خبرگزاری کار ایران

چین تا سال ۲۰۳۵ به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۱۸۴

برآورد اقتصاددانان نشان می‌دهد چین تا سال ۲۰۳۵ با پشت سر گذاشتن آمریکا نخستین اقتصاد جهان و احتمالا بزرگترین بازیگر سیاسی می‌شود.

به گزارش ایلنا از بلومبرگ، «با حرکت سریع به سوی اقتصاد در سال ۲۰۲۰، چین یکی از قدرت های جهانی شده است و اقتصاددان های بلومبرگ پیش بینی کرده اند که تا سال ۲۰۳۵ چین با پشت سر گذاشتن آمریکا، بزرگ ترین اقتصاد جهان و شاید قدرتمندترین بازیگر سیاسی جهان تبدییل شود.»

این خبرگزاری در ادامه می‌نویسد « خیزش چین به عنوان بخشی از یک تغییر بزرگ تر است که از دهه های پیش در جریان بوده و به نظر می رسد که در دهه های پیش رو این رشد شتاب خواهد گرفت. »

اقتصاددانان «بلومبرگ» از یک چارچوب محاسبه رشد اقتصادی استفاده کرده‌اند که نیروی کار، سرمایه و بهره‌وری را برای پیش بینی تولید ناخالص داخلی ۳۹ کشور جهان در سال ۲۰۵۰ در نظر گرفته است؛ از آمریکا گرفته تا غنا. این برآورد پیش بینی کرده که یک دوران نسبی ثبات قابل ملاحظه که از دوران پایان جنگ سرد آغاز شده و تا اوایل قرن ۲۱ ادامه یافته، در حال پایان یافتن است.

 «براساس این برآورد، مرکز جاذبه اقتصادی در حال تغییر از غرب به شرق و از اقتصادهای پیشرفته به بازارهای در حال ظهور و از بازارهای آزاد به سمت بازارهای تحت کنترل دولت ها و از «دموکراسی های مستقر» به سمت «پوپولیست ها در حال تغییر» است»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز