خبرگزاری کار ایران

رییس کل بانک مرکزی:

تأثیر افزایش قیمت بنزین در تورم، ۴ واحد درصد خواهد بود/ افزایش ۳ درصدی قیمت دلار در روزهای اخیر

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۸۵۴

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تأثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرامی خود در مورد افزایش قیمت بنزین و روند بازار ارز نوشت: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد‌ در سه ماه گذشته ثبات نسبی، معادل ۱۱٫۴۰۰ تومان بوده است از طرف دیگر محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تأثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود.

همتی ادامه داد: دراین چند روز، تحت تأثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین، در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در  بازار آزاد حدود ۳ درصد بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد : اگر، همانطور که قبلاً تأکید کردم، وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس وحواله را هم درنظر بگیریم، نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز، همچنان پابرجا خواهد بود.

همتی درپایان می نویسد: تأکید این نکته نیز ضروری است که، نرخ فعلی ارز، تحت تأثیر بیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم‌ها بوده، و از پشتوانه عوامل بنیانی برخوردار نیست.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز