خبرگزاری کار ایران

همزمان با اعمال تحریم‌های غیرقانونی آمریکا؛

اولین توربین ملی در شبکه انتقال گاز ایران راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۷۰۶

مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش فنی اولین توربین ملی گازی خبر داد و گفت: اولین توربین 25 مگاواتی با دانش ایرانی در تاسیسات تقویت فشار دهق راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن مظلوم فارسی‌باف در مراسم آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی کیش در جمع خبرنگاران با اشاره به دستیابی ایران به دانش فنی طراحی و ساخت توربین های 25 مگاواتی کاربردی در صنایع گاز کشور، گفت: اولین توربین 25 مگاواتی ساخت داخل با دانش ایرانی در تاسیسات تقویت فشار دهق نصب و راه اندازی شده است.

مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه نصب و راه اندازی اولین توربین گازی ایرانی تاکنون بالغ بر 24 هزار ساعت کار بدون نقص داشته است، تصریح کرد: این توربین با حمایت شرکت گاز و مشارکت توربوکمپرسور نفت طراحی و ساخته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دومین گام به منظور دستیابی کامل به دانش طراحی و ساخت توربین های گازی در کشور، طراحی و تولید نسل جدید توربین های 27 مگاواتی است، بیان کرد: توربین های جدید برای شرایط خاص عملیاتی در صنعت گاز در دست طراحی و تولید است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای طراحی و ساخت پیگ های هوشمند در صنعت گاز خبر داد و یادآور شد: اولین پیگ هوشمند برای خضور لوله 56 اینچی فرآیند برگزاری مناطقه و انتخاب پیمانکار را پشت سر می گذارد و سال آینده رسما ساخت این پیگ با مشارکت شرکت های دانش بنیان ایرانی کلید خواهد خورد.

مظلوم فارسی‌باف همچنین از دستیابی ایران به دانش فنی و ساخت پیگ هوشمند برای خطوط لوله 30 اینچی گاز خبر داد و گفت: بهره برداری آزمایشی از این توربین ها در شبکه انتقال گاز کشور آغاز شده و با پایان مراحل بهره برداری آزمایشی، تولید انبوه با تکنولوژی کاملا بومی و ایرانی از سال 99 آغاز خواهد شد.

مدیر پژوهش و فن آوری شرکت ملی گاز ایران یکی از مهمترین برنامه های در دست اقدام را افزایش مشارکت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها با هدف بومی سازی اقلام پرمصرف کالایی در سطح شرکت گاز عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا در قالب چهار گروه اصلی کالایی، بیش از 60 هزار قلم کالای پرمصرف برای تولید و ساخت بومی نشان گذاری شده است.

وی با اشاره به تعریف شناسنامه پژوهش و فن آوری برای هر یک از این کالاهای پرمصرف، خاطرنشان کرد: شرکت گاز به دنبال خودکفایی و بی نیاز کردن صنایع پالایش، انتقال و توزیع گاز از کالاهای وارداتی با مشارکت حداکثری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در شرایط تحریم های غیرقانونی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز