خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

جزئیات قطع واردات برق افغانستان از ایران/ شبکه ارتباطی متصل است

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۱۹۴

نیروهای تعمیراتی افغانستان بلافاصله نسبت به تعمیر خط و برطرف کردن مشکل اقدام کردند.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره قطع واردات ایران در افغانستان اظهار داشت: صبح امروز بر اثر حادثه‌ای که در کشور افغانستان رخ داد، برق صادراتی ایران به این کشور قطع شد.

وی افزود: نیروهای تعمیراتی این کشور بلافاصله نسبت به تعمیر خط و برطرف کردن مشکل اقدام کردند و اکنون شبکه ارتباطی دو کشور متصل است و مشکل خاصی نیست.

سخنگوی صنعت برق در ادامه با اشاره به وضعیت واردات و صادرات برق به کشورهای همسایه تصریح کرد: ما با کشورهای همسایه تبادل انرژی داریم، در برخی کشورها نقش صادرکننده و از برخی کشورها نیز واردات برق داریم، در برخی ساعات از کشورها دریافت انرژی و در برخی ساعات نیز صادرات انجام می‌شود، اما در هر شرایطی منافع کشور دیده می‌شود.

وی یادآور شد: وظیفه تعمیر و برطرف شدن اشکال در هر کشوری به عهده خودش است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز براثر برخورد گلوله با یکی از مدارهای خط انتقال برق وارداتی از ایران به هرات در منطقه کال قنبر شهرستان کوهسان در مسیر شاهراه هرات – اسلام قلعه این مدار قطع شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز