خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی رئیس جمهور:

احساس فساد در جامعه بیشتر از میزان اصلی فساد است/ مصادره‌های اول انقلاب برای مبارزه با فساد بود

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۴۶۶

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار داشت: توجه به مفاسد اقتصادی موضوع تازه‌ای نیست بلکه یکی از شعارهای اساسی انقلاب بوده و بسیاری از مصادره‌های صورت گرفته اوایل انقلاب با این نگاه بوده است در این دوره 40 ساله مساله مبارزه با فساد همواره مدنظر بوده است اما جامعه نسبت به میزان مقابله با فساد اقتصادی رضایت ندارند و توقع جامعه بسیار بالاتراز آن چیزی است که انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پنجمین همایش مبارزه با فساد که در مرکز همایش‌های یبن المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور با تشکر از برگزاری این همایش توسط اتاق بازرگانی و بخش خصوصی اظهار داشت: اینکه اتاق‌های بازرگانی ایران به نمایندگی از فعالان اقتصادی در این نهضت بسیار مهم به پا خواستند و همراه با دستگاه‌های مسئول به دنبال ریشه کن کردن فساد هستند جای تشکر دارند.

وی ادامه داد: در ادبیات فساد گفته شده که هر دست گیرنده یک دست دهنده دارد و در یک پرداخت فساد آلود طرف عرضه و تقاضا وجود دارد.

نهاوندیان با بیان اینکه فساد در تمام کشورها بیشتر از گذشته شده است، گفت: علت این امر دسترسی گسترده‌تر مردم به اطلاعات و فضای مجازی است بسیاری از دولت‌ها دیگر با مساله فساد اقتصادی به عنوان یک بحث اقتصادی صرف روبرو نیستند ما شاهد هستیم که در آشوب‌های خیابانی و ناآرامی در بسیاری از کشورها یک پای اعتراضات در خصوص فساد است. پس این مساله به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است.

نهاوندیان ادامه داد: بین احساس فساد و واقعیت فساد فاصله است به این معنا که با بزرگ‌نمایی‌ها گاهی واقعیت فساد کمتر از احساس افراد است طبق گزارش یک مرکز رسمی نظرسنجی در ایران فاصله بین احساس فساد و مشاهده فساد در کشور بسیار زیاد است یعنی مردم در پاسخ به این سوال که فساد چقدر گسترده است اکثریت بسیاری جواب مثبت دادند در حالی که در پاسخ به این سوال که خود فرد یا خانواده وی چقدر با فساد روبرو بودند بیشتر پاسخ‌ها منفی بوده است.

معاون اقتصادی رئیس جهور در خصوص اثرگذاری فساد بر روی اقتصاد کشور گفت: فساد اقتصادی به رشد و توسعه آسیب‌زده و هزینه تولید را بالا می‌برد در حالی که احساس فساد به عدالت در جامعه آسیب می‌زند و اگر مردم احساس بی‌عدالتی کنند سرمایه اجتماعی آسیب می‌بیند. اگر اعتماد عمومی بین بخش‌های مختلف جامعه بین دولت و ملت و نهادهای مدنی با حاکمیتی لطمه خورد همه آحاد جامعه لطمه می‌بینند لذا مقابله با فساد غیر از جنبه کمک به رشد اقتصادی در انسجام اجتماعی و ضربه پذیری و قابلیت مقاومت یک جامعه نیز نقش بسیار مهمی دارند.

نهاوندیان افزود: توجه به مفاسد اقتصادی موضوع تازه‌ای نیست بلکه یکی از شعارهای اساسی انقلاب بوده و بسیاری از مصادره‌های صورت گرفته اوایل انقلاب با این نگاه بوده است در این دوره 40 ساله مساله مبارزه با فساد همواره مدنظر بوده است اما جامعه نسبت به میزان مقابله با فساد اقتصادی رضایت ندارند و توقع جامعه بسیار بالاتراز آن چیزی است که انجام شده است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز