خبرگزاری کار ایران

97 درصد سد سفیدرود گیلان آبگیری شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۶۲۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به آبگیری بیش از 97 درصد ظرفیت سد سفیدرود گفت: ذخیره آب پشت سد سفیدرود هم‌اکنون به 1048 میلیون متر مکعب رسیده است.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو ، "وحید خرّمی" افزود: حجم ذخیره مخزن سد سفیدرود با افزایش 22 درصدی نسبت به سال قبل، امروز به 1048 میلیون متر مکعب رسیده است، در حالی‌که میزان ذخیره سال گذشته 859 میلیون متر مکعب بود.

وی در خصوص میزان دبی ورودی و خروجی سد سفیدرود اظهار کرد: میزان دبی ورودی به مخزن سد سفیدرود 251 متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن نیز 234 متر مکعب بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به اقدامات این شرکت برای مقابله با سیلاب‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، رهاسازی آب سد سفیدرود برای مدیریت سیلاب‌ها از اسفند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

 خرّمی ادامه داد: با توجه به بارش‌های مطلوب، آبگیری 97 درصدی حجم مخزن سد سفیدرود و شرایط پوشش برفی حوضه آبریز این سد، شرایط برای سرریز کنترل شده سد در روزهای آتی مهیاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی احتمالی تاکید کرد: از تمامی شهروندان و مسافران عزیز در استان گیلان تقاضا می‌شود از نزدیک شدن به بستر و حریم رودخانه سفیدرود و کانال‌های آبیاری جدا خودداری نمایند.

وی با اشاره با تامین آب شالیزار‌های استان گیلان از آب این سد، گفت: آب زراعی 172 هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود.

خرّمی در پایان خاطرنشان کرد: حجم نرمال سد سفیدرود که بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، بر اساس آخرین هیدروگرافی انجام شده حدود 1080 میلیون مترمکعب برآورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز