خبرگزاری کار ایران

نماینده کسبه پلاسکو در گفت‌وگو با ایلنا:

بنیاد مستضعفان از پروژه‌ پلاسکو منتفع نیست و انگیزه‌ای برای رفع مسائل مالی ندارد/توان تحمل تاخیر در تحویل پلاسکو را نداریم

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۵۹۴

نماینده کسبه پلاسکو با بیان اینکه درحالی که کمیسیون ماده 5 می‌گوید پلاسکو معاف از عوارض چندصد میلیارد تومانی است اما شهرداری امروز این موضوع را مطالبه می‌کند، گفت: از آنجایی که بنیاد مستضعفان هم از این پروژه منتفع نمی‌شود انگیزه‌ای برای رفع این مسائل مالی ندارد.

علیرضا تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره روند احداث ساختمان پلاسکو پس از گذشت سه سال از این حادثه اظهار داشت: در مقطعی نهادهای شهری به  دلیل نبود جواز جلوی کار را گرفتند و امروز شهرداری در حالی مطالبه عوارض چند صد میلیاردی را دارد که اساسا طبق کمیسیون ماده 5 ساخت پلاسکو معاف از پرداخت عوارض است.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان نهادهای درگیر در پروژه پلاسکو قول همکاری می‌دهند اما در عمل هیچ پیشرفتی نداریم، گفت: بنیاد مستضعفان قول داده است که سال 99 غرفه‌ها را به کسبه تحویل دهند، امیدواریم این وعده محقق شود چراکه ما کسبه پلاسکو دیگر توان تحمل بیش از این را در تاخیر اجرای پروژه نداریم و تا کنون صدها میلیون تومان خسارت را متحمل شدیم. 48 ماه برای اجرای این پروژه از هر جهت زمان مناسبی بود و نباید طمان بیشتری به طول بینجامد.

نماینده کسبه پلاسکو با تاکید ر اینکه خود کسبه در حال تلاش هستند که برای پیشرفت کار دیدارهایی را با مسئولان داشته داشته اند گفت: نگذاشتیم که عده‌ای مانع از ادامه روند کار شوند.

تهرانی با اشاره دلیل طولانی شدن روند اخذ جواز برای اجرای کار تاکید کرد: بخشی از دلایل طولانی شدن این روند به دلیل مسائل مالی است. در ابتدا بحث برگزاری مسابقه برای انتخاب نقشه برتر مطرح شد که 5 ماه زمان برد و این گذشت این مدت زمان طبیعی بود اما شاید بخشی از طولانی شدن روند اخذ جواز به دلیل اهمال بنیاد مستضعفان بوده است.      

وی ادامه داد: درحالی که کمیسیون ماده 5 می‌گوید پلاسکو معاف از عوارض چندصد میلیارد تومانی است اما شهرداری امروز این موضوع را مطالبه می‌کند و از آنجایی که بنیاد مستضعفان هم از این پروژه منتفع نمی‌شود انگیزه‌ای برای رفع این مسائل مالی ندارد. البته این ارقام برای بنیاد رقمی نیست و بنیاد صاحب شرکت‌های پیمانکاری، آهن، سیمان و تمام مصالح مورد نیاز است و توان حل این موضوعات و اجرای پروژه را دارد.    

تهرانی افزود: ما در این ساختمان حقوق مکتسبه داریم و طبق قانون شهرداری این حق و حقوق باید رعیت شود اما متاسفانه قانون رعایت نمی‌شود. از ابتدا قرار بود بنیاد با هزینه خودش ساختمان را بسازد و نهادهای شهری هم به اجرای پروژه کمک کنند و به طور رایگان ساختمان در اختیار بهره‌برداران قرار دهند.

نماینده کسبه پلاسکو درباره استقرار عده‌ای در پاساژ نور گفت: پاساژ نور یکسری ایرادات ماهیتی دارد چراکه مدیریت دولتی بر ان حاکم است. پیش از این مالک این مجموعه دانشگاه امام صادق بوده و الان در اختیار 7 بانک است  مالکان انگیزه‌ای برای رونق این پاساژ ندارند.

وی با بیان اینکه کسبه فقط 10 میلیارد تومان هزینه جابه جایی به پاساژ نور به دلیل عدم هماهنگی‌ها پرداخت کردند، گفت: کسبه حتی توان پرداخت پول قبض برق پاساژ نور را ندارند اما برخلاف وعده‌هایی که داده شده مالیات سنگینی برای کسبه پلاسکو تعیین شده که واقعا این مسائل قابل هضم نیست.

تهرانی با بیان اینکه در حال حاضر کسبه پلاسکو هیچ تفاوتی با سایر کسبه ندارند و هیچ یک از وعده‌ها محقق نشده است، افزود: مدیران و مسئولان زیر قول‌هایشان زدند. سال 95 اعلام کردند که کسبه معاف از پرداخت معوقات مالیاتی معاف می‌شوند اما امروز با وجود صدها میلیون خسارت باید مالیات بر ارزش افزوده هم بپردازیم.

وی با بیان اینکه مانند گوشت قربانی شده‌ایم و دائما در حال پاس کاری بین اداره‌ها هستیم، گفت: می‌گویند مدیرانی که به شما قول حمایت داده‌اند الان دیگر مسئولیتی ندارد اما این وعده‌ها از جایگاه حقوقی به ما داده شد و نه افراد حقیقی. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز