خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش ۲۳ درصدی ورودی آب به سدهای کشور/ کدام استان‌ها در وضعیت قرمزِ آبی هستند؟

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۱۶۶

معاون وزیر نیرو با ابراز امیدواری از اینکه بارندگی‌ها جبران عقب‌ماندگی بارشی سال گذشته را کرده و ذخایر سدها به اندازه کافی تامین شود، گفت: تا روز جمعه ورودی سدها نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

قاسم تقی‌زاده خامسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت بارندگی‌ها و ذخایر آبی کشور اظهار داشت: طبق پیش‌بینی هواشناسی بارندگی‌هایی که از جمعه شب آغاز شده تا دوشنبه (3 آذر) ادامه دارد و از روز چهارشنبه نیز یک جبهه جدید بارشی وارد کشور می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بارندگی‌ها جبران عقب‌ماندگی بارشی سال گذشته را کرده و ذخایر سدها به اندازه کافی تامین شود، گفت: تا روز جمعه ورودی سدها نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش داشته است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه حجم موجود مخازن سدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش را نشان می‌دهد، میزان ارتفاع ریزش‌های جوی را از ابتدای مهر تا پایان آبان 23.7 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال آبی قبل در همین مدت 41 درصد و میانگین درازمدت 52 ساله 18 درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل بین 50 تا 120 درصد افزایش بارندگی و در بقیه نقاط کشور کاهش بارش را شاهد هستیم.

تقی زاده‌خامسی یادآور شد: بیشترین کاهش بارندگی مربوط به استان‌های کردستان، اصفهان و هرمزگان است.

وی با بیان اینکه وضعیت بارندگی در استان‌های کم بارش مثل خراسان‌جنوبی و فارس خوب است، اظهار امیدواری کرد که جبهه‌های هفته پیش رو کمبود بارندگی مناطق کم‌بارش را پوشش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز