خبرگزاری کار ایران

آغاز تخلیه کشتی حامل بیش از ۷۰ هزار تن گندم در بندر چابهار

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۰۳۴

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات تخلیه و حمل محموله ۷۰ هزار و ۳۴۹ تنی گندم از کشتی پهلو گرفته در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، تیمور باقری گفت: کشتی حامل گندم در تاریخ ۲ فروردین ماه جاری وارد بندر چابهار شد که به دلیل شرایط جوی، عملیات تخلیه در تاریخ ۵ فروردین و به صورت حمل شهری آغاز گردید.

وی با اشاره به دپوی انواع کالاهای اساسی در انبار های چابهار افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای افزایش ظرفیت انبارها از طریق دستگاه های متولی در دست انجام است که پس از اتمام، ظرفیت دپوی کالای اساسی در بندر چابهار به بیش از ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت اما در حال حاضر اولویت در حمل یکسره گندم به مقاصد تخلیه مورد نظر شرکت غله و خدمات بازرگانی جنوب استان است.

باقری ادامه داد: کلیه ناوگان فله بر مناسب اعم از تریلر بغلدار و اتاقدار و کمپرسی می توانند با مراجعه به بندر چابهار و مشارکت در حمل گندم از امتیازات در نظر گرفته شده بهره مند شوند. از جمله تمهیدات خاص برای این دسته از ناوگان می توان به تخصیص حواله لاستیک و روغن دولتی به ازای هر سه بارنامه حمل کالاهای اساسی اشاره کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: همچنین در صورت اتمام سهمیه شارژ شده در کارت هوشمند سوخت، امکان سوخت گیری به میزان ۳۰۰ لیتر در جایگاه هامون شهرستان زاهدان در مسیر رفت و ۳۰۰ لیتر نیز در جایگاه های پایانه بار چابهار و یا نیکو جهان در مسیر برگشت وجود دارد. ضمن اینکه سهمیه سوخت فروردین ماه ناوگان فعال در حمل گندم از چابهار، به میزان ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

باقری در پایان افزود: با پیگیری های به عمل آمده توسط سازمان متبوع, پرداخت کرایه حمل بلافاصله پس از تخلیه محموله و به صورت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت. همچنین علیرغم محدودیت های تردد جاده ای در راستای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، هیچگونه تغییری در حمل کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به وجود نیامده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز