خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد:

۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در بنادر کشور/ خروج کالاهای اساسی دپو شده از بنادر؛ بزودی

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۱۸۸

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، موجودی کالای اساسی در بنادر کشور را بالغ بر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان تخلیه کالای اساسی طی ۶ ماهه نخست سال جاری معادل ۱۰ میلیون تن بوده است.

به گزارش ایلنا، روانبخش بهزادیان، در خصوص آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بنادر کشور اعم از میزان تخلیه و بارگیری و ماندگاری این کالاها، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود، میزان تخلیه کالای اساسی طی ۶ ماهه نخست سال جاری۱۰ میلیون تن گزارش شده است.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور مدیریت ورود و توزیع کالاهای اساسی اقدامات موثری انجام داده است که در نتیجه این اقدامات فرایند واردات کالای اساسی بدون هیچگونه مشکلی از طریق بنادر کشور ادامه دارد. 

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در راستای مدیریت ورود و توزیع کالاهای اساسی، بیان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به جابجایی تجهیزات بندری بین بنادر مختلف به منظور پاسخگویی به واردات کالاهای اساسی که شامل انتقال ۴ دستگاه مکنده از بندر چابهار به بندر امام (ره)، یک دستگاه جرثقیل از بندر چابهار به بندر امام (ره)، یک دستگاه مکنده از بندر چابهار به بندر شهید رجایی، ۲ مکنده از بندر امام(ره) به بندر نوشهر، ۲ مکنده از بندر امام(ره) به بندر انزلی و مواردی از این دست اشاره کرد. 

بهزادیان افزود: با مدیریت صحیح ورود کالای اساسی و اعمال نرم های عملیاتی نه تنها کشتی ها در هنگام تخلیه متحمل هزینه خسارت دیرکرد(دموراژ) نشدند بلکه جایزه تسریع (دیسپاچ) نیز دریافت کردند.

به گفته وی، به منظور تسهیل در فرایند واردات کالاهای اساسی در بنادر مختلف از جمله بندر چابهار، امیرآباد و انزلی ظرفیت‌سازی هایی نظیر ساخت سیلو و انبار صورت گرفته است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در حال حاضر موجودی کالای اساسی در بنادر کشور بالغ بر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است، خاطرنشان کرد: ذرت بیشترین میزان کالای دپوشده در بنادر کشور، معادل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی وی با اشاره به رفع مشکلات ارزی کالاهای اساسی، گفت: مقرر شده که مشکلات ارزی مربوط به کالای اساسی مرتفع شود و از سوی با همکاری وزارت صمت و گمرک ترخیص کالاها با سرعت انجام شود؛ با توجه به مصوبه مذکور، در آینده ای نزدیک شاهد خروج کالاهای مذکور از بنادر کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز