خبرگزاری کار ایران

خرید سیمکارت در ترکیه برای توریست‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۰۵۲

ترکیه، یکی از مقاصد گردشگری دنیاست که سالانه افراد زیادی برای تفریح و بازدید از مکان‌های دیدنی این کشور به آن سفر می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، خرید سیمکارت است تا بتوانند با خیالی آسوده با اعضای خانواده خود ارتباط برقرار کنند و از امکاناتی که اینترنت در اختیارشان قرار می‌دهد، استفاده کنند. ممکن است برایتان سوال باشد که توریست‌ها در ترکیه چگونه می‌توانند سیمکارت تهیه کنند و سیمکارت مناسب برای آن‌ها کدام است؟ در ادامه به بررسی این مورد خواهیم پرداخت.

سیم‌کارت ترکسل

اگر برای یک سفر کوتاه چندساعته و یک‌روزه به ترکیه سفر کرده‌اید، بهتر است از خدمات رومینگ سیمکارت خودتان استفاده کنید،اما اگر قصد دارید تا مدت طولانی‌تری در این کشور اقامت داشته‌باشید، بهتر است به فکر تهیه‌ی یک سیمکارت برای خودتان باشید تا در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی کرده‌باشید.

در ترکیه سه اپراتور ارائه دهنده‌ی خدمات وجود دارد که از میان آن‌ها، ترکسل خدمات بهتری را به شما ارائه می‌دهد. با وجود اینکه بسته‌های مکالمه، اینترنت و پیام‌کوتاه ترکسل گران‌تر از بقیه‌ی اپراتورهاست، اما در عوض خدمات بهتری ارائه می‌دهد و حتی در برخی مناسبت‌های خاص می‌توانید از خدمات اینترنت نامحدود و رایگان این اپراتور بهره‌مند شوید.

یکی از خدمات جالبی که ترکسل(https://www.turkiye.gov.tr/turkcell) به توریست‌ها ارائه می‌دهد، ایجاد کمپین‌هایی برای افرادیست که به این کشور سفر کرده‌اند. شما هم‌چنین می‌توانید با خرید این سیمکارت، از امکانات ویژه‌ی خوش‌آمدگویی آن به توریست‌ها هم استفاده کنید.

برای فعال‌سازی این سیمکارت، کافیست کلمه‌ی EVET را به شماره‌ی 2222 ارسال کنید.

خرید سیمکارت در ترکیه برای توریست‌ها

پیش‌شماره ترکیه

اگر می‌خواهید با دوستانتان در کشور ترکیه ارتباط تلفنی برقرار کنید، باید پیش از شماره، 0090 را شماره‌گیری کنید. به این نکته‌ی مهم هم توجه داشته باشید که بعد از پیش شماره 0090،  برای وارد کردن پیش شماره‌ی شهرستان یا ایالت مدنظرتان، دیگر نیازی به نیازی به وارد کردن 0 نیست.

خرید سیمکارت در ترکیه برای توریست‌ها

هزینه‌ی تماس در ترکیه

برای خرید سیمکارت در ترکیه، باید 50 لیره و برای شارژ آن‌هم باید باید 20 لیره بپردازید.

پیشنهاد زیما سفر این است که برای تماس‌های داخل کشور ترکیه هم از بسته‌های مکالمه‌ای که توسط ترکسل ارائه می‌شود، استفاده کنید. شما با خرید این بسته‌ها و با پرداخت 30 لیره، از امکان تماس تلفنی به‌مدت یک ماه برخوردار خواهیدشد. بسته‌ی دیگری به نام «الودنیا» هماین امکان را به شما می‌دهد که تنها با پرداخت 20 لیره، به مدت یک ساعت با خانواده و دوستانتان در ایران، تماس تلفنی داشته‌باشید.

برای اقامت بیش‌از دو هفته در ترکیه، باید هزینه‌ای پرداخت کنید و گوشی موبایلتان را در شبکه مخابرات این کشور ثبت کنید. در غیر این صورت، گوشی‌تان به عنوان گوشی قاچاق محسوب شده و دیگر به آن هیچ خدماتی ارائه نمی‌شود.

بسته‌ی اینترنتی 8 گیگابایتی با هزینه‌ی 190 TL خدمات اینترنتی مناسب و مقرون به‌صرفه‌ای را به شما ارائه خواهد‌داد.

خرید سیمکارت در ترکیه برای توریست‌ها

راهنمای خرید سیمکارت در ترکیه

خرید سیمکارت در کشور ترکیه، آنقدرها هم که فکر می‌کنید، دشوار نیست.اگر به‌عنوان توریست به این کشور سفر کرده‌اید، بهتر است از سیمکارت‌های اعتباری که به‌عنوان سیمکارت گردشگر برای شما در نظر گرفته‌شده‌است، استفاده‌کنید.به‌همراه داشتن پاسپورت برای خرید سیمکارت در ترکیه کافی است. بعد از آن و پس از مراجعه به نمایندگی‌های اپراتورها و یا فروشگاه‌های معتبر، پس از پر کردن یک فرم (که البته آن هم به زبان انگلیسی است)، و پس از پرداخت وجه سیمکارت، به‌راحتی می‌توانید سیمکارت خود را دریافت نمایید. البته در هر کدام از شهر های ترکیه که باشید این قوانین یکسان است. می‌توانید برای خرید تور به این لینک مراجعه کنید.https://zima.ir/tours/%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84

اگر برای خرید سیمکارت عجله دارید، در همان فرودگاه و به محض پیاده شدن از هواپیما هم می‌توانید سیمکارت خود را تهیه کنید. در همه‌ی فرودگاه‌های این کشور، محلی برای فروش سیمکارت به گردشگران اختصاص داده شده‌است.

اگر از تور استانبول برای سفر به این کشور استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی و پیش از سفرتان به این کشور، اقدام به خرید سیمکارت کنید و در کشور خودتان، سیمکارت مدنظر را خریداری کنید و به محض ورود به ترکیه سیمکارتتان را فعال کنید.

خرید سیمکارت در ترکیه برای توریست‌ها

کلام آخر

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنم که از خدمات سیمکارت‌های اپراتورهای متفاوتی که در این کشور ارائه می‌شود، بهره‌مند شوید.با داشتن یک سیمکارت مناسب می‌توانید از خدمات اینترنت آن برای ترجمه، مسیریابی و ارتباط با سایر دوستان و نزدیکانتان استفاده کنید.

این نکتهرا هم فراموش نکنید که به محض خروج از ترکیه، سیمکارتی که در این کشور خریده‌اید، غیرفعال می‌شود. پس در خرید بسته‌های مکالمه و اینترنت، به‌مدت‌زمان اقامتتان هم توجه داشته‌باشید. دراین مطلب تلاش کردم تا نکاتی را درباره‌ی خرید سیم‌کارت در ترکیه با شما به اشتراک بگذارد. امیدواریم که مورد استفاده‌‌ی شما قرار گرفته‌ باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز