خبرگزاری کار ایران

رکوردشکنی صادرات گاز روسیه به چین

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۶۱۶

آمارهای شرکت دولتی گازپروم روسیه نشان می‌دهد عرضه روزانه گاز روسیه به چین به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، داده‎های شرکت دولتی گازپروم روسیه نشان داد این شرکت 25 درصد فراتر از تعهد از پیش تعیین شده خود به چین گاز عرضه کرده است.

گازپروم پس از گفت‌وگو با شرکت ملی نفت چین (CNPC) روز جمعه (۳۰ آبان‎ماه) اعلام کرد: میانگین روزانه صادرات گاز روسیه به همسایه شرقی خود فراتر از مقدار توافق‌شده در ماه گذشته و  در بازه زمانی یکم تا ۲۰ نوامبر بوده است.

افزون بر محموله‎های معمول، عرضه روزانه در ۱۲ نوامبر ۲۵ درصد و به‌طور بی‎سابقه‎ای افزایش یافت؛ رکورد پیشین در ماه اکتبر و زمانی که گازپروم ۲۰ درصد فراتر از مقدار توافق‌شده گاز صادر کرده بود، ثبت شد.

گازپروم اعلام کرد که روسیه قرار است سال آینده با خط لوله «قدرت سیبری» در کنار پروژه «قدرت سیبری-۲» عرضه گاز به چین را افزایش دهد. خط لوله «قدرت سیبری» اوایل سال جاری میلادی وارد مرحله طراحی شد و پس از تکمیل پروژه به ظرفیت انتقال سالانه ۵۰ میلیارد مترمکعب گاز می‌رسد.

این شرکت روس اعلام کرد که می‌تواند صادرات گاز طبیعی را با خط لوله ۳ هزار کیلومتری «قدرت سیبری» ۶ میلیارد متر مکعب دیگر تقویت کند. گازپروم در هشت ماه سال ۲۰۲۰، حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز را از این طریق صادر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز