خبرگزاری کار ایران

تعمیر چیلرها را به دست افراد متخصص و کاردان بسپارید

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۵۰۸

تعمیر چیلر بسیار اهمیت دارد زیرا هرگونه نقص در سیستم باعث صدمات جبران ناپذیر و پرهزینه خواهد شد. تعمیر چیلر را باید افرادی ماهر انجام دهند.

چیلر یک سیستم خنک کننده است که در ساختمان های بزرگ و صنعتی از آن استفاده می شود.تعمیر چیلر و نگهداری و سرویس های دوره ای آن بسیار اهمیت دارد و باید توسط افراد ماهر و کاربلد و آشنا به این دستگاه انجام گیرد.

با چیلر و نحوهکار آن بیشتر آشنا شویم

چیلر دستگاهی است که آب را برای سرمایش ساختمان ها چه تجاری و چه صنعتی و ورزشی خنک می کند و در نتیجه هوا با این سیستم خنک می شود. سپس این هوای سرد با پمپ و از طریق لوله های ارتباطی به بخش های توزیع مانند فن کویل ها می رود. در زمان نصب این سیستم، لوله های انتقال باید به خوبی عایق کاری شوند تا خنکی آن در طول مسیر حفظ شود.

در مصارف صنعتی می توان از این سیستم برای تولید آب خنک با هدف خنک کنندگی سایر دستگاه ها استفاده کرد. در واقع بر اساس اینکه ما نیاز به آب خنک با درجه بالای صفر و یا زیر صفر داریم، نوع آن بر اساس مکان و نوع آب سرد مورد نیاز انتخاب و در محل نصب می شود.

نوعی از چیلرها به غیر از مبحث خنک کنندگی، وظیفه تهویه هوا را بر عهده دارند که این سیستم ها در واقع نیمی از سال را کار می کنند و نگهداری آنها به دلیل کارکرد و در نتیجه استهلاک سیستم مشکل تر و نیاز به دقت بیشتری دارد. تعمیر چیلر های اینچنین باید در پایان فصل سرما انجام شود تا سیستم برای شروع فصل گرما آماده باشد.

تعمیر چیلرها را به دست افراد متخصص و کاردان بسپارید

نکات اساسی در نگهداری چیلر

نگهداری صحیح از این دستگاه و این سیستم به طول عمر آن قطعا کمک می کند و باعث جلوگیری از مصرف بیش از اندازه این دستگاه می شود. مهمترین مورد در رابطه با این سیستم این است که نصب و راه اندازی آن را به متخصصین و تکنسین های کارآزموده و ماهر بسپارید و بهتر است توسط افراد خود شرکت سازنده انجام شود تا از صحت آن مطمئن شوید.

در شروع کار نگهداری چیلر باید مسیرها و لوله ها چک شده و سپس آبگیری شوند و در پایان فصل گرما باید یادمان باشد که این لوله ها و اواپراتور باید به طور کامل از آب تخلیه شوند. این نکته در آغاز و پایان فصل گرما بسیار اهمیت دارد و از موارد نگهداری این سیستم می باشد. چیلرها را می توان به چند دسته چیلرهای صنعتی، جذبی و تراکمی تقسیم کرد که هر کدام سیستم کنترل و نگهداری مخصوص به خود را دارند.

سرویس و تعمیر چیلر

در نوع صنعتی چیلرها به دلیل استفاده از این سیستم در زمان طولانی تر بحث نگهداری و تعمیرات آن بسیار اهمیت می یابد و انجام به موقع و صحیح آن توسط افراد ماهر باعث کاهش میزان مصرف برق و هزینه های جاری شود.

در مبحث تعمیر چیلر و همچنین نگهداری از آن، نباید از کنترل های روزانه، هفتگی و همچنین کنترل ها و سرویس ماهانه غافل شد. در چیلرهای بزرگ و در زمان تعمیر و سرویس های مورد نیاز باید به کندانسور و شستشوی آن، فیلترها، کنترل میزان آب مصرفی، کنترل روغن موجود در سیستم، فن ها و همچنین لرزش و صدای آن توجه ویژه داشت.

اگر شما نیز نیاز به تعمیر چیلر و همچنین تعمیرکار ماهر دارید، می توانید از طریق سایت "به دادم برس" اقدام کرده و با کارشناسان ماهر در این زمینه در تماس باشید. انجام سرویس چیلر ها را به صورت دوره ای فراموش نکنید و برای این کار کافیست تنها در اینترنت نام bedadamberes را دنبال کرده و از کمک ها و امکانات آنها استفاده کرده و مشورت های لازم را در این زمینه دریافت کنید

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز