خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

صرفه‌جویی ۱۵ میلیون لیتر بنزین با CNG سوز شدن یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۱۲۳

مدیر طرح CNG شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با CNG‌سوز کردن تعداد یک میلیون و 464 هزار خودرو بین 10 تا 15 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی خواهد شد و خودروها از سوخت CNG‌ استفاده خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین باقری در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 186کارگاه در سراسر کشور برای تبدیل خودروهای عمومی به دوگانه سوز تجهیز شده‌اند، اظهار داشت: براساس آمار موجود 136 هزار و 700 خودرو در سایت GCR.niopdc.ir ثبت نام کردند که از این تعداد 51 هزار و 600 مشمول طرح 23 هزار تبدیل انجام شده است. 22 هزار خودرو نیز نوبت گرفته و در صف تبدیل قرار گرفته‌اند. 6000 خودرو هم در صف انتخاب کارگاه قرار دارند.

مدیر طرح CNG شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: برای ممانعت از دستکاری مخازن CNG و خوردگی خارجی سطح مخازن، هوشمندسازی جایگاه‌ها آغاز شده است.

باقری بیان کرد: مناقصه فرآیندسازی هوشمندسازی جایگاه‌ها با توجه به آماده شدن اسناد آن، اواسط مهر ماه آغاز خواهد شد تا پیمانکار تعیین شود.

وی با تاکید بر اینکه به اتومبیل‌هایی که گواهی سلامت نداشته باشند، سوختی تحویل نمی‌دهیم، گفت: با توجه به اینکه عمر مخازن بالا است، سیستمی تعبیه می‌شود که تنها اتومبیل‌هایی که گواهی سلامت داشته باشند سوخت تحویل می‌گیرد و به این ترتیب حوادث در جایگاه‌ها صفر می‌شود.

مدیر طرح CNG شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی یادآور شد: مبنای کار هوشمندسازی، ارتقاء ایمنی جایگاه‌ها و تردد خودروها است. ممکن است مخازن آنها دستکاری شده باشد و یا خوردگی وجود داشته باشد که بنا بر این است بهره‌برداری از خودرو پایان داده شود.

باقری اظهار داشت: ابتدای ورود خودرو به جایگاه، اطلاعات خوانده می‌شود و اگر ایمن باشد سوخت تحویل داده می‌شود.

وی همچنین گفت: برنامه ما این است که کارت خودروها با همکاری پلیس راهور و سیستم سیمفا به دوگانه‌سوز تبدیل شود.

مدیر طرح CNG شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با CNG‌ سوز کردن تعداد یک میلیون و 464 هزار خودرو بین 10 تا 15 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی خواهد شد و خودروها از سوخت CNG‌ استفاده خواهند کرد.

باقری ادامه داد: در حال حاضر 2400 جایگاه فعال CNG در کشور داریم که بیشترین مشکل تامین تجهیزات و زمین را در کلانشهرها داریم.

وی افزود: در کل کشور بین 40 تا 45 میلیون متر مکعب ظرفیت عرضه CNG‌ داریم. اکنون 25 میلیون متر مکعب از این ظرفیت استفاده می‌شود اما در کلانشهرها نیازمند احداث جایگاه CNG هستیم.

مدیر طرح CNG شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای احداث جایگاه در کلانشهرها با شهرداری و استانداری مکاتباتی انجام شده، وزارت نفت در زمینه احداث جایگاه اقدام کرده اما از شهرداری و نیروهای مسلح هم انتظار داریم مطابق مصوبات عمل کنند و زمین در اختیار ما قرار دهند. هنوز در این خصوص کم‌کاری شده است.

باقری یادآور شد: وزارت راه نیز موظف است در پایانه باند و فرودگاه جهت احداث جایگاه‌های کوچک مقیاس CNG اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز