خبرگزاری کار ایران

بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۴۳۱

معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی سال ۱۳۹۹ توسط معاون اول رییس جمهور و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران،حمید زادبوم با اعلام این خبر اظهار داشت: تدوین این بسته حمایتی را حاصل ساعت‌ها فعالیت کارشناسی کارگروه متتخب  شامل نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت،  وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صندوق توسعه ملی،و همچنین اعضای کمیته کارشناسی شورای‌عالی توسعه صادرات غیر نفتی است و به تایید شورایعالی توسعه صادرات غیر نفتی نیز رسیده است.

وی افزود: جامع و مانع بودن و توجه به شرایط خاص اقتصادی و تجاری کشور با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و همچنین مسائل ناشی از شیوع ویروس کرونا دو شاخص مهم  تدوین بسته حمایتی سال ۱۳۹۹ است.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: توجه به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین صادرات به ۱۵ کشور همسایه و اعضای اتحادیه اوراسیا در بسته فوق الذکر مورد تاکید قرار گرفته و کلیه تسهیلات و مشوقها با توجه به این مساله تدوین شده است .

دبیر شورایعالی توسعه صادرات غیر نفتی منابع بسته حمایتی سالجاری را شامل منابع صندوق توسعه ملی به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال ، منابع پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور برای حمایت از صادرات غیر نفتی به میزان شش هزار میلیارد ریال، بخشی از در آمدهای حاصل از وضع عوارض صادراتی و همچنین افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات ایران تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو اعلام کرده و ابراز امیدواری کرد با تخصیص بودجه های فوق الذکر، نیل به اهداف از پیش تعیین شده جهت توسعه صادرات غیر نفتی در سال ۱۳۹۹ تسهیل گردد.

زادبوم بیان داشت: پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان  از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصادی کشور بر اساس دستورالعملهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز