خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین خبر داد:

تشکیل کمیته تخصصی برای صادرات غیرنفتی به چین

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۹۹۶

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار داشت: ما در اتاق مشترک، کمیته تخصصی برای گسترش صادرات غیرنفتی را تشکیل دادیم و می‌توان به تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته بین اتاق و مرکز ملی فرش به امضا رسید، اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست بررسی روابط ایران و چین که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به تحریم آمریکا گفت: ما نمی‌توانیم منکر اثرگذاری تحریم‌ها بر روابط ایران و چین شویم اما فعالیت‌های سفیر جدید این کشور در ایران و اظهارات مقامات چینی این نوید را به ما می‌دهد که فعالان اقتصادی و مردم دو کشور می‌توانند با خیالی آسوده و فارغ از تحریم‌ها به روابط تجاری خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی ایران و چین به عنوان تنها نماینده رسمی بخش خصوصی کشور از تمام فرصت‌ها استفاده می‌کند تا روابط دو کشور، مردم و فعالان خصوصی را گسترش دهد. بر همین اساس ما در اتاق به دنبال راه‌اندازی مرکز مطالعات روابط ایران و چین هستیم و همچنین فعالیت‌های تخصصی در حوزه بانوان و جوانان را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی گفت: ما در اتاق، کمیته تخصصی برای گسترش این نوع صادرات را تشکیل دادیم می‌توان به تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته بین اتاق و مرکز ملی فرش به امضا رسید، اشاره کرد. امیدواریم با این تفاهم‌نامه شاهد جهش صادراتی در حوزه فرش باشیم. همچنین فعالیت‌هایی در سایر حوزه‌ها نیز آغاز کردیم و امیدواریم در هفته‌های آینده نمادهایی از برنامه‌های اتاق در حوزه گسترش صادرات صنایع دستی و توریسم نهایی و اعلام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز