خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

تامین مالی شرکت‌های بخش خصوصی در بازار سرمایه به یک سوم رسید

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۲۵

رئیس سابق بورس تهران گفت: شاخص بازار سرمایه نسبت به سال گذشته 150 درصد رشد داشته است، به رغم این رشد اما تامین مالی شرکت‌های سهامی عام و بخش خصوصی در بازار سرمایه به یک سوم رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن قالیباف در اولین همایش تامین مالی ایران با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار سرمایه قابل مقایسه با سال گذشته نیست و شاهد رشد قابل توجه بازار هستیم، گفت: شاخص بازار سرمایه به دلیل تحولات اقتصادی اخیر و ورود سرمایه‌های جدید به بورس رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است که می‌توان از این فرصت استفاده کرد.

وی با اشاره به شرایط بورس ترکیه اظهار داشت: ارزش لیر هم به میزان زیادی افت پیدا کرده و قیمت خودرو هم در این کشور تا 50 درصد بالا رفته است اما تفاوتی که شرایط اقتصادی ترکیه و ایران دارد این است که در ترکیه شرکت‌های صادراتی قابل توجهی وارد بازار سرمایه شده‌اند و نرخ پذیرش افزایش یافته است.

رئیس سابق بورس تهران ادامه داد: در حالی به نقش معاملاتی بازار سرمایه تاکید می‌کنیم که مهمترین رسالت این بازار تامین مالی است.

وی با بیان اینکه شاخص بازار سرمایه نسبت به سال گذشته 150 درصد رشد داشته است گفت: به رغم این رشد اما تامین مالی شرکت‌های سهامی عام و بخش خصوصی در بازار سرمایه به یک سوم رسیده است.

قالیباف با بیان اینکه باید به تامین مالی پروژه‌هایی که از صفر شروع به کار می‌کنند توجه ویژه داشت گفت: سهامداران خرد معمولا ناشکیب هستند و صبر و تحمل پروژه‌هایی که پس از سه سال شروع به سوددهی را می‌کنند ندارند و معمولا اوراقی را می‌خرند که در مجمع شرکت‌های آ‌نها سوددهی قابل وصول باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در ایران به انجام و اجرای کارهای راحت الحلقوم عادت کرده‌ایم اظهار داشت: امروز کسانی که ریال، اوراق با درآمد ثابت و سپرده بانکی داشتند احساس باخت می‌کنند چرا که ارزش دارایی بسیار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: روزانه 1360 میلیارد تومان نقدینگی افزایش می‌یابد و بین بازارها توزیع می‌شود که ما باید از این نقدینگی به نفع تولید و اشتغال استفاده کنیم.

قالیباف با بیان اینکه در سیستم مالی ایران نرخ پول خارجی (بهره) بسیار مهم است اظهار داشت: وقتی از سیستم مالی صحبت می‌کنیم بحث پیش‌بینی در این دو حوزه مذکور بسیار مهم است و وقتی فعالان اقتصادی هیچ تصوری از این دو نرخ نداشته باشند سردرگم می‌شوند و امکان سرمایه‌گذاری از دست می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز