خبرگزاری کار ایران

از شامگاه امروز انجام شد؛

آغاز اولین نمایشگاه غذا(فودکس) در تهران/صادرات 30 میلیارد دلاری غذا از کشور

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۹۷۰

نمایشگاه غذا با نام فودکس از امروز 24 تا 27 دی‌ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برقرار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این نمایشگاه تولید کنندگان انواع افزودنی، فرآورده تقطیری صنایع غذایی، تولید کنندگان انواع مواد همراه با سرو غذا، تولید کنندگان غذاهای میان‌وعده، تولید کنندگان انواع چاشنی مواد غذایی، روغن‌های خوراکی، فرآورده‌کنندگان میوه و سبزیجات و فرآورده‌های لنبی  حضور دارند.

مدیر نمایشگاه ایران‌فود در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزش صادرات در صنعت غذا و  خشکبار حدود سه میلیارد دلار است که پس از نفت بیشترین ارزآوری در حال حاضر برای کشور دارد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه علاوه بر معرفی فعالان در حوزه غذاهای سرد و گرم آماده و نیمه آماده و صنایع وابسته به آن و همچنین صنایع فرآوری، پذیرای شرکت‌هایی است که ماشین‌آلات مربوط به صنایع غذایی را عرضه می‌کنند.

هاشمی برگزاری همایش، کارگاه‌های آموزشی با حضور هیات‌های خارجی را از جمله برنامه‌های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه کنکور آشپزی و دوره‌های آشنایی با حقوق کسب‌وکار ویژه فعالان مراکز خدمات غذایی و پذیرایی، اقامتی و تفریحی، گردشگری مناسب به جهت داوری نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نشست تجاری میان خریداران و تامین‌کنندگان مطرح صنعت تیترینگ و اعضای دفاتر دولتی ایران و دیگر کشورها از برنامه‌هایی است که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

هاشمی یکی از مشکلات صنعت غذایی کشور را نبود برند دانست و گفت: ما دنبال استانداردسازی و برندسازی شرکت‌های غذایی و تیترینگ‌ها هستیم تا بتوانیم در فضای بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما براین باوریم اکنون غذای آماده و نیمه‌آماده در سبد غذایی مردم جا افتاده و در آینده نزدیک شاهد افزایش سهم این نوع غذاها در سبد خانواده‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما دنبال استانداردسازی متناسب با انتظار مردم هستیم، اظهار کرد: با سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌هایی را در حال تدوین داریم تا استانداردهای روز دنیا در صنعت غذایی کشور ما نیز اجرا شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا شرکت‌های خارجی و نمایندگان آنها در این نمایشگاه حضور ندارند، گفت: در حال حاضر این نمایشگاه با حضور 35 شرکت ایرانی برگزار شده و قرار بر این است که میزبان نمایندگانی از کشورهای عراق ، افغانستان و سوریه و همچنین سفرای قزاقستان، قطر و کویت باشیم اما به‌دلیل زمان کمی که برای دعوت از شرکت‌های خارجی داشتیم امکان حضور آنها فراهم نشد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط تحریم برای حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌های داخلی ما حداقل نیاز به شش‌ماه زمان است که ما برای این نمایشگاه این زمان را نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه غذا(ایران فودکس) از 24 تا 27 دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز