خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه :

ضرورت راه‌اندازی مسیر زمینی صادرات کالا به عراق و سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۲۰۶

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: بر اساس توافقنامه ای که بین سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق های بازرگانی و وزارت امور خارجه وجود دارد، تمرکز صادرات بر روی کشورهای هدف شامل کشورهای همسایه ، عضو اوراسیا، کشور های و همچنین چین و روسیه است.

به گزارش ایلنا، کیوان کاشفی با اشاره به اینکه هر کدام از سازمان‌های گفته شده باید مسئولیت و وظایف خود را به منظور ساماندهی در توسعه صادرات غیر نفتی به کشور های هدف به ویژه 16 کشور مشخص متمرکز کنند، افزود: دلیل محدود کردن کشورهای هدف صادراتی این است که بتوانیم برای هر کدام از آنها الگو و هدف گذاری مناسبی را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: هر کشوری شرایط اقتصادی و سیاسی خود را دارد بنابراین ضروری است تا بر اساس شرایط مختص به آن کشور اهداف صادراتی و ارتباطات تجاری برنامه ریزی شوند.

کاشفی گفت: به عنوان مثال شرایط اقتصادی و سیاسی کشور های اوراسیا با کشوری مانند عراق و سوریه کاملا متفاوت است، بنابراین هدف گذاری و شرایط صادرات و واردات به این کشور ها نیز باید متفاوت باشد.

وی در ادامه گفت: ایجاد هماهنگی لازم فعالان بخش خصوصی با دستگاه‌های متولی برای صادرات کالا به ویژه به کشورهای عراق و سوریه لازم و ضروری است.

کاشفی بیان کرد: در صورتی که آنها هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متولی ( سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت خارجه و اتاق‌های مشترک بازرگانی ) را انجام دهند، برای صادرات کالاهای خود به کشور های مذکور مشکلی نخواهند داشت.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه اظهار داشت : مسئولان و دست اندرکارانی که در اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه فعالیت دارند، شرایط مناسبی برای فعالیت تجار ایرانی به ویژه صادر کنندگان فراهم کردند.

وی در پایان گفت: درصورتی که مسیر زمینی صادرات کالا به کشورهای عراق و سوریه راه اندازی شود، بسیاری از موانع پیش روی آنها رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز