خبرگزاری کار ایران

شتاب دهنده‌ها به کمک فرش دستباف می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۶۵۱

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت : آماده کردن بسترهای مناسب با محوریت استان تهران و 5 استان معین برای شکل گیری شتاب دهنده های بومی که به صورت رایگان زیرساخت ها و ایده ها را پرورش و تسهیل گری کنند، در دستور کار این مرکز است .

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز ملی فرش ایران، در جلسه ستاد عالی راهبری فرش دستباف کشور صفایی، متخصص شتاب دهنده ها توضیحات خود را در خصوص ایجاد شتاب دهنده ها در حوزه فرش دستباف ارائه کرد.

وی گفت: شتاب دهنده ها، سازمان ها و شرکت های خصوصی هستند که با هدف همراهی با صاحبان ایده، تمامی خلاقیت ها و ایده ها را پرورش داده و آنها را تجاری سازی می کنند.

وی افزود: ما می خواهیم با محوریت استان تهران و 5 استان معین بستری آماده کنیم تا شتاب دهنده های بومی شکل گیرد و به صورت رایگان زیرساخت ها و ایده ها را پرورش و آماده کرده و تسهیل گری کنند. بعنوان مثال وقتی یک استان قابلیت ایجاد پایانه صادرات فرش دارد، بخش فروش آنلاین، بازریابی و زنجیره فروش آن با شتاب دهنده ها خواهد بود.

صفایی اظهار کرد: پس از اینکه شتاب دهنده های بومی امتحان خود را پس دادند و موفقیت آمیز بود شتاب دهنده تخصصی مرکز شکل می گیرد. هدف از این اقدام ایجاد بانک اطلاعات کامل و جامع، بازاریابی حرفه ای، تولید محتوا، آموزش است. بعوان مثال وقتی فردی با تلفن همراه خود را به سمت نقش یک فرش دستباف می گیرد می تواند اطلاعات فرش را از تولید، طراحی، رنگرزی تا بافت به صورت فیلم های کوتاه مشاهده کند.

بر اساس این گزارش در یکی از ده ها مشخصه های بارز شتاب دهنده ها موضوع داستان سرایی برای فرش های دستباف بسیار جالب و خواهد بود. یعنی هر فرش دستباف که حاوی هنر و صنعت است از بدو طراحی تا فروش داستانی دارد. اگر هر مصرف کننده فرش دستباف ایرانی در داخل و خارج از کشور و داستان فرشی که روی آن قدم می زند را بداند بزرگترین اتفاق برای قالی ایران خواهد بود.

گفتنی است، در این جلسه که در محل مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، جواد کلاهدوزان "بازرس صمت"، احمد کریمی اصفهانی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف صادرکنندگان، جمشید نفر رئیس جدید کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مشاور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و سایر اعضا حضور داشتند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز