خبرگزاری کار ایران

عوامل مؤثر در مصرف بالای شارژ باتری موبایل

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۶۷۸

یکی از مهم ترین مشکلاتی که تقریباً تمامی افراد با آن روبرو شده اند، بالا بودن سرعت مصرف شارژ باتری بوده که با توجه به عوامل مختلف ممکن است شدت های متفاوتی داشته باشد.

از آن جایی که امکان شارژ دائمی باتری وجود نداشته و استفاده از پاوربانک نیز همواره ممکن نیست، خالی شدن سریع شارژ می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

 یکی از مهم ترین آیتم های گوشی های امروزی، باتری آن ها بوده و تمامی کمپانی ها جهت بهبود کیفیت و افزایش طول عمر باتری گوشی های خود تلاش می کنند.

 اکثر باتری های امروزی در شرایط عادی استفاده از موبایل می توانند بیش از یک روز شارژ باتری نگه دارند. بهترین نمونه در این بخش به نقل از فونی شاپ, باتری های شیائومی بوده که در سال های اخیر جهت رقابت با برندهای معتبرتر کیفیت بسیار بالایی پیدا کرده و در بررسی های صورت گرفته جزو برترین ها بوده اند.

خالی شدن سریع شارژ باتری می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

از اصلی ترین عوامل دخیل در تخلیه سریع شارژ، برنامه های نصب شده بر روی گوشی و برخی تنظیمات مربوط به ارتباطات آن هستند که در بخش های بعدی به تفصیل به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 علاوه بر این موارد، خرابی باتری نیز می تواند یکی از عوامل اصلی مصرف شدید شارژ باشد.

 در این شرایط در صورت تشخیص خرابی باتری با توجه به علائم دیگر مرتبط با آن، تعویض باتری امری اجتناب ناپذیر بوده که از طریق فروشگاه اینترنتی فونی شاپ می توانید نسبت به این امر اقدام کنید.

 در این مطلب به بررسی موارد اصلی مؤثر در تخلیه سریع شارژ باتری و راه های جلوگیری از آن اشاره خواهیم کرد.

مصرف بالای اپلیکیشن ها

 بسیاری از اوقات این سرعت بالای مصرف ناشی از برنامه هایی بوده که اخیراً بر روی گوشی خود نصب کرده اید.

بعضی برنامه ها بصورت واضحی پرمصرف بوده و هنگام استفاده از آن ها متوجه خالی شدن سریع شارژ باتری خواهید شد.

از جمله این برنامه ها می توان به Google Maps اشاره کرد که به دلیل استفاده از قابلیت مکان یابی، مصرف بالایی می تواند داشته باشد.

استفاده دائمی از گوشی برای گوش دادن به موزیک، مشاهده فیلم، تصویربرداری و فیلم برداری و همچنین انجام بازی های سنگین با گرفیک بالا بطور واضحی سبب تخلیه سریع شارژ باتری شده و مشخص است که با کاهش میزان استفاده از این برنامه ها احتمالاً دیگر مشکلی بابت مصرف بالای شارژ نخواهید داشت.

عوامل مؤثر در مصرف بالای شارژ باتری موبایل

 

اما بعضی برنامه ها حتی هنگام عدم استفاده نیز در پس زمینه گوشی شارژ مصرف می کنند که باید در بخش مربوط به باتری در تنظیمات گوشی خود این برنامه ها را شناسایی کنید.

 در این بخش احتمالاً با برنامه هایی روبرو خواهید شد که با وجود عدم استفاده، جزو برنامه های پرمصرف دسته بندی شده اند؛ در صورت تمایل می توانید آن ها را از گوشی خود حذف کنید.

 بطور کلی در اولین گام برای رفع مشکل تخلیه سریع شارژ گوشی خود، بهتر است اپلیکیشن های نصب شده را با روش هایی که ذکر شد مورد بررسی قرار داده و نسبت به ایجاد تغییرات اقدام کنید.

در صورتی که مشکل همچنان پابرجا ماند، می توانید مسائل دیگری که در بخش های بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد را بررسی کنید.

بررسی ارتباطات گوشی

بطور کلی تمامی مواردی که سبب ارتباط گوشی با دنیای بیرون می شوند، می توانند سرعت مصرف شارژ باتری را افزایش دهند.

یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین موارد، قابلیت مکان یابی بوده که در حالت عادی مورد استفاده قرار نگرفته و صرفاً برخی برنامه ها این امکان را بکار می گیرند.

از این رو فعال بودن دائمی این قابلیت جز افزایش مصرف شارژ تأثیر دیگری نداشته و بهتر است در موارد عدم نیاز آن را غیرفعال کنید.

 بلوتوث نیز دقیقاً شرایط مشابهی داشته و در صورت فعال بودن از شارژ باتری استفاده کرده و به دلیل اینکه دائماً به دنبال دستگاه دیگری است، مصرف بالاتری نیز خواهد داشت.

موردی که معمولاً بین کاربران بیش تر رخ می دهد، روشن بودن دائمی وای فای بوده که بسیاری از افراد توجهی به آن ندارند.

 در صورت اتصال به اینترنت از طریق وای فای، برنامه های مختلف ممکن است بدون نیاز شما بطور خودکار از آن استفاده کنند.

در صورت عدم اتصال و تنها روشن بودن وای فای نیز گوشی دائماً به دنبال سیگنال مناسبی جهت برقراری ارتباط خواهد بود که این امر نیز بطور واضحی تأثیر قابل توجهی بر میزان مصرف شارژ باتری بر جای خواهد گذاشت.

رعایت موارد ذکر شده در این بخش همراه با بخش قبلی می تواند بسیار مؤثر بوده و احتمالاً مشکل شما را تا حد زیادی برطرف کند.

بررسی خرابی باتری

در مرحله آخر و پس از بررسی تمامی موارد ذکر شده، در صورتی که مشکل همچنان پابرجا مانده و حتی علائم دیگری ناشی از خرابی باتری همانند خاموش شدن ناگهانی گوشی، داغ شدن بیش از حد باتری و افزایش حجم آن رخ داد، می توان با اطمینان گفت که مصرف بالای شارژ ناشی از وجود مشکل در باتری است.

 در باتری های آیفون تشخیص خرابی راحت تر بوده و می توانید از طریق بخش Battery Health موجود در تنظیمات، وجود مشکل را مورد بررسی قرار دهید.

طبق اعلام اپل، در صورت کاهش این عدد به زیر 80 می توان گفت زمان تعویض باتری فرار رسیده است.

 در سایر برندها نیز می توان با توجه به علائم مرتبط با خرابی باتری و یا حتی مشورت با متخصصان، وجود مشکل را تشخیص داد.

عوامل مؤثر در مصرف بالای شارژ باتری موبایل

بطور کلی دلیل مصرف بالای شارژ باتری گوشی اکثر افراد، موارد اولیه ای بوده که صرفاً با چند تغییر ساده می توان آن را اصلاح کرد.

عدم اصلاح مشکلات موجود و مصرف بالای شارژ، سبب افزایش سیکل های شارژ و دشارژ شده و همین مورد نیز به نوبه خود سبب خرابی باتری خواهد شد.

 خرابی باتری نیز به تدریج شدیدتر شده و حتی در بلندمدت سبب بروز مشکل در سایر بخش های سخت افزاری گوشی خواهد شد.

 از این رو رعایت نکات اشاره شده امری اجتناب ناپذیر بوده و در شرایط ویژه نیز باید تعویض باتری گوشی خود را در نظر داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز