خبرگزاری کار ایران

پرستاری در منزل راهکار روزهای اوج کرونا و شلوغی بیمارستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۵۲۲

در روزهای اوج بیماری کرونا که بیمارستان‌ها پر می‌شوند، می‌توان از خدمات پرستاری در منزل استفاده کرد تا این گونه هم در بیمارستان ها برای افرادی که وضعیت وخیم تری دارند جا باشد هم از گسترش بیماری جلوگیری شود.

پرستاری در منزل چیست و چگونه به جلوگیری از کرونا کمک می کند؟

در سالهای اخیر به دلیل نیازهایی که به خصوص در شهرهای بزرگ احساس میشد خدمات پرستاری در منزل رفته رفته به وجود آمدند و گسترده شدند. پرستاری در منزل به انجام اقدامات پرستاری در منزل بیمار بجای بیمارستان ها و مراکز درمانی گفته می شود. برای استفاده از پرستاری در منزل، بیمار با مراکز دارای مجوز از وزارت بهداشت تماس می گیرد و درخواست پرستار می کند و پرستار در منزل بیمار حاضر می شود. استفاده از این روش به چند دلیل می تواند راهکاری موثر در برابر بیماری کرونا باشد:

جای بیشتر در بیمارستان ها برای رسیدگی به بیماران با اوضاع وخیم تر

با بستری شدن در منزل بیمارانی که اوضاع وخیمی ندارند، در بیمارستان ها تخت و امکانات بیشتری در اختیار کادر درمان قرار میگیرد تا بتوانند از بیماران با شرایط حاد مراقبت کنند. این مسئله به خصوص در روزهای پیک بیماری کرونا اهمیت می یابد که بیمارستان ها پر می شوند و دیگر هیچ تخت و تجهیزات پزشکی ای نیست تا از افرادی که تازه تر به بیمارستان مراجعه می کنند مراقبت شود. با ماندن در منزل افرادی که تنها به اقدامات سبکی مانند تزریقات نیاز دارند بیمارستان ها پر نمی شوند و هم شرایط بیماران و هم کادر درمان بهتر می شود.

کمتر قرار گرفتن افراد در بیمارستان و محیط های پر خطر

بیمارستان ها به دلیل تجمع و مراجعه بیماران کرونایی مراکز پر از ویروسی هستند. بودن در این فضاها احتمال ابتلا به کرونا را برای افراد مختلف بسیار افزایش می دهد و باعث می شود روند رو به رشد بیماری مهار نشود. حال با بستری شدن بیماران در منزل و استفاده از خدمات پرستاری در خانه شخصی، فاصله اجتماعی تا حد بهتری رعایت می شود و بیماران و خانواده های آنها کمتر در معرض ویروس قرار می گیرند. همچنین جا به جایی و خارج شدن از منزل خود میتواند خطرناک باشد.

مبتلا نشدن افرادی که کرونا ندارند به بیماری

بسیاری از افراد به دلیل ناخوشی ای که برایشان پیش آمده نگران می شوند که شاید به کرونا مبتلا شده باشند و میخواهند به مراکز بروند تا معاینه شوند و تست بدهند، و یا بسیاری از افراد مشکلات و بیماری های دیگری دارند که باید به متخصص مراجعه کنند؛ در هر دو مورد افراد سالم از بیماری کرونا در معرض این ویروس قرار می گیرند و ممکن است به آن مبتلا شوند. ویزیت پزشک ، تست کرونا و مراقبت و پرستاری در منزل این امکان را فراهم می کنند تا افرادی که کرونا ندارند به این بیماری مبتلا نشوند.

علاوه بر موارد بالا که مزایای خدمات درمانی در منزل برای مقابله با بیماری کرونا بود، این خدمات مزایای دیگری نیز دارد:

راحتی افراد و خانواده ها برای استفاده از خدمات درمانی

مسلما ماندن و خارج نشدن از خانه برای فرد بیمار بسیار راحت تر و مناسب تر است. بسته به شرایط بیمار خارج شدن از منزل در مواقعی میتواند بسیار دشوار باشد و رسیدن به مراکز درمانی دشواری دیگری دارد.

همچنین نماندن در صف های انتظار برای استفاده از خدمات در مراکز درمانی مزیت دیگری است که پرستاری در منزل دارد. خیلی راحت بیمار در تخت خود خوابیده و تنها با یک تماس پرستار با تجهیزات در پیش او حاضر می شود.

شبانه روزی بودن اقدامات پرستاری در منزل

گاهی اوقات در ساعاتی از روز مشکلاتی پیش می آید که حتما به یک متخصص نیاز است. ممکن است همه توانایی خارج شدن از منزل و پیدا کردن یک مرکز درمانی شبانه روزی را در زمان هایی مانند نصف شب نداشته باشند؛ مراکز خدماتی شبانه روزی اما خیلی سریع می توانند نیروی متخصص خودشان را به محل اعزام کنند تا در خدمت بیمار باشد.

پرستاری در منزل راهکار روزهای اوج کرونا و شلوغی بیمارستان‌ها

پرستاری در منزل چه کمکی به بیماران کرونایی و خانواده های آنان می کند؟

خدمات درمانی و پرستاری در منزل گسترده است. پرستاران با توجه به تجربه ای که دارند می دانند در شرایط مختلف بیماری و برای بهبود حال بیمار باید چه کارهایی انجام دهند. انواع تزریقات در منزل شامل تزریقات عضلانی یا تزریقات وریدی یکی از اصلی ترین نیازهایی است که برای بهبود سریع تر بیماری واجب است. برای تزریقات نیاز به حضور طولانی مدت پرستار نیست و تنها کافی است پرستار با حضور در منزل بیمار و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تزریق را انجام دهد و سپس منزل بیمار را ترک کند. در کنار تزریقات خدمات دیگه ای مانند تعویض سوند، تعبیه لوله معده، پانسمان زخم، کشیدن بخیه و هر عملی که افراد نیاز داشته باشند می تواند در منزل صورت گیرد.

همچنین برای بیمارانی که تنها هستند یا نیاز دارند پرستار یا مراقب نزد ایشان بماند، بسته به نیاز این اتفاق می تواند بی افتد.

در پایان باید گفت اگرچه خدمات پرستاری در منزل به طور کامل نمیتواند جای مراکز درمانی و بیمارستان های مجهز و تخصصی را بگیرد، اما در این روزهای کرونایی که فشار به این مراکز و متخصصان بسیار بالاست و جان افراد زیادی در خطر است، استفاده بیشتر افراد از خدمات پرستاری در منزل، شاید بتواند تا حد خوبی در مقابله با ویروس کرونا موثر باشد. مرکز خدمات پرستاری در منزل تهران سها یکی از مراکزی است که در دوران کرونا و برای بیماران کرونایی خدمات 24 ارائه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت خدمات پرستاری در منزل تهران میتوانید با شماره های این مجموعه تماس بگیرید.

09900960612

09921947679

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز