خبرگزاری کار ایران

قیمت شکر درب کارخانه ۶۳۰۰ تومان تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۳۳۳

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: حبوبات، شکر، برنج، لوازم خانگی و همچنین خودرو، مواد اولیه لاستیک و لاستیک، 5 کالای مشمول نظارت و بازرسی با اولویت بالا قرار گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، محمدرضا کلامی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: اولویت کالاهای مشمول نظارت و بازرسی را در جلسه امروز تعیین کردیم که حبوبات در صدر اولویت بازرسی قرار گرفت.

واحدهای بسته بندی حبوبات مکلف به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری شدند

وی ادامه داد: بر این اساس واحدهای بسته بندی که حبوبات را دریافت می کنند، مکلف به رعایت ضوابط قیمت‌گذاری و درج قیمت واقعی هستند و سازمان حمایت در دستورالعملی به سازمان‌های صمت استانی ابلاغ کرد تا واحدهای بسته بندی که نسبت به درج قیمت واقعی بر روی حبوبات مبادرت نورزند، مشمول برخوردهای قانونی قرار بگیرند.

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص شکر نیز گفت: منابع خوبی از شکر در اختیار داریم، شکری که چغندرش در پاییز کاشته شده است در بهار به عنوان چغندر بهاره برداشت می شود و برداشت بخشی از شکر نیشکری داخلی نیز از اواخر اسفند شروع شده است.

قیمت شکر درب کارخانه 6300 تومان تعیین شد

کلامی در این خصوص بیان کرد: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی سقف قیمتی شکر را درب کارخانه به نرخ 6300 تومان تعیین کردیم و این موضوع قطعاً سبب عرضه مقادیر شکر به بازار می‌شود و مطمئن هستیم که قیمت بازار با این شفافیت زیر این نرخ قرار می‌گیرد و واحدهای تولیدی با این تعیین قیمت، مکلف به عرضه موجودی تولید خود به بازار می‌شوند.

وی در خصوص دیگر کالاهای مشمول نظارت و بازرسی مستمر نیز افزود: لوازم خانگی یکی از این کالاها است، در راستای حمایت از تولید از سال قبل واردات لوازم خانگی دارای امکان ساخت داخل ممنوع شده است و تولید کنندگان کشورمان با بیش از 23 میلیون دستگاه ظرفیت آمادگی تولید و تأمین مصارف داخلی را در این حوزه دارند.

هر گونه تغییر قیمت لوازم خانگی باید با تایید سازمان حمایت باشد

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صمت اضافه کرد: در جلسه ستاد تنظیم بازار بر این نکته تأکید شد که لوازم خانگی جزو کالاهای حساس است و ضرورت دارد که واحدهای تولیدی داخل کشور بر اساس ضوابط قیمت گذاری کالای تولید داخل، بهای تمام شده آن را محاسبه و قبل از هر گونه افزایش قیمت، تاییدیه سازمان حمایت را دریافت کنند تا از افزایش نامتعارف قیمت‌ها در این حوزه جلوگیری به عمل آید.

کلامی در خصوص برنج نیز گفت: با توجه به موجودی مناسبی که در این کالا داریم مقرر شد برنج های موجود در بنادر با اولویت ویژه ترخیص و در بازار عرضه شود.

بازرسی انبارها برای جلوگیری از هر گونه تخلف در دستور کار قرار گرفت

وی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از هر گونه تخلف در حوزه های مختلف کالایی، در اولویت قرار گرفتن بازرسی انبارها در دستور کار قرار گرفت تا از احتکار و انبار کردن غیرقانونی جلوگیری به عمل آید و در همین راستا موجودی انبارها باید به دستگاه های ذیربط اعلام شود.

سرپرست معاونت امور بازرگانی داخلی وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: خودروهای صفر کیلومتر که در پارکینگ‌ها هستند جزو احتکار تلقی می شوند و با دپوی خودرو با هدف منفعت بیشتر یا به هم ریختن بازار برخورد می‌کنیم و دادستانی، تعزیرات و دستگاه‌های نظارتی و سازمان حمایت این مورد را در دستور کار دارند.

کلامی در خصوص شرایط ثبت نام خودروها، اضافه کرد: کارگروه تنظیم بازار برای مدیریت عرضه و تقاضا بصورت کارشناسی این وظیفه را به کمیته خودرو ذیل ستاد تنظیم بازار محول کرده است و در آنجا تصمیم‌گیری های لازم در خصوص شرایط ثبت نام انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز