خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی مطرح کرد:

افتتاح مسیر چهارخطه اهواز-شیراز تا سه سال آینده

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۷۷

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: پروژه چهار خظه اهواز- شیراز تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، خیراله خادمی با اشاره به بازدید از محور رامهرمز-بهبهان گفت: در این سفر میزان و وضعیت پیشرفت فیزیکی برخی از پروژه‌های مهم راهسازی استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست احداث منطقه برای ارتباط و دسترسی بیشتر خوزستان به مرکز کشور را محور اصفهان تا بهبهان عنوان‌کرد و گفت: از این طریق با ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب، بهبهان و دیگرشهرهای مجاور آن به مرکز کشور وصل می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: این محور ۹ کیلومتر تونل دارد و علاوه برآن نیز تعداد ۱۱دستگاه پل بر روی مسیر احداث می‌شود که عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

خادمی به پروژه چهارخطه مسیر اهواز-بهبهان اشاره‌کرد و گفت: این محور بخشی از مسیر ۵۵۰ کیلومتری اهواز-شیراز است که باید چهارخطه شود؛ بخش قابل‌‌توجهی از این مسیر اجرا شده عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  تصریح‌کرد: بخشی از این محور شامل راه ارتباطی اهواز، رامهرمز به بهبهان و بخشی دیگر آن، مسیر بهبهان-پل خیرآباد به سمت گچساران را تشکیل می‌دهد که این قسمت در استان خوزستان واقع شده است.

وی با بیان اینکه بخش دیگر این مسیر از گچساران به شیراز است، گفت: پروژه چهارخطه اهواز-شیراز از لحاظ اقتصادی برای مردم و دسترسی محصولات کشاورزی به بازارهای هدف بسیار مهم و با اهمیت است.

خادمی از این مسیر به‌عنوان یکی از محورهای ترددی شرق به غرب در جنوب کشور یاد کرد که ۱۴۰ کیلومتر آن باقی‌مانده و حداکثر تا سه سال آینده به‌‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل  خاطرنشان‌کرد: از این محور، استان‌های فارس، خوزستان  و کهگیلویه و بویراحمد بهره‌‌مند می‌شوند.

وی محور بهبهان به سمت بوشهر را از دیگر پروژه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان عنوان‌ کرد و گفت: این جاده محور بهبهان به دیلم و استان خوزستان را به استان بوشهر وصل می‌کند که برای کشور از لحاظ اقتصادی، اهمیت ویژه‌ای دارد.

خادمی تاکیدکرد: تلاش می‌شود از بودجه سال جاری، بخشی از اعتبار مورد نیاز این پروژه از منابع ملی تامین شود.

استان خوزستان حدود ۱۲هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد و از لحاظ تردد جاده‌ای مقام دوم کشوری را دارا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز