خبرگزاری کار ایران

با حضور متخصصین و کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰

نقش سازه استاندارد در ساختمان و شهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۸۲۰

نشست تخصصی "ضرورت پشتیبانی و مانع زدایی در تولید استاندارد سازه‌های فولادی در زمان صدور پروانه ساختمانی ودوره اجرا" روز دوشنبه 23 فروردین به میزبانی تعاونی انجمن سازهای فولادی کشور و با همکاری پویش جمعیت متخصصین، تولید کنندگان و کار آفرینان و حضور متخصصین حوزه مدیریت شهری، مهدی سعادت فر، امیر قاسمی و علی افشاری آزاد، روسا و نمایندگان تشکل های حوزه سازندگان، نظام مهندسی ساختمان، شهرک های صنعتی، فعالان بازار و اصناف و محیط زیست و شورایاران برگزار گردید و با توجه به شرایط پاندمی کرونا بدون حضور فیزیکی عمومی و از طریق پخش زنده در فضای مجازی پوشش داده شد.

دبیر پویش متخصصین، تولید کنندگان و کار آفرینان در ابتدای جلسه عنوان کرد که در بستر دسترسی به شبکه ارتباطی به یک میلیون و ششصدهزار متخصص، تولیدکننده و کارآفرین، بیش از ٥٠ جلسه در قالب هم اندیشی ، همایش با حضور بیش از هزار متخصص و تولید کننده و کار آفرین ظرف ٢ سال گذشته برگزار شده و ساختار موثر و کارآمد در عین حال داوطلبانه و مردمی شاخصی ایجاد شده است. 

 

نقش سازه استاندارد در ساختمان و شهر

         

دکتر علی طبرستانی عمده دستور جلسات گذشته را در حوزه ساختمان ، صنعت و محیط زیست و مدیریت شهری عنوان کرد و از ادامه برگزاری منظم این نشست ها در بهار امسال خبر داد که عموما ٢ جلسه در هفته در موضوعات مذکور خواهد بود.

در ادامه  توسط مهندس سعید زارع حقیق رئیس هیات مدیره تعاونی انجمن تولیدکنندگان سازه ای فولادی کشور در موضوع ضرورت پشتیبانی و مانع زدایی در تولید استاندارد سازه های فولادی در زمان صدور پروانه ساختمانی ودوره اجرا مطالب کامل و جامعی ارائه شد.

نقش سازه استاندارد در ساختمان و شهر

 

آقای مهدی سعادت فرکاندیدای انتخابات شورای شهرتهران درجمع متخصصین،تولید کنندگان و کارآفرینان ضمن قدیر وتشکر ازفعالان پویش جمعیت متخصصین،تولید کنندگان وکارآفرینان تهران گفت: درایام برگزاری انتخابات درکشور هستیم آنچه که لازم است انتخاب افرادی قوی،کارآمد،دلسوز، متخصص و متعهد و دور از فساد در هر یک از چهار مدل انتخابات،کشور را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق میدهد . در این راستا انتخابات شورای اسلامی شهر به ویژه در تهران یک ویژگی خاصی برخوردار است.

 

 

نقش سازه استاندارد در ساختمان و شهر

در دو دهه ی گذشته شورای تهران غالبا سیاست زده بوده که این موضوع، اقدامات شورا را بی اثر و بی خاصیت نموده است.اعضای شورا می بایست در همه ی عرصه ها و مشکلات شهر تهران آشنا باشد . شورای تهران با توجه به اینکه مسئولیت رفع مشکلات شهری پایتخت را به عهده دارد، باید الگو برای دیگر استان ها باشد. که متاسفانه تا کنون چنین نبوده است.

علیهذا  لازم است جمعیت متخصصین اعم از اساتید و کارشناسان همراه تولید کنندگان ، اصناف و کارآفرینان با همبستگی و اتحاد در انتخابات شورا وارد شده و پایتخت را از این وضعیت نجات دهند.

دکتر علی افشاری آزاد کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به دفاع از طرح ها و برنامه های خود پرداخت.  ایشان پس از حمد و سپاس خداوند متعال و تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان ، به سوالات شرکت کننده گان پاسخ دادند.

نقش سازه استاندارد در ساختمان و شهر

 علی افشاری آزاد به نقش شوراها و محوریت آن در اداره امور شهر تهران پرداخت.

وی به بازنگری قانون شوراها اشاره کرد و گفت : وظایف شورای شهر فقط انتخاب شهردار نیست متاسفانه در این سال ها عملا شوراها ، شورای شهرداری یا به عبارتی هیات مدیره شهرداری بودند  تا شورای شهر که این موضوع از عملکرد ضعیف آنها در اداره امور کلان شهری مانند تهران میباشد .

وی همچنین به مباحث اصل 103 قانون اساسی پرداختند که استانداران ، فرمانداران ، بخشداران ، و سایر مقامات دولتی در چارچوب اختیارات شوراها موظف به رعایت مصوبات و تصمیمات شوراهای شهر هستند .

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به تخصص گرایی در مباحث شهری تاکید داشته و اینکه متاسفانه در اداره امور شهر کمتر از افراد متخصص این حوزه استفاده شده و نگاه سیاسی نقش پر رنگ تری نسبت به مسائل تخصصی در شوراها  حاکم بوده است در حالی که شوراهای شهر محل حضور متخصصین حوزه مدیریت شهری میباشد.

ایشان خاطر نشان کردند در مبحث مدیریت شهری 12 حوزه تخصصی داریم که مهمترین آنها حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، زیست محیطی ، حمل و نقل و ترافیک و شهر هوشمند میباشد.

افشاری آزاد گفت شهر تهران یکی از پردرآمدترین شهرهای کشور است که متاسفانه این درآمدها هیچ گاه شفاف سازی نشده و به صورت واضح مشخص نیست که بودجه اداره شهر دقیقا کجا و به چه منظوری هزینه میشود.

وی در ادامه افزود ، استان تهران دارای ۴۴ شهر و شهرداری میباشد که همگی مشغول به فعالیت در حوزه مدیریت شهری هس…

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به تخصص گرایی در مباحث شهری تاکید داشته و اینکه متاسفانه در اداره امور شهر کمتر از افراد متخصص این حوزه استفاده شده و نگاه سیاسی نقش پر رنگ تری نسبت به مسائل تخصصی در شوراها  حاکم بوده است در حالی که شوراهای شهر محل حضور متخصصین حوزه مدیریت شهری میباشد.

ایشان خاطر نشان کردند در مبحث مدیریت شهری 12 حوزه تخصصی داریم که مهمترین آنها حوزه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، زیست محیطی ، حمل و نقل و ترافیک و شهر هوشمند میباشد.

افشاری آزاد گفت شهر تهران یکی از پردرآمدترین شهرهای کشور است که متاسفانه این درآمدها هیچ گاه شفاف سازی نشده و به صورت واضح مشخص نیست که بودجه اداره شهر دقیقا کجا و به چه منظوری هزینه میشود.

وی در ادامه افزود ، استان تهران دارای ۴۴ شهر و شهرداری میباشد که همگی مشغول به فعالیت در حوزه مدیریت شهری هستند. از عملکرد ضعیف شورای شهر تهران این است که هیچگاه با شوراهای استان در تعامل و همکاری نبوده تا به بررسی مشکلات موجود به صورت جدی پرداخته شود. در حقیقت در این سال ها هیچ گونه ایده و طرح خوبی در زمینه مدیریت شهری در شهرهای استان تهران مشاهده نشده.

 افشاری آزاد همچنین اظهار داشتند شورای شهر فعلی که در دست جناح اصلاح طلبان میباشد فاقد تخصص در حوزه دیپلماسی شهری بوده و برنامه خاصی برای اداره شهر تهران ندارد. این شورا باعث شده که فاصله زیادی بین نخبگان حوزه شهری و همچنین بخش خصوصی با بدنه مدیریت شهری ایجاد شود.

وی در پایان گفت که متاسفانه ما در اغلب موارد عادت کردیم که  اول انتخاب کنیم ، بعد در مورد آن مسئله فکر و بررسی انجام دهیم که این رفتار بسیار اشتباه میباشد و خروجی این رفتار اشتباه این است که در چهار سال گذشته شاهد هیچ گونه فعالیت و پیشرفتی در حوزه شهری شهر تهران نبودیم. امیدوار هستیم در انتخابات پیش رو مردم تهران افراد متعهد ، متخصص ، جوان ، انقلابی و با برنامه را انتخاب کنند.

غلامحسین هاشمیه ، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی سالاریه:

 موانع داخلی سختر از تحریم های ظالمانه میباشد .

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی سالاریه عنوان داشت با توجه به شعار سال ۱۴۰۰ که بنام " تولید، پشتیبانی ها ، و مانع زدایی ها " از سوی رهبر فرزانه انقلاب نام گرفته است ،  امید آن است شاهد شکوفایی تولید و اقتصاد کشورمان باشیم.

عضو هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی سالاریه درادامه بیان کردن موانع داخلی و بوروکراسی های اداری برخی سازمانهای تاثیر گذار و مرتبط با صنعت و تولید کنندگان از تحریمهای ضالمانه آمریکا و استکبار جهانی سخت تر می باشد و صاحبین صنایع خواستار رفع این موانع می باشند

هاشمیه در پایان اظهار داشت ،  اصلاح قانون آزمایشی ۹ درصد ارزش افزوده ( به جای اخذ از واحدهای تولیدی از مصرف‌کننده نهایی اخذ گردد)،  اختصاص یک درصد از ۹ درصد ارزش افزوده به جهت ترمیم و بازسازی زیرساخت‌های شهرکهای صنعتی، تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی از کانال بورس، هم به میزان لازم  و هم با قیمت های عادلانه ، اصلاح قوانین دست و پاگیر در خصوص ترخیص مواد اولیه از گمرکات، قبول کردن محل اجرای طرح صنعتی به عنوان وثیقه نزد بانک ها از جمله موانع تولید میباشد

مجتبی حاجتی رییس هیات مدیره انجمن ایمنی و مهندسی حریق  به نامگذاری سال جدید اشاره نمود و با بیان خاطرات پشتیبانی مردم از جبهه ها در دوران جنگ تحمیلی اشاره نمود و گفت که لازم است تا ساختار مدیریتی و دولتی به همان شکل،  امروز به یاری تولید کنندگان و کار آفرینان شتافته و مانع های فراوان موجود را از سر راه صنعت و فضای کسب و کار کشور بردارند.

ایشان در ادامه با اشاره به موضوعات طرح شده در جلسه قبلی پویش در خصوص موضوعات ایمنی شهری و مشکلات موجود در این عرصه ، معضل بزرگ کشور را جدایی بدنه مدیران کشور از بدنه متخصصان و نخبگان و دانستند و آفت بزرگ موجود را تصمیم سازی در پشت درب های بسته و بدون همفکری و تعامل با صاحبان اندیشه موضوعات تخصصی و عدم باور پذیری مدیران به ظرفیت فکری و توان اجرایی بخش خصوصی کشور دانستند.

مجتبی حاجتی افزود: فارغ از جناح بندی های سیاسی موجود و تخریب غیر واقعی یک گروه یا تطهیر گروه دیگر حقیقت تلخ این هست که در شورای دوره قبل بدون مشاورت با بخش خصوصی تصمیماتی در حوزه ایمنی شهر انجام گردید که تبعات و هزینه های آن تصمیمات را فعالین این صنف و شهروندان پرداخت نمودند و شورای فعلی نیز علیرغم تمام پیگیری ها و مطالبه گری ها همانند اسلاف خود باور به استفاده از نظرات کارشناسی و اصلاح روند موجود در فرآیندها و روش ها در راستای افزایش ایمنی شهر و شهروندان را نداشت و دریغا که شورای فعلی این اهمال کاری ها را در شرایطی به شهروندان تحمیل نمود که شهر تهران در پس حادثه تلخ پلاسکو سکان مدیریت و نظارت و مشاورت شهر را به آنان سپرده بود.

این کارشناس امور ایمنی در پایان اعلام نمود: آرزومندم افراد دلسوز ، دارای استعداد کار جمعی و درد آشنا به امور شهر به شورای بعدی راه یابند و موضوع ایمنی شهر به یکی از خواسته های اصلی شورای شهر آتی بدل شود.

دکتر سید اویس ترابی رئیس اندیشکده زیست پذیری شهری نیز در خصوص زیست پذیری شهری و انتظارات از آینده ی مدیریت شهری گفت: یکی از ارکان دستیابی به شهر زیست¬پذیر بهره¬مندی از ساختار مدیریت شهری پایدار است. شهرها مکانیزم های پیچیده¬ای هستند (به خصوص شهرهای بزرگی مثل تهران) و دارای مسایل پیچیده و چندبعدی هستند.

 برای تشخیص مسایل فزاینده ی شهر بزرگ تهران و ارایه راه حل¬های پایدار، نیازمند مغزافزار قوی و ساختارمند در قالب مدیریت شهری هستیم. تشخیص و ارایه راه حل برای سیستم¬های پیچیده و چندبعدی شهری به هیچ وجه در توان جلسات مدیریتی (هرچند با تجربه) نبوده و به فضای کارشناسی و اتکا به فعالیت متخصصین در بازه زمانی منطقی احتیاج خواهد بود. در حال حاضر مدیریت شهری تهران از توان مغزافزاری خود محروم شده و نیاز است تا در دوره مدیریتی جدید با فوریت بالا نسبت به راه¬اندازی  و توانبخشی مجدد «سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران» و «مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران» به عنوان ساختارهای مغزافزاری مدیریت شهری اقدام شود. در این راستا لازم است تا تمهیداتی اندیشیده شود تا بدنه اجرایی به بهانه هایی همچون دولت مستعجل مجددا نتواند اخلالی در ساز و کارهای سیاست گذاری، برنامه ریزی و طرح ریزی بدون اندیشه و مطالعات ایجاد کند.

 

دکتر امیر قاسمی مطرح کرد که  شهر یک نهاد تخصصی است و حضور مجامع صنفی در حوزه ساختمان وحمایت از کاندیداهای متخصص می تواند به بهتر اداره شدن شهر کمک بیشتری کند .

مهندس سعید سعیدیان عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در موضوع ملاحظات و نکات مدیریت و سیاستگذاری در مدیریت سازمانی مطالبی را در راستای انتخابات و عملکرد حوزه های مدیریت کشوری و محلی عنوان کردند.

 مهندس غلامی از سازندگان شهر تهران عنوان کرد:

به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک نکنیم. بحث تکراری و حل نشده که سالهاست مانع پیشرفت ما شده این است که چرا مسئولین در صنعت ساختمان به جای حل کردن مسائل و مشکلات صورت آنرا پاک میکنند ؟ چرا به دنبال راه حل نیستیم ؟چرا از افرادی استفاده نمیکنیم که هم تخصص و هم توانایی آن را دارند ؟بعضی از مسائلی که ما در ساختمان سازی با آن رو به رو هستیم کاملا با بهره گیری از تکنولوژِی و تکنسینها و مهندسین با تجربه قابل حل است ولی متاسفانه تجربه ای که با سالها سختی و ممارست به دست امده را فدای روابط کرده ایم .گله و شکایت از این باب بسیار است و امیدواریم دستی توانمند گره گشا باشد .برای نمونه تنها یک مثال عنوان میکنم ، یکی از مشکلاتی که اکثر همکاران با آن روربه رو هستند تامین فضای گردش رمپ و به کارگیری آن است که موجب استفاده از فضایی می شود که می تواند کاربری بهتری داشته باشد چرا این مورد را با اسانسورهای حمل خودرو جایگزین نکنیم که میتواند با درخواست مالک مورد موافقت قرار گیرد .کیفیت ساخت و بهره گیری از تکنولوژی می بایست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بتوان گفت ما توانایی استاندارد سازی را داریم.

سپس هاشم زاده فروزان  از فعالان اقتصادى تجریش ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به موقعیت ومشکلات اصناف پرداخت و اظهار داشت:اصناف و بازاریان همواره به عنوان قشری از جامعه شناخته می شوند که در بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی جایگاه و کارکرد گسترده و در عین حال موثری در حوزه های مختلف داشته اند.در اقتصاد ایران اصناف به عنوان آخرین حلقه اقتصادی اهمیت ویژ ه ای در رشد و پویایی اقتصاد کشور داشته و اظهار داشت:در ایران بیش از بیست و پنج میلیون نفر در اصناف شاغل هستند. این تعداد بدین معنی است که به طور متوسط در هر واحد صنفی دو نفر مشغول به کار می باشند. سهم فعالیت اصناف در اقتصاد ایران و سهم آن از تولید ناخاص داخلی 17 درصد است. این رقم زمانی گویاتر است که بدانیم سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی ایران معادل 1 درصد و سهم بخش کشاورزی حدود ۹ درصد است.وى همچنین به چالش هاى پیش رو ى اصناف اشاره کرد و گفت:چالش های بسیاری پیش روی اصناف در کشور وجود دارد،از معضل قاچاق کالا گرفته تا مشکلات صنفی و قانونی؛ اما می توان به محدودیت های زیر به عنوان عمده ترین که برخی از مهم ترین آن ها عبارت هستند:مالیات، نوسانات شدید و افزایشی قیمت مواد اولیه، افزایش مستمر هزینه های تولید، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش وى درپایان اشاره کرد:۴۵ درصد از واحدهای صنفی، واحدهای توزیعی و ۳۳ درصد خدماتی و فنی و ۲۲ درصد نیز اصناف تولیدی کوچک و متوسط هستند. چنانچه براساس آمار رسمی تعداد متوسط نفرات خانوار را حدود 4 نفر حساب کنیم، محل ارتزاق حدود۳۰ درصد از جامعه ایران به واسطه فعالیت اصناف است.  وی در خاتمه اظهار داشت منطقه تحریش بعنوان یکى از مناطق مهم اقتصادى در کشور چه به لحاظ زیست محیطى و همچنین بادارا بودن بیش ازیکهزار وپانصد سال قدمت تاریخى بعنوان بستر مناسبى براى رشدو شکوفایى صنعت گردشگرى و جلب سیاح  نام برد.

 

نقش سازه استاندارد در ساختمان و شهر

 

جلسه بعدی از این  سلسله نشست ها روز پتجشنبه 26 فروردین  ساعت 10:00 در فضای مجازی با موضوع " ارزیابی شرایط پشتیبانی  و مانع زدایی در  تولید داخلی  سیستم های تهویه مطبوع در پروژه های حوزه حمل و نقل و مترو   و ساختمان "  و به میزبانی انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع کشور برگزار خواهد شد.

نقش سازه استاندارد در ساختمان و شهر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز