خبرگزاری کار ایران

مراجعه به کمپ ترک اعتیاد مجاز بهترین راه ترک مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۹۸۶

جهت ترک اعتیاد درست‌ترین کار، مراجعه به کمپ‌های ترک اعتیاد مجاز و استفاده از پزشک و روانشناسان متخصص حاظر در کمپ ها می باشد.

متاسفانه بسیاری از خانواده هایی که یکی از عزیزانشان درگیر اعتیاد است، جهت نجات او دست به هر کاری می زنند و و هر روش غیر علمی را امتحان می نمایند.

در این میان افراد سود جویی نیز هستند که که از درد و رنج این خانواده ها برای خود فرصتی جهت انباشت ثروت ساخته اند و با تبلیغات دروغین اقدام به فروش انواع داروهای به اصطلاح ترک اعتیاد می نمایند.

طبق بررسی های علمی انجام شده بر روی انواع داروهایی که در شبکه های مجازی و یا شبکه های ماهواره ای پخش می شود ، مشخص گردیده بر خلاف ادعاهای مطرح شده دال بر گیاهی بودن این داروها، تقریبا هیچ کدام از مواد گیاهی تشکیل نشده و قالب آنها مخلوطی از داروهای اوپیوئیدی، مسکن‌ها و داروهای ضد افسردگی بوده که نه تنها کمک به درمان درد نمی‌کند بلکه باعث ایجاد وابستگی فرد به داروهای جدید نیز خواهد شد .

چگونه معتاد را ترک دهیم ؟

طبق توصیه های سازمان بهزیستی ، بهترین و تنها روش علمی و صحیح ترک اعتیاد ، مراجعه افراد به کمپ های مجاز ترک اعتیاد و استفاده از مشاوران ، مددجویان و روانشناسان با تجربه این امر و گذرندان یک دوره 3 الی 4 هفته ای دوری از مواد مخدر می باشد.

نکته مهم در مراجعه به کمپ های ترک اعتیاد ، توجه داشتن به مجوزهای قانونی آن مرکز و رعایت اصول بهداشتی در آن مرکز می باشد.

 

جهت اخذ مشاوره و کسب اطلاعات در مورد هزینه درمان در کمپ دارای مجوز از سازمان بهزیستی ، بر روی آدرس سایت زیر کلیک نمایید.

https://rahebidari.com

 

 

 

مراحل ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد

کلیه بیماران در ابتدا توسط پزشک مرکز جهت بررسی بیماری های واگیر دار و مسری معاینه می گردند و جهت بررسی بیشتر به آزمایشگاه هدایت می شوند.

پس از پذیرش ، بیماران برای گذراندن دوره حدود یک هفته ای ترک وارد دوره قرنطینه می گردند .

در این مدت بیمار از هر نوع مواد مخدر دور بوده و مداوم توسط پزشک مرکز مورد بررسی قرار می گیرد .

به تجویز پزشک ، جهت ترک راحتر بیمار ، داروهایی نیز برای او تجویز می گردد که موقت بوده و پس از طی یک دوره کوتاه مدت قطع می گردند.

بسیاری فکر می کنند که مانند گذشته و یا فیلم هایی که مشاهده کرده اند ، بیماران در دوره ترک، زجر می کشند و یا در اتاقی زندانی می گردند! اما با توجه به روش های جدید درمانی و وجود داروهای ترک اعتیاد ، دیگر بیماران برای ترک زجر نمی کشند.

در مدت ترک ، بیماران از تمام خدمات رفاهی برخوردار هستند و مداوم توسط مددیاران و پزشک مرکز کنترل می گردند.

پس از حدود یک هفته ، آثار اعتیاد از وجود بیماران از بین می رود ولی دوره درمان برای حدود 3 هفته دیگر ادامه می یابد.

پس از گذشت هفته اول که دوره دوری از مخدر و ترک است ، مدد جویان با سایر مددجویان هم گروه شده و آموزش های زندگی گروهی و تعامل صحیح و سالم با گروه را آموزش می بینند.

مهمترین بخش از دوره ترک اعتیاد ، مشاوره و روانکاوی بیماران و پیدا کردن علت و انگیزش آنان به مواد مخدر است.

تا زمانی که علت و ریشه گرایش فرد به اعتیاد کشف نگردد و جهت از بین بردن آن اقدام نگردد ، درمان های کوتاه مدت و ترک ، بی فایده بوده و بیمار پس از ترخیص مجدد به مواد مخدر بر می گردد.

در طول اقامت بیماران در کمپ ترک اعتیاد ، جلساتی نیز با خانواده های بیماران برگزار می گردد تا ضمن ریشه یابی گرایش فرد به مواد مخدر ، آموزش های لازم برای دوران پس از ترک نیز به خانواده ها داده شود.

مراجعه به کمپ ترک اعتیاد مجاز بهترین راه ترک مواد مخدر

 همچنین افراد موفقی که با میل و اراده خود اقدام به ترک مواد مخدر نموده اند ، خود تجربه مشترکی با افراد در حال ترک دارند ، می توانند جز بهترین مشاوران افراد در حال ترک باشند ، لذا بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد از این افراد نیز جهت دادن انگیزه و الگو برای بیماران جویای سلامتی استفاده می نمایند.

کمپ های ترک اعتیاد معمولا با برگزاری مسابقات ورزشی ، جشن ها و یا مراسمات ملی مذهبی ، تلاش می نمایند شرایط روحی و جسمی بیماران را  بهبود بخشند و تجربه ای متفاوت از زندگی گروهی را تجربه نمایند.

همانطور که گفته شد ، مددجویان پس از طی دوره حدود یک ماهه در کمپ ، کاملا پاک می گردند ولی ادامه پاک بودن نیازمند رعایت مواد و نکاتی است که باید توسط خود فرد و یا خانواده وی رعایت شود.

مهمترین آن نکات شامل موارد زیر است :

  • پس از ترک ، از ایجاد تشنج در منزل و محل کار خودداری گردد
  • طبق راهنمایی های مشاوران کمپ ،زمینه گرایش فرد به مواد مخدر باید از بین برده شود .
  • گذشته وی نباید مداوم به رخ او کشیده شود ، بلکه باید شهامت و تلاش وی را برای پاک شدن و بدست آوردن سلامتی ستود.
  • فرد درمان شده حتما باید مشغول به کار گردد
  • محیط کار او باید سالم باشد و اگر همکاران او به هر دلیل گذشته او را مداوم به رخش می کشند و یا اینکه فضای بی اعتمادی در محیط کار وجود دارد ، باید محل کار تعویض گردد.
  • نباید کاری کرد که فرد درمان شده احساس کند که به وی اعتماد وجود ندارد و مراقبت از وی در برابر احتمال بازگشت او به مواد مخدر باید بر حسب توصیه های مشاوران باشد.

ونکته آخر اینکه اعتیاد بیماری است که کاملا درمان پذیر است به شرطی که باید ها و نباید های برخود با آن را بدانیم.

جهت کسب اطلاعت بیشتر و اخذ مشاوره می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه نمایید.

https://rahebidari.com

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز