خبرگزاری کار ایران

صرفه‌جویی ارزی یک میلیون یورویی در تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۳۶۵

با استفاده از توانمندی‌ شرکت‌های داخلی در تامین و بومی‌سازی 35 درصد از قطعات تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران یک میلیون و 200 هزار یورو صرفه‌جویی ارزی شد.

به‌ گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "سیدمرتضی احتشامی" مدیر  نظارت بر واحدهای یک تا 4 تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با اعلام این خبر گفت: در این تصفیه‌خانه حدود 15 هزار قطعه وجود دارد که با بومی‌سازی حدود 5000 قطعه علاوه بر کاهش چشمگیر وابستگی به شرکت‌های خارجی، از خروج بی‌رویه ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

احتشامی در ادامه گفت: دیفیوزرهای هوادهی، پمپ‌ها و مدیاهای سولفورزدایی از جمله قطعات بسیار مهم هستند که برای بومی‌سازی آن اقدام شده و با یک پنجم قیمت خارجی در داخل کشور تولید می‌شود، ضمن اینکه تامین پایدار لوازم جانبی و قطعات یدکی این تجهیزات از صفر تا صد نیز تضمین می‌شود.  

او تصریح کرد: با توجه به تجربه موفق ساخت این قطعات در داخل کشور مهم‌ترین برنامه امسال بومی‌سازی دستگاه توربو شارژ مربوط به دستگاه مولد برق تصفیه‌خانه و دستگاه پلی‌الکترولیت مورد استفاده در واحد آبگیری لجن تصفیه‌خانه است.

به گفته احتشامی، بومی‌سازی 65 درصدی قطعات و تجهیزات تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران تا سال 1403 در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار دارد.

هم‌اکنون شش واحد تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت تصفیه فاضلاب برای جمعیت زیرپوشش سه میلیون و 150 هزار نفر در مدار بهره‌برداری قرار دارد و عملیات اجرایی دو واحد دیگر آن نیز در تیرماه آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز