خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات در گفت‌وگو با ایلنا:

برای انتقال ارز باید از ۴ بانک واسطه استفاده کنیم/ چینی‌ها سخت‌گیرتر از اروپایی‌ها هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۷۶۶

عضو انجمن تولیدکنندگان شیرینی و شکلات گفت: همچنان انتقال ارز جزو مشکلات اصلی ما است و کمتر بانکی حاضر است پول با منشاء ایران را قبول کند.

وحید هوشنگ نژاد، عضو انجمن تولید کنندگان شیرینی و شکلات، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص مشکلات ارزی واحدهای تولید شیرینی و شکلات گفت: مشکل تخصیص ارز حل شده است زیرا بیشتر واحدها دیگر از سامانه نیما ارز خود را تهیه نمی‌کنند بلکه مستقیم از صادرکنندگان نیاز خود را تامین می‌کنند اما همچنان انتقال ارز جزو مشکلات اصلی ما است و کمتر بانکی حاضر است پول با منشاء ایران را قبول کند.

مدیرعامل شرکت مینو ادامه داد: برای حل این مشکل مجبور هستیم از یک بانک دیگر به عنوان واسطه استفاده کنیم که اخیرا تعداد این بانک‌های واسطه‌ای به 4 رسیده است که همگی آنها کارمزد دریافت می‌کنند و همین امر باعث شده که قیمت تمام شده افزایش پیدا کند. حتی اخیرا پول‌هایی که منشاء آنها از ترکیه است را قبول نمی‌کنند.

وی در خصوص تامین کنندگان مواد اولیه این صنعت گفت: عمده مواد مورد نیاز ما از اروپای غربی، ترکیه و چین تامین می‌شود که سخت‌گیرترین بانک‌ها در این خصوص چینی‌ها هستند و آنقدری که آنها در بحث انتقال پول سخت‌گیری دارند  شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی ندارند. چینی‌ها اکثرا با آمریکا کار می‌کنند و به هیچ عنوان حاضر نیستند منافع خودشان را به خطر بیاندازند ضمن آنکه اکثر سرمایه گذاران بانک‌های چینی آمریکایی هستند.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر یک نماینده مجلس در خصوص ذرت آلوده گفت: ایکاش شورای نگهبان و فیلترهایی که صلاحیت افراد را برای ورود به مجلس بررسی می‌کنند فقط از منظر سیاسی آنها را مورد بررسی قرار ندهند بلکه به لحاظ تخصص و صحبت‌هایی که انجام می‌دهند نیز بررسی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه چنین فرهنگی در کشور وجود ندارد که افراد وقتی از موضعی اطلاع ندارند پشت یک تریبون عمومی در مورد آن اظهار نظر نکنند این اظهاراتی که به دروغ در مورد ذرت‌ها شد باعث ایجاد یک موج نگرانی و نابسمانی در جامعه گردید به‌طوریکه وزارت بهداشت و سازمان استاندارد مجبور شدند برای آرامش جامعه بیانیه مشترک صادر کنند.

از طرف دیگر ما تولیدکنندگان هم فریاد زدیم که پروانه ساخت داریم، با نظارت سازمان غذا و دارو کالا تولید می‌کنیم اما متاسفانه چنان موجی ایجاد شد که علی رغم توضیحات نهادهای مسئول همچنان شبکه‌های اجتماعی مملو از دروغ و تشویش اذهان عمومی است. ما باید به یکدیگر رحم کنیم و منافع ملی را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز