موزه‌ تمدن‌های آناتولی

موزه‌ تمدن‌های آناتولی از دیگر موزه های مشهور این شهر است که در بر گیرنده آثار ارزشمند تاریخی بوده و علاوه بر تاریخ دانان و باستان شناسان نظر عموم مردم را به خود جلب می کند . از این رو بازدید از این موزه بسیار پرطرفدار و سرگرم کننده بوده و اطلاعات آموزنده ای را نیز در اختیارتان قرار می دهد . این موزه در بازار و کاروان‌سرایی قدیمی این شهر برپا شده و از بخش های مختلفی همچون کتابخانه‌ و گالری های هنری متعدد تشکیل شده است .

جالب است بدانید در این موزه از آثار باستانی به جا مانده از فلات آناتولی دیدن می کنید و اشیاء موجود در آن دوران پارینه ‌سنگی تا سلسله عثمانیان را در بر می گیرد . برخی از این آثار از طلا و نقره و برنز ساخته شده اند و همچنین مجموعه‌ ای نفیس از اولین سکه‌های ضرب‌ شده نیز در معرض دید قرار دارد که قدمت برخی از آن ها به هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد .

۳. موزه‌ نیروی هوایی آنکارا

در ادامه شما را با یکی دیگر از موزه های جذاب شهر آنکارا آشنا نموده و تماشای آن را به خصوص به نوجوانان پیشنهاد می کنیم . موزه‌ نیروی هوایی آنکارا برای به نمایش گذاردن تاریخ هواپیمایی کشور ترکیه بر پا شده و در آن بیش از هفتصد اثر   مربوط به هوانوردی به معرض دید ، قرار دارد . و در کنار آن سند و عکس های تاریخی مرتبط به نمایش درآمده است . در بخش دیگری از این موزه لباس‌های فرم کارکنان ، گواهی‌نامه‌ها و مدال‌های اخذ شده آن ها به نمایش در آمده است .

اما بخش جذاب این موزه بازدید از ماکت های شبیه سازی شده هواپیما است و می توانید از نزدیک تمامی قسمت های یک هواپیما و بویژه اتاق خلبان را رویت نمائید . همچنین برج چتربازی که توسط مهندسان ترک و روس در سال ۱۹۳۷ ساخته شده نیز جذاب است .  در ضمن به افراد بالای شانزده سال اجازه چتر سواری داده می شود  .

اطلاعات بیشتر در مورد خیریه کودکان در سایت تهران بخوانید.

۴.  قلعه‌ آنکارا

قلعه‌ تاریخی آنکار یکی از برجسته ترین آثار باستانی این شهر است که بازدید از آن معمولا در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد . این بنا توسط رومیان ساخته شده و قدمت آن به قرن هفتم میلادی باز می گردد . در طول تاریخ سلجوقیان و عثمانیان نیز از این قلعه استفاده های نظامی کرده اند .  این بنا توسط  یک ردیف دیوار داخلی و یک ردیف دیوار بیرونی محافظت می شد و اطراف آن توسط برج های زیادی محافظت رصد می گشت .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز