خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

صادرات 400 میلیون دلار محصولات کشاورزی به اتحادیه اوراسیا/ افزایش واردات برنج رد شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۷۰۰

قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر صادرات ما به کشورهای اتحادیه اروپا 350 تا 400 میلیون دلار در حوزه کشاورزی است اما پیش بینی می‌شود تا سه سال آینده مقدار آن تا دو میلیارد دلار نیز برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی کاظم‌نژاد امروز در همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری بخش کشاورزی و اتحادیه اقتصادی ارواسیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال حدود هشت میلیون تن گندم از کشاورزان خریدری شد اظهار کرد: میزان گندم خریداری شده برابر با میزان تولید نیست و قطعا رقم تولید بالاتر از این عدد است.

وی ادامه داد: کشاورزان بخشی از تولید را در انبارهای خود نگهداری کرده یا به بخش خصوصی فروخته‌اند.

کاظم‌نژاد با تاکید بر لزوم واردات گندم برای تامین کسری ذخائر استراتژیک کشور گفت: لازم است برای تامین ذخائر استراتژیک کشور مقداری گندم وارد شود اما تا امروز گندم برای جبران کسری وارد کشور نشده است.

وی آمار اعلام شده از سوی گمرک در خصوص واردات گندم را مربوط به ورود موقت گندم برای استفاده در کارخانه‌های آرد عنوان کرد.

وی درباره توافقنامه ایران با کشورهای روسیه و قزاقستان برای واردات گندم گفت: در این توافقنامه در زمینه ورود موقت، ترانزیت و سواپ گندم به توافق رسیدیم و این به معنی تهدید برای تولید نیست و تنها فرصتی است برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی در کارخانه‌های آرد کشور.

قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد که میزان تولید در سال جاری به بیش از 10 میلیون تن برسد.

کاظم‌نژاد با رد آمار گمرک در خصوص افزایش 116 درصدی واردات برنج اظهار کرد: میزان واردات برنج نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است و در مقطعی نیز ممنوعیت واردات اعمال شده است.

به گفته وی بخشی از واردات برنج برای تامین ذخائر راهبردی و بخش دیگر آن توسط بخش خصوصی برای تامین نیاز بازار انجام می‌شود.

کاظم‌نژاد درباره آینده موافقت‌نامه تجاری ایران با اتحادیه اوراسیا اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم که تا سه سال آینده دو میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی به اعضای این اتحادیه داشته باشیم.

وی میزان صادرات به اتحادیه اوراسیا را در حال حاضر 350 تا 400 میلیون دلار اعلام کرد.

قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود ادعای ورود ذرت‌های آلوده به کشور را رد کرد و افزود: ذرت‌های آلوده توسط بخش خصوصی خریداری شده اما همان طور که وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد و دستگاه‌های ذیربط اعلام کردند تاکنون اجازه ترخیص حتی یک کیلوگرم از آن داده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز