خبرگزاری کار ایران

نحوه توزیع نهاده‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی مرغ تخم‌گذار تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۱۴۵

کمیته رصد و پایش بازار تخم مرغ نحوه توزیع نهاده‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی مرغ تخم گذار را تعیین کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین نشست کمیته رصد و پایش بازار تخم مرغ که با حضور محمدرضا کلامی ، دبیر ستاد تنظیم بازار تشکیل شد، مقرر گردید به منظور تامین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی مرغ تخم گذار، توزیع تمامی نهاده‌های مورد نیاز این بخش تا راه‌اندازی کامل سامانه بازارگاه از طریق اتحادیه مرکزی مرغداران میهن صورت گیرد .

معاونت توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کارهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت نظارت بر این فرآیند را عهده‌دار شده است.

همچنین مقرر شد تا اطلاع ثانوی کلیه واحدهای تولید کننده تخم مرغ سی درصد از تولیدات خود را در اختیار اتحادیه مرکزی مرغداران میهن قرار دهند تا تنظیم بازار این کالا از طریق این اتحادیه در سراسر کشور صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر اساس فهرست توزیع ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی ، نسبت به بررسی واردات و توزیع کنجاله سویا حاصل از دانه و کنجاله واردکنندگان اقدام و در صورت بروز تخلف از طریق مراجع قانونی اقدام کند.

به منظور امکان عرضه تخم مرغ شانه‌ای در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با همکاری اتحادیه مرکزی مرغداران میهن نسبت به تعیین نرخ اقتصادی تخم مرغ شانه‌ای اقدام نمایند.

در عین حال فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه مرکزی مرغداران میهن مکلف به رعایت قیمت مصوب ابلاغی خواهند بود.

همچنین عرضه تخم مرغ توسط اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در میادین میوه و تره بار به روزانه ۴۰ تن افزایش یابد.

سازمان میادین میوه و تره بار نیز باید نسبت به تحویل غرفه های عرضه مستقیم در میادین به مرغداران تخم گذار در دوره بعدی اقدام نماید . پیش بینی شده است تا آن زمان نسبت به تجهیز نقاط و مراکز عرضه موقت در میادین برای اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اقدام شود.

همچنین طبق تصمیمات اتخاذ شده از روز شنبه چهاردهم تا اطلاع ثانوی صدور مجوز صادرات تخم مرغ ملغی اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز