خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق ایران و کویت در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد؛

کرونا، صادرات ایران به کویت را ۴۰ درصد کاهش داد/ ورود لنج‌های چوبی به کویت ممنوع است/خط کشتیرانی جدید راه‌اندازی کردیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۹۹۷

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کویت اظهار داشت: پس از شیوع بیماری کرونا، کشور کویت واردات چندانی ندارد و می‌گوید کالاهایی که وارد می‌شوند باید با کانتینرها و شناورهای فلزی باشند. البته با رایزنی‌های که اتاق‌های بازرگانی انجام داد، توانستیم یک خط کشتیرانی برای کانتینرهای یخچال‌دار راه‌اندازی کنیم.

هانی فیصلی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد روند مبادلات ایران و کویت اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و مسائل پیش آمده، آمار دقیقی از مبادلات ایران و کویت در دست نیست.اما متاسفانه تجارت ما با کویت کاهش پیدا کرده است. به تازگی آماری از گمرک دریافت نکرده‌ایم، اما آخرین آماری که وجود دارد تقریباً ۳۶ تا ۴۰ درصد کاهش صادرات به کویت وجود داشته است.

وی ادامه داد:  هم اکنون مراوداتی که در کویت انجام می‌شود، منحصر به تعدادی تجار است که از گذشته در این کشور اقامت یا سکونت داشتند و یا کارهای تجاری بین ایران و کویت را انجام می‌دادند. به همین جهت نمی‌توان فضایی برای تجار نوپا که عزم ورود به بازار کویت را دارند باز کرد.

فیصلی با اشاره به عدم صدور ویزا برای ایرانیان اظهار داشت: باید در نظر داشت کویت به ایرانی‌ها ویزا نمی‌‌دهد، اگر هم بدهد به سختی امکان‌پذیر است. برای همین فضایی برای بازرگانان جدید وجود ندارد این موضوع تنها یکی از مشکلات ماست. زیرا کشور ما با توجه به قوانین و مقرراتی که روز به روز به آنها افزوده  و دائما دستخوش تغییر قرار می‌گیرد، باعث به وجود آمدن شرایط دشوار برای بازرگانان می‌شود.

وی افزود: دیگر مقوله‌ای که وجود دارد، قوانین حاکم بر کویت است که باعث به وجود آمدن یک سری از مشکلات می‌شود، مانند رعایت یک سری از استانداردهایی از جانب کویت که منجر به بوجود امدن مشکل برای ایرانی‌ها می‌شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران و کویت تصریح کرد: در حال حاضر ورود لنج‌ها یا شناورهای چوبی به کویت ممنوع است. همچنین پس از شیوع بیماری کرونا، کشور کویت واردات چندانی ندارد و می‌گوید کالاهایی که وارد می‌شوند باید با کانتینرها و شناورهای فلزی باشند. در صورتی که واردات مواد غذایی و تره بار باید  از طریق کانتینرهای یخچال‌دار صورت بگیرد که البته با رایزنی‌های که اتاق‌های بازرگانی انجام داد، توانستیم یک خط کشتیرانی برای کانتینرهای یخچال‌دار راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز