خبرگزاری کار ایران

مهدی کوهی تاکید کرد:

فعالیت شرکت‌های چینی در سایت نگین مکران علی‌رغم تشدید تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۲۸۵

مدیر سایت نگین مکران تاکید کرد که فعالیت شرکت‌های چینی در این سایت علی‌رغم تشدید تحریم‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا به چابهار، مهدی کوهی با اشاره به اهمیت این سایت در صنعت پتروشیمی کشور گفت: نگین موکران با مساحت 1200 هکتار سومین هاپ پتروشیمی کشور است که 18 پنل پتروشیمی در سه فاز در آن اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت در این سایت از دو سال پیش آغاز شده و در سال 1401 اولین واحد آن با ظرفیت یک میلیون و 600 هزار تن وارد مدار می‌شود. این پروژه با استفاده از خط اعتباری ایران و چین که قرارداد آن در سفر سال گذشته رییس جمهور به چین امضاء شد به مرحله نهایی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پتروعمران مکران با اشاره به جزییات همکاری ایران و چین در این پروژه گفت: بنابر قرارداد امضاء شده بین دو کشور فاز دوم و سوم این سایت در تمامی مراحل از طراحی ، ساخت و اجرا تا تامین مالی به عهده پیمانکار چینی است و علیرغم تحریم های اعمال شده چینی ها کار خود را به زودی آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: خوراک اصلی واحدهای پتروشیمی گاز است به همین منظور پروژه گاز رسانی از ایرانشهر به چابهار آغاز شده که تاکنون 38 کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است. همزمان سایر زیرساخت های لازم برای واحدهای پتروشیمی اعم از برق ، آب و سایر ملزومات در حال تکمیل است.

کوهی با اشاره به مسوولیت‌های اجتماعی این پروژه گفت: در بخش محیط زیست برای اولین بار در کشور استانداردهای جهانی محیط زیست پیش از اجرایی‌شدن فاز صنعتی در این منطقه اجرا شده که ما برای این کار ما از یک شرکت ژاپنی برای استانداردهای محیط زیست مشاوره گرفتیم.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به اینکه فعالیت این 18 پنل نیاز به کارگر تخصصی دارد و اولویت ما استفاده از نیروی کار بومی است. تصمیم گرفتیم با هماهنگی آموزش و پرورش 180 نفر از دانش آموزان نخبه چابهار و مناطق اطراف را به‌صورت شبانه‌روزی آموزش دهیم تا این افراد تا سال 1401 پس از اخذ فوق‌دیپلم در این واحدها مشغول به کار شوند. به‌طور کلی هر واحد 400 نفر اشتغال کار مستقیم ایجاد می‌کند که این امر می‌تواند در توسعه این منطقه حائز اهمیت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز