خبرگزاری کار ایران

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد:

در حال تدوین بسته حمایتی هستیم/ برخی رسته‌های صنفی کاهش تقاضای ۵۰ الی ۷۰ درصدی را تجربه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۴۵۴

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت:کاهش تقاضا مهمترین چالش ناشی از بروز کرونا است، بگونه ای که برخی رسته های صنفی کاملا تعطیل شده اند و برخی دیگر بین 50 الی 70 درصد کاهش تقاضا را تجربه کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی افزود: در جلسات مختلف با بخش های مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت، چالش ها و مشکلات بررسی شد تا برای کاهش این پیامدها برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: کاهش تقاضا مهمترین چالش ناشی از بروز کرونا است، بگونه ای که برخی رسته های صنفی کاملا تعطیل شده اند و برخی دیگر بین 50 الی 70 درصد کاهش تقاضا را تجربه کردند. مابقی صنوف نیز به همین منوال با کاهش تقاضای کمتری مواجه بوده اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کشورهای درگیر شیوع بیماری کرونا نیز با هدف کاهش آثار منفی اقتصادی بیماری کرونا بسته های حمایتی و ابزارهای متناسبی را بکار گرفته اند. چین، مالزی، ایتالیا، کره جنوبی و ... از جمله این کشورها هستند.

زرندی گفت: بسته پیشنهادی متناسب با شرایط موجود در حال تدوین داریم تا براساس آن، حدالامکان این پیامدها مدیریت شود.

وی گفت: راهکارهای پیشنهادی مدیریت پیامدهای کرونا در ایران در سه بخش راهکارهای سیاستی طرف عرضه، طرف تقاضا و کسب‌ و‌ کارهای خرد در حال تهیه است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تاکید کرد: بخشی از این راهکارها مرتبط با بخش‌های کلان اقتصادی کشور بوده و بخشی از آن مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

زرندی افزود: کاهش و به تعویق انداختن پرداخت های هزینه‌ای کسب و کارها اعم از مالیات‌های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده، کاهش و به تعویق انداختن حق بیمه سهم کارفرمایان و کارگران تا زمان عادی شدن شرایط و استمهال، تمدید سررسید یا تجدید وام بانک‌ها و صندوق‌های حمایتی از جمله این پیشنهادات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز