خبرگزاری کار ایران

برگشت دلالان به بازار با افزایش قیمت دلار / تب خرید ارز بالا گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۴۶۵

از صبح امروز دلار در بازار آزاد تا سقف ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود و نرخ فروش دلار در صرافی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بازار ارز پس ماه‌ها ثبات نسبی دوباره از روز گذشته شاهد اندکی نوسان بود به طوری که رییس بانک مرکزی را به نوشتن پست اینستاگرامی در مورد آن واداشت و مردم را از سرمایه‌گذاری در این بازار پرنوسان و پرتلاطم برحذر کرد.

روز گذشته در اثر نوسانات بازار، نرخ دلار که در ماه‌های اخیر در کانال ۱۱ هزار تومان ایستایی داشته، شاهد نوساناتی بود که نرخ آن را در اواخر شب تا مرز ۱۲ هزار تومان نیز پیش برد. اما از صبح امروز نرخ فروش دلار در بازار آزاد تا سقف ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود. البته باید توجه داشت که نرخ فروش دلار در صرافی بانک‌ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است.

دیگر ارز پرتقاضا یعنی یورو نیز طبیعتاً شاهد این نوسانات بوده است به طوری که نرخ آن در بازار آزاد  ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان است این در حالی است که نرخ فروش یورو از سوی صرافی بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است.

همبستگی مثبت نرخ دلار با قیمت طلا و سکه باعث تاثیرپذیری این بازار نیز شده است و نرخ فروش هر قطعه سکه تمام با تصویر امام ۴ میلیون و شصت هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی ۴ میلیون و بیست هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و صد و بیست هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و سیصد هزار تومان و سکه‌های گرمی نیز ۸۳۰ هزار تومان است.

به نظر می‌رسد این نوسانات باعث افزایش تعداد دلال‌ها و سوداگران پس از ماه‌ها در بازار شده است. همچنین در بازار امروز تعداد خریداران انواع ارز بیشتر فروشندگان آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز