خبرگزاری کار ایران

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت تهران:

۴٠ درصد ثبت سفارش کالاهای کشور در تهران ثبت شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۸۷۵۱

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طی چهار ماهه اول امسال بیش از ٣٢ هزار و ٧٠٠ پرونده ثبت سفارش کالا به این سازمان ارسال شد که نشان‌دهنده ثبت ٤٠ درصدی ثبت سفارش‌های کشور در تهران است.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، مجتبی شیرقاضی افزود: بعد از تهران استان‌های اصفهان، البرز و قزوین بیشترین حجم پرونده‌های ثبت سفارش را در این مدت به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون فقط ۱۱ درصد از پرونده‌ها رسیدگی نشده که این تعداد نیز به دلیل کمبود مدارک و مستندات تحت بررسی کارشناسان مربوطه است.

شیرقاضی تصریح کرد: فرآیند ثبت سفارش برای تولیدکنندگان، واحدهای تولیدی و صنعتی خارج از نوبت رسیدگی شده و تامین مواد اولیه، قطعات و انواع ماشین‌های تولیدی از مسیر سبز ثبت سفارش می‌شود.

به گفته وی میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها برای تولیدکنندگان سه روز و برای تجار و واردکنندگان سایر کالاها ۱۰ روز است.

برای واردات تمام کالاها طبق قانون باید مجوز ثبت سفارش کالا اخذ شود؛ متولی صدور این مجوز اداره مقررات واردات و صادرات سازمان توسعه تجارت است که زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کند.

مراحل ثبت سفارش در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد و از چهار اردیبهشت سال ١٣٩٧ طی بخشنامه سازمان توسعه تجارت ایران، سامانه ثبت سفارش جایگزین سامانه جامع تجارت ntsw.ir شد.

جایگزین شدن این سامانه به منظور تسهیل و تسریع فرآیندهای ثبت واردات کالاهای مجاز به کشور توسط شخصیت‌های حقیقی و حقوقی واجد شرایط صورت گرفت تا یکپارچه‌سازی فرآیند ثبت کالا در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز