خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ مصوبه قانونی برای انتقال پایتخت وجود ندارد / وزارت نفت، انبارهای نفت شهران را جابجا کند

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۴۷

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مصوبه مجلس دقیقا درباره ساماندهی و تمرکززدایی مراکز اداری، سیاسی از تهران است که بعضا از این مصوبه تعبیر انتقال پایتخت دارند در صورتی که مصوبه مجلس اساسا درباره انتقال پایتخت نیست.

فرزانه صادق مالواجرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیمات نسبت به ساخت و ساز مجاور حرائم گسل اظهار داشت: اخیرا در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری موضوعی مطرح شد مبنی بر اینکه اگر قرار است ساخت و سازی در حرائم گسل تهران انجام شود این ساخت و ساز با چه شرایطی و با چه دستورالعمل‌هایی به اجرا برسد.

وی ادامه داد: حرائم گسل در تهران کاملا مشخص شده است و در مرحله بعد هم نسبت به شناسایی تمام ساختمان‌ها و بناهای حساس در پیرامون گسل‌ها اقدام کردیم و این ساختمان‌ها در اولویت جابجایی و انتقال قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دستور کار بعدی شورای عالی مشخص کردن شرایط احداث ساختمان‌های حساس در مجاور گسل ها است.

صادق مالواجرد درباره شرایط منطقه شهران تهران گفت: مهمترین معضل شهران انبار نفت این منطقه است و بارها نسبت به جابجایی انبار نفت تاکید شده است و هم از نظر پدافند غیرعامل و هم از نظر رعایت موضوعات ساخت و ساز در کنار حرائم گسل، انبار نفت این منطقه باید جابجا شود.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: مسئولیت جابجایی انبار نفت در شهران با وزارت نفت است و این نهاد باید نسبت به جابجایی انبار نفت اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به طرح موضوعی مبنی بر انتقال پایتخت از تهران اظهار داشت: مصوبه مجلس دقیقا درباره ساماندهی و تمرکززدایی مراکز اداری، سیاسی از تهران است که بعضا از این مصوبه تعبیر انتقال پایتخت دارند در صورتی که مصوبه مجلس اساسا درباره انتقال پایتخت نیست.

معاون شهرسازی و معماری ادامه داد: کارگروه‌های ذیل شورای ساماندهی و تمرکززدایی مراکز اداری و سیاسی از تهران که دبیر آن وزیر راه و شهراسزی و رییس آن معاون اول رییس جمهوری هستند تشکیل شده و منتظر هستیم که این شورا هم تشکیل شود و نتیجه بررسی‌ها برای تمرکززدایی را ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: بنابراین هیچ مصوبه قانونی برای انتقال پایتخت نداریم و آنچه که از آن به عنوان انتقال پایتخت می‌گویند موضوع دیگری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز