خبرگزاری کار ایران

آموزش صفر تا صد تعمیر و نگهداری کولر گازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۱۳۸

امروزه کولرهای گازی یکی از مهمترین لوازم خانه محسوب می شوند که سبب می شوند شما در روزهای گرم تابستان در خانه خود اصلا گرما را احساس نکنید. حال وقتی کولر گازی شما در طی طلسم گرما از کار بیفتد، ممکن است مجبور باشید روزها منتظر بمانید تا یک تعمیرکار آن را تعمیر کند. متخصصان ما در زرین سرویس راه حل‌های آسانی را برای آموزش صفر تا صد تعمیر و نگهداری کولر گازی به شما نشان می دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا خود یک تعمیر کار حرفه ای شوید.

تعمیر و نگهداری کولر گازی

آموزش صفر تا صد تعمیر و نگهداری کولر گازی

یکی از مهمترین نکات مربوط به تعمیر و سرویس کولر گازی تعمیر و نگهداری فن های کولر گازی است در اینجا نکاتی را در اختیار شما قرار می دهیم که به رایج ترین مشکلات کولر گازی از جمله خنک نکردن و علت باد گرم کولر گازی کمک می کند.

6 گام برای تعمیر و نگهداری کولر گازی

اگر کولر گازی شما به طور ناگهانی قدرت خنک کننده خود را از دست بدهد، ممکن است خودتان بتوانید علل را برطرف کنید و حتی در برخی موارد بدون تماس با یک متخصص مشکل را برطرف کنید. دانستن در مورد سیستم تهویه هوا در خانه عیب یابی را آسان می کند. مشکلات می تواند در هر یک از اجزای اصلی سیستم رخ دهد:

  • مبرد
  • کمپرسور
  • کندانسور
  • شیر انبساط
  • سیم پیچ اواپراتور
  • ترموستات

در اینجا چندین سوال برای پرسیدن آورده شده است که به شما کمک می کند تا کولر گازی خود را در اوج عملکرد در تمام تابستان حفظ کنید.

  1. اگر سیستم تهویه مطبوع روشن نمی شود
  • علل احتمالی

اگر به هیچ وجه نمی توانید سیستم تهویه مطبوع را فعال کنید، بیشترین علت آن قطع شدن قطع کننده مدار یا فیوز دمیده شده، تنظیم ترموستات نامناسب یا معیوب یا خاموش بودن سوئیچ داخلی است.

  • راه حل های ممکن

اطمینان حاصل کنید که ترموستات در وضعیت COOL قرار دارد و روی OFF یا HEAT تنظیم نشده است.

تأیید کنید که ترموستات زیر دمای فعلی اتاق تنظیم شده است.

بررسی کنید که قطع کننده مدار 240 ولتی (قطع کننده دو قطب) کنترل کننده کمپرسور تهویه مطبوع / واحد متراکم و قطع کننده مدار 120 ولتی کنترل کننده دمنده کوره یا کنترل کننده هوا جداگانه در موقعیت روشن باشد. اگر قطع کننده مدار از کار افتاده یا فیوز سوخته است، قطع کننده مدار را دوباره تنظیم کنید یا فیوز را تعویض کنید.

تأیید کنید که همه کلیدهای داخل و اطراف کولر در وضعیت ON تنظیم شده است، از جمله کلید ایمنی خارجی که معمولاً روی یک دیوار خارجی در کنار واحد چگالشی قرار دارد.

سینی سرریز میعانات (اگر واحد شما دارای آن است) را از نظر وجود آب اضافی بررسی کنید.

  1. اگر جریان هوا از دریچه های خنک کننده ضعیف باشد
  • علل احتمالی

جریان ضعیف هوا معمولاً در اثر فیلتر هوا یا مجاری کثیف ایجاد شده است که مسدود، چین خورده یا حتی قطع شده است.

  • راه حل های ممکن

تأیید کنید که فیلتر هوا تمیز است. اگر کثیف است، فیلتر هوا را تمیز یا تعویض کنید.

تمام کانال های مکرر را بصورت بصری بازرسی کنید تا مطمئن شوید قطع نشده است.

  1. اگر کولر گازی رطوبت هوا را نمی گیرد
  • علل احتمالی

یک سیستم بزرگ می تواند هوا را آنقدر سریع خنک کند که قبل از اینکه هوای مرطوب از طریق سیم پیچ خنک کننده عبور کند تا رطوبت آن گرفته شود، ترموستات سیستم را خاموش می کند.

  • راه حل های ممکن

تنها راه حل واقعی این است که واحد متراکم و سیم پیچ ها را با یک سیستم به اندازه مناسب جایگزین کنید.

  1. اگر خنک کننده ناکافی با یک چرخه کمپرسور طولانی وجود داشته باشد
  • علل احتمالی

خنک سازی ناکافی همراه با چرخه ON طولانی کمپرسور نشانه کمپرسور فرسوده ای است که توانایی خود را در فشرده سازی مبرد از دست داده است. کمپرسور در واحد مسکونی در فضای باز یافت می شود و اگر زیاد کار می کند بدون اینکه هوای خنک کافی در داخل خانه جریان داشته باشد، می دانید که مشکلی دارد.

  • راه حل های ممکن

از یک تکنسین سرویس بخواهید کمپرسور را آزمایش کند و احتمالاً قطعه را تعویض کند.

  1. اگر چرخه کمپرسور خیلی کوتاه است
  • علل احتمالی

کمپرسوری که معمولاً روشن و خاموش می شود می تواند ناشی از ترموستات مسدود شده، نشت کننده مبرد، کویل های یخ زده و یا در بعضی موارد یک سیستم خنک کننده بزرگ باشد.

راه حل های ممکن

اطمینان حاصل کنید که ترموستات مانعی ندارد.

باله های کندانسور را در واحد کندانس خارج بررسی کنید تا مطمئن شوید کثیف نیستند یا بیش از حد خم نشده اند. باله های خم شده را ترمیم کنید.

  1. آیا فیلتر کثیف است
  • علل احتمالی

فقط بخاطر داشته باشید که اگر کولر گازی شما دائماً در حال کار است یا اگر حیوانات خانگی دارید، باید مرتباً فیلترهای خود را عوض کنید. برخی از متخصصان می گویند: "وقتی کولر گازی شما خنک نمی کند، 9 بار از 10 مورد به دلیل فیلتر کثیف است."

  • راه حل های ممکن

 مهم نیست که کدام نوع کولر گازی داشته باشید، یک فیلتر مسدود شده جریان هوا را کاهش می دهد، باعث کاهش کارایی و کاهش خنک سازی موثر هوا می شود. اگر اخیراً فیلتر موجود در کولر گازی را تمیز نکرده اید، حتماً این کار را انجام دهید و سپس آن را به صورت دوره ای بررسی کنید.

رایج ترین مشکلات کولر گازی و نحوه برطرف کردن آنها

آموزش صفر تا صد تعمیر و نگهداری کولر گازی

یکی از رایج ترین مشکلات کولر گازی عملکرد نامناسب آن است. اگر کولر روشن است، حتما پنجره ها و درهای بیرون خانه خود را ببندید.

سایر مشکلات رایج کولرهای گازی موجود در نتیجه نصب نادرست، روش های بد خدمات و نگهداری ناکافی است. نصب نامناسب کولر گازی می تواند منجر به نشت کانال و جریان هوا کم شود. در بسیاری از مواقع، شارژ مبرد (مقدار مبرد موجود در سیستم) با مشخصات سازنده مطابقت ندارد. اگر در هنگام نصب شارژ مبرد مناسب انجام نشود، عملکرد و کارایی واحد مختل می شود. تکنسین های خدمات فاقد صلاحیت اغلب با افزودن مبرد به سیستمی که از قبل پر شده است، مشکلات شارژ مبرد را پیدا نمی کنند یا حتی مشکلات موجود را بدتر می کنند. با ما در زرین سرویس همراه باشید تا خود بتوانید یک تعمیر کار حرفه ای شوید. متخصصین ما در هر لحظه آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند و شما می توانید جهت نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی به ما مراجعه نمایید. همچنین متخصصین ما نمایندگی تعمیرات کولر گازی جنرال را نیز بر عهده داشته و می توانند به شما در این زمینه یاری رسانند.

تولید کنندگان کولر گازی به طور کلی محصولات با کیفیت بالا تولید می کنند. اگر کولر گازی شما خراب است، با بررسی هرگونه فیوز یا قطع کننده مدار شروع کنید. قبل هرکاری بگذارید تا واحد حدود 5 دقیقه خنک شود. اگر کمپرسور تهویه مطبوع مرکزی در یک روز گرم متوقف شود، ممکن است سوئیچ فشار قطع شده باشد. با فشار دادن دکمه، در پنل دسترسی کمپرسور تنظیم کنید.

  • نشت مبرد

اگر تهویه مطبوع شما مبرد کمتری دارد، یا هنگام نصب کمبود شارژ داشته یا نشت می کند. در صورت نشت، صرفاً افزودن مبرد چاره ساز نیست. یک تکنسین آموزش دیده باید هر گونه نشتی را برطرف کند، آن را آزمایش کند و سپس سیستم را با مقدار صحیح مبرد شارژ کند. به یاد داشته باشید که عملکرد و کارایی کولر گازی شما وقتی بیشتر می شود که شارژ مبرد دقیقاً مطابق با مشخصات سازنده باشد و نه زیاد شارژ شود و نه کم. نشت مبرد همچنین می تواند برای محیط زیست مضر باشد.

  • نگهداری ناکافی

اگر اجازه دهید فیلترها و سیم پیچ های کولر گازی کثیف شوند، کولر به درستی کار نمی کند و کمپرسور یا فن ها احتمالاً زود از کار می افتند.

  • خرابی کنترل برق

کنترل کننده های کمپرسور و فن می توانند فرسوده شوند، مخصوصاً وقتی کولر گازی مرتباً روشن و خاموش می شود، همانطور که در بزرگ بودن یک سیستم معمول است. از آنجا که خوردگی سیم و ترمینال ها نیز در بسیاری از سیستم ها یک مشکل است، اتصالات و تماس های الکتریکی باید در هنگام سرویس کولر گازی بررسی کنید.

  • مشکلات حسگر

سیستم های تهویه مطبوع اتاق دارای یک سنسور ترموستات هستند که در پشت صفحه کنترل قرار دارد و دمای هوای وارد شده به سیم پیچ تبخیری را اندازه گیری می کند. اگر سنسور از موقعیت خارج شود، کولر می تواند دائماً چرخه داشته باشد یا رفتار نامنظمی داشته باشد. سنسور باید نزدیک سیم پیچ باشد اما آن را لمس نکند.

  • مشکلات زهکشی

هنگامی که در بیرون هوا مرطوب است، تخلیه میعانات را بررسی کنید تا مسدود نشده و به درستی تخلیه شود. اگر کولرهای گازی در سطح نصب نشده باشند ممکن است به درستی تخلیه نشوند.

حرف آخر

مانند هر وسیله ای، کولرهای گازی برای ارائه عملکرد بهینه به کمی نگهداری و تعمیر نیاز دارند.

برای اطمینان از اینکه پس از گرم شدن هوا خونسردی خود را از دست ندهید، از متخصصین تعمیر کار در زرین سرویس خواسته ایم که رایج ترین مشکلاتی را که در تهویه مطبوع وجود دارد، شناسایی کنند. بعلاوه، هر زمان که نیاز به عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی داشته باشید می توانید با متخصصین ما در ارتباط بوده و به بهترین شکل ممکن مشکل خود را برطرف نمایید. شما عزیزان می توانید در تمامی روزهای هفته و بصورت 24 ساعته از خدمات تیم زرین سرویس بهره مند شودی تنها کافیست با شماره تماس های درج شده (53229-021) تماس حاصل نموده و مشکل خود را بیان کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز