خبرگزاری کار ایران

قیمت فروش شیر خام درب دامداری ۴۵۰۰ تومان مصوب شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۴۳۸

ستاد تنظیم بازار قیمت فروش شیر خام (با مشخصات ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار) را مبلغ ۴۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم درب دامداری تصویب کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که با توجه به درخواست تشکل ها و انجمن های مربوطه و وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح نرخ شیرخام و محاسبه سهم اثر نرخ جدید نهادها و سایر هزینه‌های تولید، کمیته مربوطه با مسئولیت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل و قیمت فروش شیر خام (با مشخصات 3.2 درصد چربی و بار میکروبی زیر ۱۰۰ هزار) مبلغ ۴۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم درب دامداری تصویب گردید.

همچنین در این ستاد مصوب شد که به ازای هر 0.1 درصد افزایش یا کاهش درصد چربی مبلغ ۶۰ تومان متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چربی به قیمت مصوب شیر خام اضافه یا کسر شود.

با توجه به سهم اثر شیر خام در تولید محصولات لبنی، قیمت ۱۰ قلم محصولات لبنی پرمصرف مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی (شیر، ماست و پنیر) نیز توسط کمیته مربوطه با مسئولیت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعیین گردید.

بر این اساس قیمت شیر بطری یک لیتری کم چرب 1.5 درصد 71 هزار ریال، شیر بطری یک لیتری نیم چرب 2 درصد 75 هزار ریال، شیر بطری یک لیتری پر چرب 3 درصد 85 هزار ریال و شیر بطری یک لیتری کامل 3.2 درصد 86 هزار ریال تعیین گردید.

همچنین قیمت شیر نایلونی 900 گرمی کم چرب 1.5 درصد 54 هزار ریال و پنیر یواف 400 گرمی 145 هزار ریال تعیین شد.

قیمت ماست 900 گرمی کم چرب 1.5 درصد 80 هزار ریال و قیمت ماست 900 گرمی پر چرب 3 درصد نیز 97 هزار ریال مصوب شد.

در این کمیته همچنین قیمت ماست دبه ای 2500 گرمی کم چرب 1.5 درصد و پرچرب 3 درصد به ترتیب 210 هزار ریال و 240 هزار ریال به تصویب رسید.

گفتنی است که قیمت سایر احجام این اقلام پس از پیشنهاد انجمن مربوطه و محاسبه سازمان حمایت تعیین و ملاک عمل خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز