خبرگزاری کار ایران

پوشش‌های بیمه‌ای جدید در بخش تولید و تجارت تعریف شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۸۰۰

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ریسک های متناسب با تولید و تجارت باید شناسایی شده و پوشش های جدید بیمه ای در این صنعت تعریف شود.

به گزارش ایلنا، سعید زرندی در جلسه ای که با حضور مدیران ارشد بیمه مرکزی و شرکت های بیمه برگزار شد، افزود: از ظرفیت صنعت بیمه در راستای رفع مشکلات قانونی و کاهش ریسک های حوزه صنعت، معدن و تجارت باید بهره برد.

وی گفت: چگونگی استفاده از بیمه برای ضمانت و ریسک در حمایت از تولید داخلی از موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تاکید کرد: تدوین برنامه مدون توسط صنعت بیمه برای پوشش ریسک ها با تاکید بر طراحی ابزارها و قراردادهای جدید بویژه بدلیل نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید ضروری است و وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی هرگونه همکاری را در این خصوص دارد.

زرندی گفت: در برنامه ششم آمده است، استفاده از منابع صنعت بیمه در راستای تامین مالی پایدار در اقتصاد ملی انجام شود و ما هم درخواست داریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده از ابزارهای جدید تامین مالی برای تولید است و به دنبال استفاده از همه ظرفیتهای اقتصادی همچون ، بورس ، بیمه و... هستیم.

زرندی گفت: صنعت بیمه در دنیا نهادی با نقدینگی فراوان است و شرکتهای بیمه جزء اصلی ترین تامین کنندگان مالی پروژه های بزرگ و بلندمدت اقتصادی محسوب می شوند، اما در ایران تنها به بیمه تجاری محدود شده است.

وی افزود: نقش صنعت بیمه در نظام تامین مالی در اقتصاد بسیار مهم است و باید تلاش کنیم بخشی از سرمایه های موجود در این بخش را به طرف تولید سوق دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز